måndag 1 februari 2010

Eländig behöver hjälp!

Eder Fröken Fräken är hemma, förkyld och eländig.
Förutom att jag provar med alla möjliga kurer som ska bota förkylningen så skulle jag verkligen behöva lite själslig stimulans. Jag behöver inspiration!!!

Så om man får be om en tjänst:
Har ni några tips på nätadresser fyllda med inredningsinspiration? Skriv då gärna ned dem i kommentatorsfältet!
Eller har ni några härliga bilder på lager i era mappar? Skicka gärna till mig, adressen hittar ni i högerspalten!

Fröken Fräken förblir er evigt tacksam.
(tydligen hänfaller jag åt ett något ålderdomligt sätt att uttrycka mig på när jag är förkyld)




En liten förhandsglimt på mitt ommålade skåp! Ja, korgen är nyligen ommålad också, i en ljusgrå nyans.

29 kommentarer:

millandante sa...

Här kommer första hjälpen..!(!)
Hittade precis en underbar blogg. Det är Anna-Malin (med bloggen Helt enkelt.blogspot)som länkar till den i sitt senaste inlägg...
Återkommer med fler tips...
KRAM

Glasbitar, lådor och gamla spetsar sa...

Ser att Fröken har letat fram en TRÄLÅDA också. Så roligt! Ska den månne bli vit?

Mina lådor blir bara fler o fler. Alla har ännu inte hittat sin plats och funktion, utan står på hög. En del av dem hamnar väl upp på övre våningen, som först ska målas och fixas till.

Krya på dig!

Ullis sa...

Kolla på min lista med "Intressanta sidor". Tror att du kan hitta nåt du gillar bland dem.
Krya på dej!

Jo sa...

Jag har tyvärr ingen inspirerande inredningsblogg att tipsa om, bara en stor Krya-på-dig-kram!
Hoppas att du mår bättre snart!

Glasbitar, lådor och gamla spetsar sa...

Här är en av mina favoriter, myyyycket inspirerande och vacker blogg med underbara bilder http://coeurenprovence.blogspot.com/
PS. Du vet ju att sömn är bästa botemedlet.

fröken knopp sa...

ja du fröken fräken..någon inspiration har jag tyvär inte på lager..lessen..men jag skickar gärna över en riktig krya på dig kram!!!!

Elin

Grodmamman sa...

Har inga speciella sidor att tipsa dig om, tyvärr.
Hoppas verkligen att du snart kryar på dig!
Kram

annashusidingtuna sa...

Hej!
på min blogg har jag en låååång lista över bloggar som jag brukar besöka, det läggs till nya nästan varje dag nu på sistonde.
Vet inte om du har besökt lottas blogg fyra årstider men hon brukar vara duktig på att länka till olika himelska nätbutiker och där kanske du hittar inspiration, likaså lottens blogg kanske vore något för dig, du hittar dem som sagt på min blogglista bland mååånga fler.
Krya på dig!
Kram Anna
(den ena toan vi har är för tillfället urkopplad och har så varit ett bra tag så vi har verkligen testat om vi klarar oss med bara 2 toaletter..hihi)

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Ojdå. Inte lätt att vara förkyld. Och inte lätt att kurera.

Lite inspiration:
http://dengodefeen.blogspot.com/2009/11/fiks-ferdig.html
Kolla förresten in hela bloggen hennes, det finns många guldkorn.

Några andra norska favoriter:
http://flittiglisene.blogspot.com/
http://lykke-bo.blogspot.com/
http://mali-mo.blogspot.com/

Krya på dig!

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Och så det där angående snö. Natten till i lördags fick vi runt 20 centimeter. Idag snöar det igen. Ja, jag erkänner...nu är jag less jag med! Är numera på din sida.

Carpe diem! ;-D

Livet på Berget sa...

