onsdag 13 juni 2007

Sommarprat

Det ska bli sommarpratare även i år. Jag tänker alltid ambitiöst att här ska det banne mig lyssnas, jag ringar in intressanta namn och tänkter mig en eftermiddag på valfritt bekvämt underlag (hängmatta är tyvärr svårt i lägenhet).
Men det blir aldrig av. Oftast för att jag glömmer bort det, eller inte orkar leta fram P1. Radio är för övrigt något jag nästan aldrig lyssnar på, har jag ett inredningsprojekt på G föredrar jag tystnaden.

När jag läser listan idag slår det mig att många anger sig som "föreläsare". Är det sådan efterfrågan på föreläsare? Vilka företag anordnar alla dessa föreläsningsaftnar? Inte det ställe jag arbetar på i alla fall. Jag får nog föreslå ett besök av Magdalena Graaf...
Nej, då vill jag hellre åka på konferens till IKEA.

2 kommentarer:

malla sa...

man kan alltid lyssna efterhand, tex när man sitter vid datorn! :) Jag lyckas jämt glömma bort de jag vill lyssna på, trots inskrivning i agendan, så därför är det underbart att kunna lyssna när man vill.

När man bloggar kanske? :)

Fröken Fräken sa...

Jag får satsa på att bli lite multimedial då! Eller så skaffa mig den där hängmattan, tror att den är nödvändig för lyssnandet. Inte kan väl bostadsbolaget ha något emot att man skruvar fast lite rejäla bultar i väggen?! :)