söndag 7 juni 2009

Rapport från pysselstugan

Pust!
Här pågår många halvfärdiga projekt, och inga som går att visa upp. Jag målar fyra ramar, en korg, en kruka och en skoltavla (och säkert något mer som jag ännu inte fått syn på). Jag har sytt sex kuddfodral och mer ska det bli, ska pyssla ihop lite etiketter och ska kavla ut lite lera. Och gissa om det behöver städas?

Ja, jag lär ju inte känna någon lust att ge mig iväg till stranden i det här vädret, så det finns inget som distraherar mig i pysslandet.. Igår haglade det F Y R A gånger! Ska det likna sommar??

Häggen fortsätter att blomma, och även om man inte kan spara dess ljuvliga doft, så gäller det att spara så många foton som möjligt för mörkare tider.



26 kommentarer:

Sanna sa...

Vilka fina bilder!Ditt sommarfönster är helt underbart!Du är så otroligt duktig!
Ha en skön söndag!
Kram,Sanna

Vårt hem på landet sa...

Oj oj oj! Akta så du inte sliter ut dig :) Får du plats i lägeneheten för alla kuddar?!

Häggen är sedan länge utblommad här, men doften är helt otrolig. Vår tomt angränsar mot ett skogsområde med massa hägg. Helt underbart!

Aratorps Lena sa...

Härliga bilder på insynsskyddet i förra inlägget! Me like a lot! Vår hägg kom och gick, syrenerna sjunger på sista versen och lupinerna blommar så det skriker i väggrenen. Det kryper ner mot nollstrecket på nätterna, vart tog värmen vägen? Rapport från Västsverige...
Idag ska jag åka och köpa jord, köpte en massa fina växter på vår runda i Skåne i går! Jiha!

Anne sa...

Oj, oj, oj!
Här har dte varit energiska verkstaden under mina dagars bortavaro - jisses vad du kämpar på!

Vilken söt liten vas du har häggkvisen i, jättefin bild att spara till sen, att titta på och minnas.

Spetsen kommer bli hur snygg som helst där i fönstret, roligare än vanlig frostad film!

Jättefin tapet du hade att sätta i insidan av lådorna, förstår att det var krångligt värre, du är duktig!

Vad hände med smörgåstårtan du gjorde? ingen bild????

Pieni Lintu sa...

Härliga blommor!!! :) Hoppas att värmen kommer tillbaka..här var +1 mitt på natten, vi tog blommorna in.. :/

StrandviksVillan sa...

Snyft... våra häggblommor är nästan färdigblommade... Men jag har också en del bilder sparade :)
Och snart är det syrenernas tid!

Fortsätt pysslandet ditt och visa oss så vi får igång vår pyssellust också! Har själv måååånga idéer men hittar inte "startknappen" på mig själv...

Signe 1 sa...

Du har så fin Header!:-) Har precis klickat hem en tallrikshylla från Julia idag-) Blev inspirerad av dig, hihi. Kram Sofia

Bokmalen sa...

Oj,oj, skulle behöva lite av din pysselenergi!! Vi började glada i hågen att spaymåla några korgar igår men färgen tog slut mitt i allt så vi fick fara å köpa mer idag... Nu regnar det så vi får se när vi kan fortsätta!?? Förhoppningsvis hinner vi slutföra det i eftermiddag/kväll.
Hoppas vi får se dina alster!
Kramen, Maria

Hannis sa...

Jepp!Hötorgsoliven har kommit hem=))
Ska nog vänta en vecka sen åker det ut på balkongen!

Trist med vädret!
Men fasiken vad du hinner med!!
Värsta pysselstimmet!

chokladblomma sa...

Var får du all energi ifrån? Kan du smitta lite?!? Det skulle verkligen behövas.
Insynsskyddet blev jättefint!

Ha det gott!
Kram

Vit som snö sa...

Tyvärr har häggen blommat ut nu, kanske nån enstaka blomma kvar nånstans men det stormade ju så för nån dag sen så blommorna flög som snöflingor i luften:-(
Det låter som i vårt hus, massa projekt på en gång. O dammtussarna känns ointressanta!
Kram Cilla

Levindas Värld sa...

God söndag eftermiddag på dej!

Haha, jag skrattade när du skrev att du höll på att möblera om men att det ibland kan vara lite lurigt samt tungt att göra det själv men har men en idé så har man, kändes som att du skrev om mig...hahah!!

