fredag 1 februari 2013

Pysselg

Äntligen helg!
Fast. Man skulle ju egentligen döpa om det till pysselg, för det är pyssel som helgerna är till för!

Så nu utmanar jag er - på måndag syns vi här igen, och så berättar ni om vad ni har pysslat med i helgen! (länka gärna i er kommentar) Det är bara att sätta saxen i tyget, penseln i färgburken, sågen till brädan, stämpeln mot pappret eller virknålen i garnet.

Här ger jag er en puff och visar min kudde med tryckta plustecken som jag gjorde på den där trevliga tiden som kallades jullov (det var väl fleeeera år sedan väl?).



Kom igen nu! Eller skynda, skynda som Gunde skulle ha sagt.

11 kommentarer:

Jo sa...

Oj, det där var en rejäl handske du dängde golvet.
Jag plockar så klart upp den! :)

Det Vita Drömhuset sa...

Okej....vad ska jag hitta på....hmmmm.....får fundera....hmmmm.....virka kanske?! Vi får se! :)

Kram Åse

Mamma med ambitioner sa...

Ler när jag ser din fina vita soffa. Min blev aldrig målad utan hamnade på landet. Där passar den nog bäst som träig...
Lycka till med ditt pyssel, här blir det handboll på hög nivå. Storebror spelar handboll.
Kram Kristina

Levindas Värld sa...

Jaaa pysselhelg det gillas :) Själv har jag startat helgen med att måla om lite smått i köket vilket jag påbörjade tidigare idag!! Tänk vad lite färg gör skillnad, blir lika glatt överraskad varje gång :) Och imån blir det loppisdag, det tycker jag också hör helgerna till, eller hur ;) Önskar dig en finfin helg!!

Hanna sa...

Det var en väldigt fin soffa.
ra idé med pyssel helg. Jag har börjat redan idag.
Ha en bra fredagskväll.
kram
Hanna

TezzTheMess sa...

Detta kan väl knappast räknas eftersom de var klara redan innan helgen kommit igång... Men jag bidrar ändå!

http://tezzthemess.blogspot.se/2013/02/vantar-vantar.html

Trevlig pysselg på dig!

Maria sa...

Ja kanske det kanske. Lite kort jag skall göra klart, hum...
God pysselhelg på dig, kram Maria

Malin på pastill.nu sa...

Vilken helt underbart fin kudde!
Jag ska bygga en skrivbordslampa i helgen tänkte jag :-)

Tack för tipset om ljusstaken på hemtex, nu har jag också gjort en finfin kulig ljusstake :-)

Nyanser av vitt sa...

Kudden är SKITSNYGG :O)Jag ska gjuta lite :O) och kanske göra lite smycken men det beror på om lust och inspiration infinner sig
Kram

Flippis sa...

Pyssel och pyssel...mkt nöjd med resultatet i alla fall.

Kuddar är på G också, jag ska bara bestämma mig hur de ska se ut först..

http://paradisetvsburen.blogspot.se/2013/02/lordagpyssel.html

Linda sa...

Håller helt med om att helgen är den bästa pysseltiden! På kvällarna är jag alldeles för trött och kreativiteten är på noll. Här kommer ett litet helgpyssel från mig: http://silverkant.blogspot.se/2013/02/hemmagjorda-kakfat-pa-fot-superenkelt.html

/Linda