Jag är nyskild och galet glad så jag har vår hela daganra , hahahaha:).
Nä du vårblommorna får vänta ett tag till, hittade nått ynkligt på blomsterlandet för ett tag sedan men köpte inte. Det är för tidigt här uppe vi behöver få mer ljus innan blommorna trivs. Tålamod min vän om 1 månad så har vi krokusar på köksbordet ska du se. Fram till dess nöter vi på raggisarna:).
Krya på dig!
Kram
/Sara

Dicksonska våningen sa...

Hej!
Jag kommer tyvärr inte med någon inspiration till dig men du har gett mig inspiration! Så fina stämplingar du har gjort! Gillar skarpt tavlan med texten till "sakta vi gå genom stan".

Hoppas att du snart mår bättre!
Kram Annika

Cathrin sa...

Du är ju min inspirationskälla nr 1. Så jag kan nog tyvärr inte ge något tillbaka är jag rädd. Men krya på dig! Och hoppas du får nytta av andras tips.
Och nej, soffbordet går bara bort. Det får göra någon annan glad. Nu har jag sett ett helt underbart fint skrivbord som man kan kapa benen på för att ha som soffbord. I like.

Mycket annat & lite betong sa...

Krya på dig och hoppas du hittar lite inspiration snart!

Hälsningar Agneta

Marie - Systrarna sa...

Då vill jag tipsa om mitt senaste bloggfynd: http://dreamywhites.blogspot.com/ Såååå läcker inredning tycker jag!
Krya på dig!
Kram/MArie

Pysselpralinen sa...

Oj oj oj!
Nu gäller det att rycka in och bidra med lite inspiration. Det är för hemskt när livet är sådär snorigt, grått och tungt! Ett tips om man har tråkigt är att skaffa sig en färgskrivare. Då har man inte tråkigt längre. Hoj va mycket kul man kan göra med den! Igår ägnade jag kvällen åt att pyssla med bilder och layouta och printa och klippa och klistra och tejpa och greja. Den är en tidstjuv men en väldigt rolig sådan.

Ett annat tips är att kolla in min blogg. Kanske något för en annan tygdrömmare?

Ett tredje tips är att bestämma sig för att flytta. Då kan man ägna sig åt att samla bananlådor och att packa dem. Fast jag tyckte din idé att såga ut två nya rum i förlängning till de du redan har lät bättre. Man vet ju som sagt vad man har (tysta grannar och vitmålade väggar) men inte vad man får...

Om du fortfarande har tråkigt tycker jag att du kan kika in här:

http://mylovelygrandma.blogspot.com/
eller här:
http://stylingalaanna.blogspot.com/

Krya på dig! :-)

mo sa...

Hej gumman, stackars dig....Nja, jag brukar inte surfa runt så mycket, faktiskt. Tycker dock det är kul att kolla runt på styleroom. Annars är det väl inte helt fel att krypa upp i soffan o kolla på en bra film...eller.

Synd att du inte jobbar här då, du hade säkert skött det här (hotelltjafset) mycket bättre. Svågern ringde o pratade med "chefen" där o han hade aldrig blivit så illa bemött så han ringde minsann dagstidningen på orten,ska bli kul att se om de gör något av det...

Orkidéer är verkligen lättskötta, murgröna är mycket svårare. Orkidéen kan man faktiskt glömma o vattna i ett par veckor o de blommar ändå med ca ett halvår emellan, köp en så får du se, tror du fixar det hur lätt som helst :), krya på dig nu vännen, kraaaaaaaaaaaaaam

Sanna sa...

Jag har inga tips just nu, tyvärr. Jag läser mest inredningstidningar och bloggar som jag får inspiration av.

Drick mycket varmt och sköt om dig! Det skall bli kul att bli se mer av ditt ommålade skåp! Korgen blev så fin och gillar verkligen den gamla trälådan!

Krya på dig!
Kram, Sanna

SKOOGSTROLLET sa...