Så visst känner jag igen mig, när man får en idé så måste den införlivas oavsett och det helst på momangen :)

Här har det inte hänt mkt idag förutom lite bloggande och tv-tittande faktiskt, en underbar söndag måste jag säga :)

Nu tittar solen fram efter många dagars frånvarande så jag borde ju ta vara på strålarna men jag vet inte om jag orkar pallra mig ut...hihi!

kram på dej!

millandante sa...

Din energi är så inspirerande!!
Ja, ljuvliga bilder får man samla på sig nu!
Kram

Nettan sa...

Du måste vara den flitigaste myra jag känner till!! Herregud människa, inte nog med allt du fixar å donar alla inlägg du gör oxå. Massor att läsa ikapp! Fast det är ju bara kul såklart! Insyns skyddet var ju fantastiskt fint å fiffigt!
..jag har i alla fall fått upp ett linneskåp från källaren å tvättat det med målar tvätt..grundmåla gör jag nog en annan dag..latfia;-)
Kram Nettan

Ingrid sa...

Härliga bilder, visst är häggen underbar. Synd bara att den blommar över så snabbt. Önskar mina Syrener var stora men dom är små och bara 2 år så jag får vänta på blomning läääänge.

~Livet i byn

Grodmamman sa...

Jösses, hur orkar du?!?:) Jag är faktiskt lite stolt över att jag har tagit tag i tröjan igen. Nu ska den bli klar!:)
Vill ju starta andra projekt!
Kram

Unknown sa...

oj, vad du håller på! Men va fin din byrå blev och ditt fönster.. det blev ju kanon :)
Kram Maria

Mitt skabbiga chica hus sa...

Halloj där pyselfröken! Jusses vad mycket du hunnit med under helgen när jag varit borta!

ÄLSKAR byrån, vilken fröjd att dra ut lådorna!!! Och vilket vackert insynsskydd.

Du kan du!

Kram Mia

Bella sa...

Vilka härliga bilder du visar och man blir så inspirerad av att pyssla när man läser din blogg, längtar nu tills vi kommit i ordning i vårt hus så jag får lite tid till småpyssel...

Ha en trevlig söndagkväll!

Kramar Bella

HEMLÄNGTAN sa...

Ja, inte är det något vidare väder, men det är åtminstone ljust ute. Men jag tror på en fin sommar så det blir nog bra till slut.
Ska bli roligt att se dina färdiga projekt senare!

Lyktor och Tyg sa...

Mycket projekt på gång förstår jag.Jag borde ha ett projekt på gång. STÄDA, jag känner mig inte tillfreds med att det är grejer överallt nu. Men gör man annat så får man skylla sig själv.
kram Kristina

Mrs. b sa...

Jösses människa, skicka över lite energi hit omedelbums! :-D

Låter så härligt med alla dina projekt, jag skulle vara nöjd om jag lyckades med ett sådant typ varannan vecka ens! :-)

Made in Persbo...Carina sa...

Låter som att du har fullt upp! :)
Ja tänk om man kunde spara häggens ljuvliga doft så man kunde sniffa på den lite då och då.
Vi har en rosenbuske vars blommor doftar helt magiskt. Mild citron har jag kommit fram till att jag tycker att de doftar, och sen vårt tidigast blommande träd som fyller hela gården med den ljuvligaste mandeldoft....tänk om man hade haft en sån parfym. Men av nån anledning kan inte parfym dofta lika gott som verkliga blommor.

Hoppas du får en fin vecka!
Kram, Carina

susanne sa...

Jättefina bilder & en jättefin blogg (mitt första besök hos dig)

Fick inspiration till våra fönster av dina fina insynsskydd!

/S

Vitt och Blått sa...

Ååååh, jag vill ju också pyssla! Själv har jag varit till återvinningen och lämnat av världens "tattarlass" med allt möjligt! SKÖNT! Sedan har jag varit ute i toppluva och långkalsonger och fortsatt med läkten på huset.. Jag har sågat och mätt och J har skruvat - teamwork på hög nivå! :) Men jag är så taggad på det här nu att pysslandet hamnar lite åt sidan i någon vecka! Har också tryckt i cernitlera! Vad fint det blev, fick en nostalgisk upplevelse eftersom jag alltid höll på med den leran som liten. Ha en bra vecka - kram E

Marits vita skrin sa...

Hej på dig pysselmaja.

Vad rolig du är.
Det ser ju ut att bli väldigt bra iaf.

Ja vart tusan tog sommaren vägen??

Kram kram