onsdag 1 oktober 2014

Nämen, jag pysslar ju igen!

Minns ni det här skåpet?
Ganska länge var det vitt.


Ingen vidare bild, men den var det enda jag hittade på skåpet i helfigur - har jag verkligen inte fotat det fler gånger?!

I våras, F D, så fick jag den genialiska idén att måla det svart. Vilket verkligen hade varit en genialisk idé om det inte vore så att svart gjorde att alla ojämnheter syntes väldigt bra (trots matt färg).


Jag passade även på att flytta det till köket, vilket fungerade sådär.. det kan ju vara bra med att få plats med ett köksbord i köket istället, det är bara ett litet tips..

Och igår gav jag mig på att måla det i en färg som heter Country Grey, vilket var mer lergrå i verkligheten. Detta är då mitt första test med kritfärg, Annie Sloans Chalkpaint. Såhär ser det nu ut efter drygt ett halvtorkat varv, och jag är verkligen positivt överraskad av färgen.. Den har ju lovsjungits överallt, och jag undrade verkligen om färgen funkade så bra. Och det verkar den göra!




Däremot kommer ingen Kalklitirfärg upp på väggarna - flammiga väggar, igen?!? Har vi inte precis lyckats bli av med flammiga tapeter i terracotta?


5 kommentarer:

TezzTheMess sa...

Kärt skåp har många färger ;) alltid lika härligt när det finns ett oläst bloggning från dig! Du är verkligen saknad mellan gångerna. Hoppas hälsa och pyssel håller i sig!

Grodmamman sa...

Härligt att du har börjat pyssla igen! Det finns hopp om livet alltså?!?
Fint det blir i den grå färgen. Har också hört mycket om den färgen och undrat om den verkligen är så bra.
Kram

Mamma med ambitioner sa...

Så fint det blir. Jag gillar att du vågar friskt. Det smittar liksom ♥
Jag är målar sugen men vet inte vad jag ska fixa till ännu. Höstpyssel.
Kram Kristina

Anna sa...

Också helt såld på Annie Sloan. Målade en byrå rosa i somras och jag blev jättenöjd. Färgen som torkar snabbt måste man ju gilla :)

Anonym sa...

Rackarns vad snyggt det blir! jag har ju också ett skåp som varit vitt numera svart hmm...