onsdag 9 oktober 2013

Spraya på glas går alldeles utmärkt

Då kanske vän av ordning frågar sig vad sjutton som behagade mig på IKEA och som slutligen föranledde en investering?

Ja, jag har ju tidigare tittat på de här fyrkantiga glasvaserna som väl funnits i tid och evighet på sagda varuhus.

Men alltså, botten är ju inte så snygg utan ser ganska klumpig och ojämn ut.

Hav förtröstan! Detta kan sprayfärg också råda bot på! För nu har jag ju hunnit med en stockholmsresa och då till slut köpt på mig två flaskor från det ombloggade Montana Gold-sortimentet (så här i efterhand undrar jag varför jag bara köpte två färger istället för att tömma hela min resväska och fylla den med massor av flaskor??) och kunde utföra lite sprayförvandling.

Med lite maskeringstejp och sprayande så ser vaserna ut såhär istället!



Färgen är mer åt nude-hållet i verkligheten.
Det är det här sakramentska höstmörkret som redan börjat göra det omöjligt att ta bra foton.





4 kommentarer:

Hannis sa...

Det där var snyggt!!
Riktigt snygg tycker jag.

Anonym sa...

Så snyggt, vad duktig du är !!!

Mamma med ambitioner sa...

Jag blev kär i den fina röda stolen i från samma serie. Vill ha en i köket.
Du är tokigt påhittig och förmodligen galen i sprayfärg.
Stor kram Kristina

Maria-Snickaregården sa...

Läckert :)
Kram Maria