onsdag 20 februari 2008

Att välja fel del 3


Ibland undrar man verkligen!
Jag var ju på intervju för det där roliga jobbet igår. När de kontaktde mig förra veckan kändes allt glatt och trevligt och som om de ville att man skulle komma och jobba direkt. Men igår kändes det som om jag fick försvara mig och varför jag ville jobba hos dem och de försökte komma med argument kring varför jag inte skulle jobba där. Det bjöds varken på kaffe eller en rundvandring i lokalerna, och jag fick en del udda frågor.
Jag gick därifrån helt förvirrad.
Hade de kommit på andra tankar?
Ville de testa och se hur bra tålamod jag hade?
Är det egentligen en väldigt knepig arbetsplats med anställda utan social kompetens?
Eller hade de bara en väldigt dålig dag?

Jag gick dit och kände mig riktigt kompetent men gick därifrån och kände mig som en praoelev på hjärnkirurgin.

1 kommentar:

hus och torp sa...

Men så knepigt. De verkar inte vara så bra på att intervjua tycker jag.