fredag 19 mars 2010

Tallrikshylla no 2

Tadaa!

Tallrikshylla nummer två är målad, uppsatt och piffad färdig.
Ja, okej då, målad och uppsatt gäller. Jag har en känsla av att sakerna här kommer att bytas ut frekvent. Det är ju så roligt!

Tänk så tråkigt om man en gång kom på att man var helt klar med inredningen hemma. Allt var på den mest perfekta platsen - det fanns inte något som man skulle vilja byta ut. Man var helt enkelt nöjd, för alltid.
Jag skulle inte luta mig tillbaka, njuta och tänka "Äntligen!" då, den saken är klar. Snarare söka mig en ny bostad, och dra igång på nytt!



20 kommentarer:

Fröken Machuna sa...

Jätte fint. Och du har rätt, Ett hem blir ju aldrig "klart" man ska förnya sig med nya skaer hela tiden. Men ibland är det svårt för man förälskar sig ofta i många saker och har svårt att byta ut eller finna ngt som ska "!ersätta" den platsen...

Fröken M

Annelie Johnsson sa...

Vad snyggt! Hos oss används tallrikshyllan som en pysselhylla åt sonen, med all färg, kritor, penslar lera mm i. Istället för att gömma undan det i skåp o lådor, ser lillkillen det, och blir förhoppningsvis lite inspirerad att använda det lite oftare...

Ha en riktigt skön helg!!
Kram

Sussi sa...

Ett personligt hem i förändring är bäst, trevlig hylla.

Sofie sa...

Snyggt! Åh, vad jag också vill ha en tallrikshylla.

Nej, det skulle verkligen vara trist om det blev "färdigt". Omväxling förnöjer!

Trevlig helg!

Systrarna Hjertén sa...

Hej! Hittade din blogg för någon vecka sedan och har sedan dess tittat in några gånger. Jag är mycket imponerad av dina vackra bilder, men ännu mer av dina texter!! Tankeväckande, roliga och väldigt välskrivna. Du inspirerar - Tack!!
Mvh
Frida

Hannis sa...

Den fina paradisskylten!!
Gillar den som du vet=))

Tror aldrig att man blir helt nöjd och bara känner att nu är jag färdig.
Det är ju lite av omgörandet som är det roliga.

Snart drar jag på loppisresa!
Nu har jag bestämt att det är vår, det här blir startskottet!

Anonym sa...

Den blev ju superfin den där hyllan. Först när du visade den i furu trodde jag inte det skulle bli någon höjdare... Men nu är den ju perfekt.Den stora runda silverbrickan vill jag ha! Den passade perfekt där, värd att synas ordentligt.

♥Zink & Vita ting♥ sa...

Fin fin hylla!
Å du har så rätt, vi blir aldrig färdiga med vårt hus... och vi vill nog inte det heller. Det vore trist om man inte hade den där långa listan med saker man vill genomföra...
Har funderat över om min man varit inne och läst hos dig för han har tagit efter Herr Fräken och placerar ut ihopskrynklade plastpåsar...
Ha en go fredag!
Kram Mimmi

Signe 1 sa...

Jättetjusigt blev det med hyllan, me like!:-)

Kram Sofia

Grodmamman sa...

Hyllan var jätte fin och är övertygad om att kommer att ändras flera gånger där!:)
Vi har bott i vårt hus i snart 10 år och vi blir aldrig nöjda, det finns alltid något vi vill göra om!:) En del av mina kollegor fattar inte att vi orkar, men det är ju så roligt!:)
Ha en bra helg!
Kram

Emma - white avenue sa...

Det blev supersnyggt! Jag tänker likadant ibland! Det är kul att inredning är levande och en typ av färskvara för ack vad kul det är att fixa, ändra om och lägga till! Man kan hålla på i evigheter!

Ha en mysig fredagskväll!

Kramar Emma

Limetwig sa...

Önskar jag hade en väg över till en sådan hylla men jag har försökt... det finns helt enkelt inte plats för allt man vill ha!
Såg en virkad kudde och blev faktiskt lite sugen...:)
Ha det bäst! Åse

NjutVarjeDag sa...

Har också varit på jakt på tallrikshylla ett tag - jag tänkte använda min till tidningsställ. Ett bra ställe för alla "magasin" som ligger och skräpar här och där.
Gäller bara att hitta en hylla där tidningarna får plats. Letar vidare - till slut får jag kanske tillverka den själv.

En riktigt skön helg
önskar
Anneli

Norregård sa...

Hej!!
Visst hade det varit tråkigt om man var färdig hemma....
Ombyte förnöjer;o)
Så fint i din hylla!!

Kram Kram Malin

Vit som snö sa...

Undrar om jag är den enda i bloggvärlden som inte har tallrikshylla... det är ju sååååå fint!!! Vill ha!
O din hylla är jättefin!
Känner igen det där att aldrig slå sej till ro....
Kram Cilla

Vintage House sa...

Hittade hit för första gången och rätt roligt att vi skriver om exakt samma sak. Blir man aldrig nöjd:)
härlig tallrikshylla me like.
Skylten var bara så fin..
kram och en mysig helg
sandra

Livet på Vestergård sa...

Snygg tallrikshylla. Håller med om att det skulle vara väldigt tråkigt om man hade hemmet färdigtinrett.
Ha en bra helg!

Unknown sa...

Åh så ljuva bilder!

Stjärnor & Champagne sa...

Finfint.../ Kram Anne

Hus nr.14 sa...

Söt hylla, ska bli spännande att se vad som hamnar på den nästa gång!
Gillar också dina nya bilder till din sida??? introbilder?? De känns mer Fröken Fräken!
Kram Marielle