söndag 27 november 2011

Frisläppt!

Så har även jag sluppit från jobbet tack vare kollegor som ställer upp och väder som är på min sida. Och du väderguden? Det gör mig verkligen ingenting att fira första advent utan snö! Det går bra att fira andra, tredje och fjärde advent utan snö också. Ja, faktum är att om jag inte ser någon snö alls hela denna vinter så gör det mig absolut ingenting. Förstår vi varandra?

Jag har nu kunnat dyka ner i jullådorna och återupptäcka gamla vänner. Jag tror knappast att jag kommer att ha piffat och pyntat klart innan denna dag är slut... Inte heller lär här bli något lussekattsbak, glöggmingel eller andra saker som någon annan bestämt att man ska göra nu. För mig handlar jultiden om att jag ska kunna ha tid att ägna mig åt det jag tycker om, när jag vill. Och jag tror inte att jag måste ha klart lussekatterna till idag när jag hellre vill gå på loppis och sy klart en massa kuddar.







Årets adventsljusstake blev av det rejälare slaget!
Jag skippade det här med siffror på då jag är lite mätt på det.
Och jag tror nog att jag ändå kan hålla reda på vilket ljus jag ska tända när.


Uppdatering kl.16.35
Okej vädret, vi förstår uppenbarligen inte alls varandra! För hur vill du förklara det här vita mojset som just nu yr ner utanför mitt fönster??

15 kommentarer:

kungen o majkis sa...

Grattis till frisläpptheten ;-)! Det där var tamesjuttan den rejälaste adventsljusstaken jag har sett. Och en bland de snyggaste också.

Ha en riktigt go fösta advent :-)!

Johanna Stålros sa...

Gött;) Njut nu i fulla drag...fin ljus"stake" kram

Otaliga projekt sa...

Vi är helt eniga med siffrorna på adventsljusstakarna. Men jag tycker att det är så trist att vi inte kan enas om snön. Verkligen trist, det är ju bra att man får tycka som man vill.... Men ändå!
Jag får väl sjunka lite djupare ner i soffan helt enkelt för att slippa se regnet.
Ha en riktigt mysig snöfri första advent!
Sarah

Hanna sa...

Så fina med ljusen.
Ville bara önska dig en fin första advent.
Kram
Hanna

Coolaannna sa...

Fint med lite nya idéer, och att skippa siffrorna. Jag tänkte tanken att ta bort mina också men fegade lite!!

Trevlig advent till dig!

Kram Anna

PS..Jag är inte heller för snö men lite på juldagarna hade inte varit fel :)

Else´s Bod sa...

Super bra idé!!

lotta sa...

Hej fröken och norrbottning! Här är också en föken och norrbottning som inte hinner allt eftersom skolan tar mycket tid!! Lussebullar har jag i alla fall gjort. Jag gillar din stilrena ljusstake! mycket fin!Kram Lotta

Syster vit sa...

Jag tycker du resonerar klokt, inte måste man baka och baka hela tiden. Mycket kan man köpa i affären också. Jag väljer också att pynta och dona istället...men lagom. Brukar oftast baka skurna pepparkakor för det är smidigare, men inte till någon viss datum utan när jag känner för det. Ibland en julig sockerkaka.
Kram Liselott

annashusidingtuna sa...

Hej!
Stackars dig som fått snöööö, hoppas det töar bort på eviga momangen..
Vet du jag har faktiskt inte fallit för trenden att köpa e massa olika siffror att ha på adventsljusstaken, några år skrev jag siffror med flytande stearin jag hittat på tub på panduro i år gjorde jag egna siffror till den ena adventsljusstaken av ståltråd men de andra har inga sifferhängen på sig.
Ha en bra pysslig första advent.
Kram Anna

Nyanser av vitt sa...

Vilken fin adventsstake fröken :O)
Men lite snö kan vi väl ändå få...

Grodmamman sa...

Hade gärna tagit lite snö istället för regnet vi fått idag!;)
Här finns det inga nybakta lussekatter, inga julgardiner, inte ens en liten pepparkaka, men det är nystädat och ljusstakarna är framme och det räcker för mig just nu!:)
Kram

Majstess sa...

Riktigt fin adventsljusstake!! Jag väntar gärna med snön ett tag till... 7 cm till julafton blir bra!

Marie - Systrarna sa...

Jag låter maken baka, det är lugnast så. Han är jättebra på att mjöla ner hela köket, så får jag städa sen. Jag har bäst syn för sånt.
Gillar verkligen dina ljus. Lite samma tema om i mitt kök, julen är enkel i naturfärger och stora glasburkar används.

Elvira Spekulerar sa...

Jag gillar din inställning och dina ljus!

Unknown sa...

Njut av din frihet ;)
Glad varje dag vi slipper snön..

Kram Maria