söndag 15 februari 2009

Ändra mera

Här pysslas och stökas det. Jag ändrar om på skåp, flyttar på grejer och undrar om den nya gardinen i vardagsrummet verkligen känns rätt. Det är inte alltid som jag har en klar plan för hur jag vill göra om, bara att jag vill göra det. Ibland inspireras jag av en bild (eller flera!) som jag har sett någonstans, och vill göra min version av det. Och då får man pröva sig fram för att se hur man ska uppnå det. Och ibland inser man att det där snygga man såg inte alls passar eller fungerar hemma hos mig.

Idag har jag tänkt att det ska bli en ny tygtavla och en förvaringslösning till hallen. Och så måste jag städa....




Nytt på linneskåpet! Vill ha det enkelt, tomma ramar, en fin bräda och en ljuslykta, bland annat.

27 kommentarer:

Emelie sa...

Hej!
Jag tror att inspirationen är på topp hos dig igen. Kul att följa när du stökar runt och ändrar om för att få det så som du vill ha det. Håller alldeles med dig om att man måste känna sig för och att det ofta faktiskt kan vara så att det som man först trodde skulle bli bra inte alls passade in hos en själv. Jag i min tur har det bra som har en man som inte har några invändningar på alla mina turer. (ja, för det mesta i alla fall.Hi hi)
Forrtsätt fixa, jag kommer snart tillbaka och tittar...
Kram Em

Grodmamman sa...

Här vill jag också ändra om, men orken finns inte! Och sedan är det så att börjar jag med det ena så blir det en kedjereaktion och då orkar jag inte ens börja!:) Tar jag bort något måste jag ställa det någon annanstans och där kanske det inte finns plats just då och då måste jag röja där.....
Lycka till med din omstyling! Dina brädor är så fina.
Kram

Anonym sa...

Det är så kul att följa det du pysslar med! Hur ser vardagsrumsgardinen ut? Nyfiken i en strut. De vita ramarna är jättefina. Kram A-S

Hannis sa...

Tror att jag fattar(sömnaden)
Men jag kommer nog att gnälla om mera frågor hos dig när jag drar i gång syprojektet.
Måste tillverka ett överkast som är tvättvänligt och funkar med kattrackaren!

Vi har kört på samma idé ser jag.
Dom tomma ramarna!
Tycker att det är snyggt stilrent.
Du...Gillar ditt skåp!!

Du såg rätt=))
Finns balkong i mitt sovrum.
Dessvärre går den ut mot gården.
Men på sommaren syns jag inte när jag sitter under mitt parasoll och läser!

Pysselprinsessan sa...

Hello girl! Skulle kommentera hos dig igår, men då la internet av! Bredbandet är inte lika säkert som hemma tyvärr...

Vad häligt vilsamt det är på skåpet! Kan behövas när gardiner bråkar och inte gör som man vill! Appropå gardinser så glömde jag de gardiner som skulle sitta i sovrummet här, så nu har vi kanske världens fulaste blå-grönrandiga gardiner! :P

Lägenheten är helt ok. 3 rum och kök. Det är egentligen tänkt som ett flerpersonsboende, så det är en ganska lång korridor tyvärr. Alla 3 rum är lika stora och sen är det ett litet kök.

Vi har flyttat om möbler och inrett med det som finns och gjort ett vardagsrum med soffhörna, matbord (utsikt över fjorden) och skrivbord. I detta rum är det pärlspont i beige faktiskt, du vet kamera och visa rätt färger! :) Och ett sovrum där det är halv pärlspont i furufärg... Sådär alltså. :) Det sista rummet som vi har som förråd (sakerna räckte inte till tre hyfsade rum) är det hel furupanel. *hurv* Så vi valde det mysigaste rummet att vara i! :)

Tyvärr kunde jag inte ta med hela pysselskåpet! :) Det hade inte rymts i bilen. Men "vi" ska till större staden Ålesund och spana efter pysselgrejor!

Ja, nya jobb tar ju på krafterna. Speciellt de där grejorna som man ska förstå fast ingen berättar det för en! :) Som du sa "så som vi alltid har gjort"! Jaja, det är ett glatt gäng vi jobbar med. Sen jobbar vi i olika team så vi är inte less på varandra när vi går hem! :)

Ha det! (Som man säger på norska!)
Kramar

Vitt och Blått sa...

Fint! Visst kan det vara så, man har en bild av hur man vill att det ska se ut och så kanske det inte alls blir som man tänkt sig... Jag är expert på att flytta runt saker. :) Men det är det som är så bra när man har ungefär samma stil i hela huset, då kan saker få flytta på sig och stå i spot light ett tag. Ha en skön söndag!
Kram Ewa

DRÖMHUSET sa...

Som vanligt en massa vackra bilder :-) Så enkelt och fint arrangerat på din skänk!Gillar nakna ramar :-)

Kram Sofie

Anonym sa...

letar själv efter en spegel som jag kan måla vit...var inne på blocket men hittade ingen...letar vidare.

Min rosendröm sa...

Jag tycker du skriver så underbart inspirerande. Jag blir sugen på att fixa ännu mer när jag är här och kikar hos dig. Tack för en sådan underbart rolig blogg.

