fredag 3 augusti 2007

Fredagsfyran v 31


Tema: Ägande och samlande

1) Har du någonsin lagt ohemult mycket pengar på någonting som bara var för dig själv?
Nej, tror inte det... jag är väldigt ekonomisk av mig, och hittills har jag inte köpt något jättejättedyrt.

2) Vad är det värdefullaste du äger, men som inte har något egentligt värde utom för dig själv?
Hm... Minnen?

3) Äger du någonting som vore pinsamt om andra kände till det?
Nej, det tror jag inte. Brukar inte bry mig om vad andra tycker på det sättet. Om jag gillar det jag har så är jag nöjd.

4) Samlar du eller har du samlat på något?
Hm, jag brukar inte kalla det att samla, jag bara råkar köpa... Eh, men jo, jag samlar på böcker av Maria Lang, Patricia Moyes och Agaha Christie. Speciellt av den förstnämnda, då kan det inhandlas flera exemplar av samma titel om den har olika omslag tex. Jag samlar även på Lotta-böcker av Merri Vik. Sedan finns det en faslig mängd ljusstakar och fina fat hemma också...

Inga kommentarer: