torsdag 19 februari 2009

Man tager vad man fyndar

Idag har man varit på kurs!
Inte helt fel med att bli bjuden på både smaskig lunch och näringsrikt (...) fika. Mums! Jo, kursen var också intressant...

Här ser det lite roligt ut. Jag fyndade olika vita linnetyger igår för en tjuga. Nu funderar jag på att sy ihop två av dem och göra gardinlängder av, när de inte är tillräckligt långa var för sig. Så nu har jag nålat ihop dem och provhängt upp dem i fönstret... jorå, just nu ingen vacker syn men det ser lovande ut!

Trådkorgar från Affari kan man aldrig få för många av!


17 kommentarer:

Emelie sa...

Väntar med spänning på att få se de nya gardinlängderna.

Em

Unknown sa...

Hej

Vilka härliga korgar.
Jag väntar med späning på gardinlängder

KRAM CARINA

Vitt och Blått sa...

Rolig idé att sy ihop två linnetyger till en gardin! Du får lägga ut bilder sen när det är klart. Ha en bra kväll - kram Ewa

Anonym sa...

Det var en otroligt trevlig idé! Sedan Hoppas jag att du får en härlig kväll! kram Anna

Helen sa...

Alltid kul med kurs så man får lite break från allt det vanliga!

chokladblomma sa...

Vilka fina trådkorgar!
Jag hoppas att du får långa, sköna sovmorgnar i helgen! Själv så ska jag gå upp kl. 04.30 på söndag... det kommer nog att kännas framåt
18-tiden när man står där i mässmontern och ska se trevlig ut! Hi, hi! jag kanske skrämmer bort blivande elever!
Ha det gott!
Kram

Nettan sa...

Kul med gardinerna, blir säkert toppen! Har oxå några stycken av de där korgarna, å har faktiskt en liten plan för en av dem..ska hinna fixa bara!
Kram Nettan

Anonym sa...

Åh, vilken mysig blogg.. har just slirat in på denna bana m shabby jag med. Har börjat lite smått hemma, går sakta men säkert frammåt. Kikar runt på olika bloggar för inspiration o idéer.

Mjuka sa...

Linnelängder är det vackraste tycker jag!! Det kommer bli så fint! Har varit ledig hela veckan, i morgon börjar helgpasset, puh!
Ha det gott
kramar Malin

Lilla huset på prärien sa...

Ja de är jättefina de där korgarna! :) Inte är de så himmelens dyra heller har jag fått för mig... ?

Kram Jenny

Sofie sa...

Vad kreativ du är, ska bli spännande att se resultatet sedan (för det får vi väl se?? *ler*) Söta korgar! Kram, Sofie

annashusidingtuna sa...

Alla verkar ha sådan tur och hittar gamla linnetyger för en spottstyver, eller gamla kökshanddukar, varför kan inte jag också ha sådan tur.?!
Har du sett på lilla flisans blogg vilken tur hon haft?
Avundjuk? nä, verkligen inte(ironi)!
De kommer att bli jättefina när du är klar det är jag säker på!
Ha en trevlig helg!
Kram Anna
Ha en trevlig helg
ram

Villa Carl Larsson sa...

Ja jag håller med dig, det är bara charmigt och så syns det ju att man stämplat :)

Vilken fin trådkorg.. Super!! :)

Compact Garden sa...

Tyger för en tjuga, det gillar vi..ska bli spännande att se resultatet.ha en skön helg/Anne

Anonym sa...

Jag skulle också behöva sy gardiner men min symaskin är trasig... Men berätta mer om kursen! :) Själv har jag anmält mig till den här (www.inredningsskolan.se/heminredning.htm) LÄngtar!

Fröken Fräken sa...

Cathrine: Kursen hade med mitt jobb att göra, ingenting med inredning - tyvärr... Jag är helt självvlärd inom inredning och är ingen studiecirkel/kurs-människa när det gäller min fritid. Jag kör på känsla och inspiration!

Stjärnor & Champagne sa...

Vilken fin trådkorg. Skall bli kul att se vad du skall sy...Du är så pysslig.

Kram Anne