fredag 18 april 2008

Luffarslöjd


Jag har hittat en kruka som det nog kan bli svårt att plantera något i - dräneringsmöjligheterna verkar lite väl stora! Vad tycker ni att jag ska ha här i istället?

Jag gillar verkligen luffarslöjdsarbeten (riktiga och efterhandskonstruktioner) som inte är i svart. Fast den lilla svarta ljushållaren framför är naturligtvis också charmig. Här ser man också en bit av kökets färgklick. Mitt slagbord har fått en duk av ett Designers Guild tyg. När ett sådant starkt chockrosa tyg kommer på plats blev också allt vitt mycket vitare. Man kanske behöver något som bryter av? Ibland är det ju så att man inte ser skogen för alla träd - d v s om allt är vitt så "ser" man inte det vita längre!

Vad ska ni göra i helgen? Själv ska jag återigen städa i källaren (skriver jag det här, så måste jag ju göra det!) och så har jag planer på att tillverka blommor till en ljusslinga. Fast det känns som fel årstid - snart är det alltid så ljust häruppe att varken levande ljus eller ljusslingor är någon vits att tända. Och det är ju väldigt härligt!

11 kommentarer:

Sara sa...

Jättefin kruka, lägg något snyggt i den eller ha den som fruktskål. Gillar tyget, det är som sagt snyggt med lite färg till det vita.
Ha en fin helg.
Kram Sara

Anonym sa...

Åhh jo ljus kan man inte få för många av framme, men visst det är inte samma mysiga känsla när det ska tändas när det är ljust ute. Härligt att det har lättat på mörkret nu :D
Jo jag menade på tavlorna, det ser ut som att det står en dikt på den ena tavlan..?? Det var det jag undrade vad du skrivit på den?
Trist med glas som går sönder, fattar inte varför de ska gå i så många bitar, trist!!
Ha en trevlig helg! KRAMAR

Linda -Galleri Palla sa...

GODIS GODIS ska du ha i den!! *slurp*

Så kan du ju byta färg efter humör och käka upp de andra...

Hmmm, vad såg jag i Drömhem & Trädgård (lånad av mamma) om inte grundaren av Himlas hem. Det var inte länge sen hon var med nånannanstans... Som vanligt.

Skön helg!

Anonym sa...

Härlig färgklick duken ger, snyggt. Kan du inte ha den som fruktkorg, kan tänka mig att det är jättesnyggt att ha färgglada frukter där, eller citroner eller lime...Du hittar säkert på något...Ha de så kul i källaren i helgen, men det ska ju bli fint väder så det är ju lite synd...fast å andra sidan är det inte bättre att tillbringa helgen på toaletten som vi ämnar göra...hihi, kramar

Villa elva-kulla sa...

Vilken mysig blogg du har, med fina krukor, tänk vad fint med lite citroner eller lime i...
Ha de gott och trevlig helg!

Monkan sa...

Ja luffarslöjd är verkligen fint. Jättefin skål, jag håller med övriga, fruk o grönt, gärna med färg.

Färg... Ja det fick ju jag oväntat, brun matta som sagt... Tänkte jag kanske kan sprutmåla hela rummet och allt i vitt nu istället ;-) Soffan mittemot trappan? Det är väl det enda jag inte testat eller tänkt. Ryggen kommer mot hallen… Jag ska nog testa och känna efter, fast jag måstse flytta sängen då också. Eller läsa lägenhetsannonser ;-)

Pysselprinsessan sa...

Mmmm... Lagerhaus är ju oxå en bra butik!! Vi fick ju den till Umeå ganska nyss. Hoppas helgen varit bra!
Kram

www.gottablandat.wordpress.com sa...

jättefin kruka coh vilket snyggt tyg den star pa!!
hoppas städningen av källaren gick bra!

Mia sa...

Frukt kanske?
Mitt första besök härinne, måste säga att vaser du skrivit på är jättefina. Är det du som skrivit själv?

Ha de bra, Mia

Philura sa...

Fin trådkorg! Frukt eller godis med fräcka färger skulle vara lkäckert, annars kan man ju vira ihop lite björkrsi eller nåt liknande och lägga i tillsammans me dnåt annat...
Ha en bra dag!

Fröken Fräken sa...

Ja, hörrni, tack för alla bra tips! Tyvärr verkar inte korgen tillräckligt kliniskt ren för godis (diska en sådan här grej är inte så enkelt gjort), men citroner eller lime låter som en bra idé!