torsdag 23 oktober 2014

Kruk-makeover

Jodå, jag pysslar fortfarande! Kanske lite mindre frenetiskt just nu, när man har världens skönaste bäddmadrass som kallar på en redan tidigt om kvällarna, men jag tänker ju mig långledigt i jul så vem vet va som händer då?

Men här kommer en kruk-makeover!
Tag vanlig kruka, gärna slät.
Skrynkla till ett silkespapper som bör vara sådär 20 cm längre än krukans omkrets.
Leta fram ett klister som fäster på keramik. Detta är bra.
Bred ut klistret på krukan och tryck dit silkespappret, ansträng dig för att få det både skrynkligt och buckligt.
Låt torka.
Måla i olika gråa nyanser för en betong effekt.
Plantera!






3 kommentarer:

TezzTheMess sa...

Oh! Snyggt och fiffigt, och lagom ansträngande pyssel! Heja dig! Och långledigt vid jul verkar som en förträfflig plan! Kram

kungen o majkis sa...

Vad fin krukan blev!! Och duuu vilken fantastisk kruka i bakgrunden B-)!

Mamma med ambitioner sa...

Hej du!
Jag är som du vet inte så pysslig men detta bara måste jag testa. Så fint.
Tack snälla.
Kram Kristina