/nina

Compact Garden sa...

Superfint som vanligt, jag har själv vågat sätta upp 2 stora tavlor utan innehåll, bara vita målade ramar..
Det är något med enkelheten som lockar../Anne

Malin sa...

Ojoj, vad du visar fina bilder!
Har orken kommit åter tro?

Här pysslas det för fullt och jag tror att jag hittat en överbliven stege i området.
När jag säger tror så vet jag inte om någon verkligen bara lagt den där eller om den kan tas hem bara hux flux.
Ska kika lite på den i kväll och se om den finns kvar=)
Inte för att jag behöver en stege men det kan vara snyggt att måla den vit och skriva en text på långsidan.
Kanske dessutom hänga en liten lykta om det går..
Du hör ju själv, jag behöver visst en stege ju, vad pratar jag för dumheter?
Nu bara MÅSTE den ju finnas kvar efter mina storslagna planer för lilla stegen!

Det doftar alldeles ljuvligt här hemma dessutom. Tyckte att jag varit för dålig på att använda min bakassistent så tekakor fick det bli.
Att normalt folk verkligen köper sitt bröd är ju bland det sjukaste jag hört.
Om man kan baka så borde det vara en skyldighet faktiskt=)
Inget slår en nybakad tekaka med smör och ost, inget!

Anonym sa...

Välkommen tillbaka till de friskas sida här i världen... Ser att du verkligen har piggnat till och inspirationen flödar igen!
Kram Anna

Anonym sa...

Hejsan lilla fröken, det är alltid lika roligt att titta in till dig. Vi är verkligen varandras motsatser. Just därför är det så spännande att se vad du hittat på. Ha det så bra,kramar.

♥ cloudberrie ♥ sa...

Vad det är roligt att få se dina pyssel! Jag gillar att kika in hos dig i bloggen och hitta en massa nytt. Du är så påhittig!

Det är härligt att få förändra sig ibland, förändring förnöjer ;)

Vad söta tallrikar du samlat på dig. Gamla tallrikar med blå dekor är fint.

KRAM från Eva

HWITA DRÖMMAR sa...

Fint du har gjort på ditt linneskåp, enkelt & snyggt är det bästa! Är skåpet avlutat? Ser så ljust och fint ut! Ska det målas vitt? Kram M

Vårt hem på landet sa...

Vi slängde också en öliten blick på Melodifestivalen, men konstaterade ganska snabbt att den var lika dålig som den brukar.

Väntar med spänning på hur hallen blev! :)

Ja Jotunfärgen var ju dessutom DYR... Resultatet blev ju som tur var bra iaf!

Lilla huset på prärien sa...

Snyggt när man grupperar ihop lite fina saker sådär! :) Hoppas att helgen har varit bra och att du får en fin vecka!

Kram Jenny

Interiörboden sa...

Hej!

Alltid lika fint!
Du visar alltid så mycket fint, och det var riktigt snyggt med bara vitt och enkelt :)

Ha en jätte bra kväll.
Kram Sandra

Ingrid sa...

Du har vekrligen hur mycket inspiration som helst. Tror den korta tid du var sjuk gjorde dig gott ;0)

~Livet i byn

Anonym sa...

Vad mycket fint du gör. Ramarna var jättefina snyggt att ha toma ramar bara. Jag är väl lik dig. Jag har massor med idéer men det är inte alltid det blir så bra.

Kram annica

Stjärnor & Champagne sa...

Visst är det härligt att pyssla...Vad skall stå på brädan må tro...Kram Anne

Från koja till slott sa...

Nu har du blivit frisk iaf, det vet man när du är i pysslingstagen!!

Min helg har spenderats med shopping och åter shopping! Kul, speciellt när man är tillsammans med de underbaraste vänner som finns! =) Blev en hel del inhandlat, idag på Ikea hittade jag många fina saker och ännu mer som jag skrev upp på min "måste-ha lista". Plånboken är dock kanske inte lika glad som jag ...=)

Kramar Pernilla

Krusidull sa...

Skönt att höra att fler är i städtagen,fint det blev på ditt skåp. Gillar dina brädor.
Kram
Krusidullan

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Det enkla brukar bli den bästa. Snyggt!

Hoppas du haft en bra söndag.

Lina sa...

Appropå det där med kopparna och faten... Jag såg någon som borrat hål i dem och skruvat fast dem på en ställning i metall. Denna kreation fungerade sedan som fågelbad i trädgården:) Fint och annorlunda.
/Lina

Jenny sa...

Hej! Vilka fina bilder du visar!
Ha en bra kommande vecka:)
kram Jenny

Anonym sa...

Hej!
Oj vad du har hunnit vara produktiv i helgen!
Tyckte väldigt mycket om tallrikarna du hade fyndad... jag är tokig i porslin i alla möjliga former....

Jag har jobbat hela helgen och inte hunnit med någonting!
Jättetrist... ledig idag dock... men sen jobb igen... men nästa helg är det loppisdags igen :)

Vad fint du hade gjort uppepå linneskåpet!
Hoppas du har en fin dag!