torsdag 9 augusti 2007

Mera fynd


Det kan ju hända att det inte bara är krukor som råkar slinka med mig hem!
Den första sak som jag kan minnas att jag reflekterat över hur fin den var, var Aaltos vas Savoy. Jag kan ha varit runt 5 år och av förklarliga skäl fick jag aldrig den i födelsedagspresent av mina föräldrar. Den kan nog ha varit både för dyr och bräcklig för en 5-åring. Det har heller aldrig blivit att jag köpt en egen. Tills igår. Fast det är en kopia... Men jag tycker att den funkar himla bra ändå. Nu ska jag bara bestämma mig för vad jag ska ha i den. Den lilla grönblå vasen bredvid är dock ett Savoy-original.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan! Trevlig blogg du har. :) Vart finns Altokopiorna att få tag i. :) Blev så sugen på en sådan. :)

/Malin

Fröken Fräken sa...

Jag hittade den på rea på en blomaffär här i stan, en Interflorabutik. Så den kanske finns på andra Interflorabutiker runt om i landet?