måndag 7 april 2008

Redo för beachen?

Jaaa.. det kan ju hända att min färggranna period i vardagsrummet går mot sitt slut. Eller det får ta en paus till jag hittar lampskärmar(vilket verkar vara ett långdraget projekt) till de turkosa lampfötterna. Annars hinner jag nog tröttna på allt!

Sedan blev jag så insprierad till andra färger av först denna lykta i vitt från Granit som fick komma hem till mig förra veckan. Jag har länge letat efter en sådan här enkel utan utsmyckning.



Och sedan ramlade jag över detta tyg för 19 kr per meter.



Nu ska det bli "strandigt".

5 kommentarer:

Anonym sa...

Svar: Trasan är exakt som vilken trasa som helst. Du blöter den, i handen är den då som vilken wettex duk som helst. Sedan när du skakar upp den blir den rund igen. Ställer man den i stället torkar den på ett nafs. Jag är väldigt nöjd, men med tanke på priset så är det ju en liten lyxgrej. Precis som det mesta när det gäller pynt bara olika vad man vill ha ;0)

~Livet i byn

Sara sa...

Hejsan
Tyget var ju så snyggt och billigt! Lyktan var gullig, Granit har mycket fint. Ha en fin kväll.
Kram Sara
Är det ok att länka dig?

Anonym sa...

Ja strandigt gillar jag...jättefint med naturfärger, men gillar klara färger oxå, men som du säger...det är lite lättare att tröttare på det. Synd att du inte hittar lampskärmar...ha de fint, kram

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Så vackert, vilket härligt tyg!!!!!

Vårfint!!!!

Ha en skön vecka!!
~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan

Monkan sa...

Ja det var randigt och strandigt, (Vilket rim va!). Fräscht, ska det bli nåt eller pryda sin plats i skåpet? :-)

Trist med Village, men de kanske bara flyttar? Village i Stockholm var försvunnet i två år (tror jag det var). Affären vara bara borta en dag, trodde jag var på fel gata (Gamla Stan, där kan man irra bort sig), men allt såg rätt ut förutom fel skylt, en ny affär med väldans trevlig mix av Serholt, Cult och annat fint. Sen dök Village äntligen upp igen, på ny adress. Hoppas din också återuppstår!

Jag saknar Marimekkopappret, snyft.