Haha, tack för komplimangerna och lycka tillet. Det var väl tur att du i feberyran inte såg att det inte skett någon uppdatering på två veckor vad gäller mina rensa i röranplaner. Numera går det yttttttterst långsamt framåt om ens åt det hållet. Jag har ju en pojkvän som är expert på att lägga lite saker här och lite saker där. Till skillnad från mig försöker han inte ens snygga till innan han beger sig härifrån. Visst det är oerhört snällt att han både diskar och lagar mat här, men det krävs tydligen en kvinna för att ALL disk ska bli diskad ...

Nu hoppas jag att du kryar på dig illa kvickt så vi inte missar några roliga infall.

Jag har väl lite grann inspirerats av dig att ta hand om saker jag finner i grovsoprummet. Sist hittade jag en spotlightlampa och ett skåpsaktigt nattduksbord med en låda á la skolbänk. Hängde du med nu? Vi får se om den får ny färg och ny skåpslucka någon gång. Söt var den i alla fall. Tyvärr så är jag ju inte lika pysslig och uppfinningsrik som du, men jag funderar på något/några ord som betyder något för mig.

Krya på dig nu och njut av någon härlig bok eller film och skäm bort dig lite extra med något gott!

Jag är i alla fall tillbaks bland barnbacillerna igen ...

Smultron på ett strå sa...

Hej din stackare. Hoppas att du mår bättre. Jag har tyvärr inget bra tips på nån inspiration, är dödens trött efter en natt nästan utan sömn eftersom vovven fick ont i magen (vill du ha dej ett gott skratt däremot kika in på min blogg). Jag kan tipsa om mammas gamla husknep mot förkylning - gnid in massa Vicks vaporubsalva på bröst och rygg varje kväll, det hjälper 100%-igt. Man blir i allafall frisk fortare är min övertygelse, och tro kan ju försätta berg... Ha det så bra du kan// Kram Maria

Linas Vita Hem sa...

Hej!
Fy vad tråkigt att du blivit drabbad av tråkiga baciller också! Dessa förkylningar!
Spännande att se ditt nya skåp!:)
En av mina favoritbloggar är: http://d-signinredning.blogspot.com, hon är en riktig pysseltjej!:)
Krya på dig!
Kram/L

Casa Loda sa...

Kan nog inte ge dig så mycket inspirationstips men skickar dig lite krya på dig-hälsningar! Hoppas du snart blir frisk igen!
Kram Annika

Bella sa...

Hej hej!

Ser att du fått en mängd förslag på trevlig sidor att besöka så jag hoppas att du haft full sysselsättning under dagen :)

Hoppas att du kryar på dig nu, det är ju så eländigt tråkigt att vara hemma och sjuk!!

Kramar Bella

♥Zink & Vita ting♥ sa...

Nätet är en guldgruva! Du har redan fått många härliga förslag på ställen du kan besöka.
Ibland när jag söker inspiration och vill drömma mig bort, kollar jag på hotell. Finns många charmiga personliga att längta bort till... Fastnade för ett i Ängelholm sist tror jag...
Krya på dig och ta på dig varmt om fötterna;)
Kram Mimmi

Limetwig sa...

Nämen stakare... tål du inte att jobba? ;) Ungar sprider de mest hemskaste sjukdommar...jag vet;)
Jaha vad ska jag kunna sysselsätta dig med? Hmmm... googla det brukar jag göra när ideerna tryter skriv ett ord på googels söksida, sök på bilder och se vad som dyker upp!

Krya på dig! Åse

Lotta njutbarahem sa...

Hi hi lustigt...precis vad jag själv först tänkte...att sätta upp tapetserarbordet på väggen...får fundera.
Min favoritsida med inredning just nu är www.camillaathome.blogspot.com
kram Lotta

Sari sa...

Du verkar ha otur med förkylningsbacillerna... Det var väl inte så länge sedan du var förkyld...? Jag går nästan och väntar på att en förkylning ska bryta ut.... På jobbet bombarderas jag ju av baciller av olika slag dagligen... Vi får se hur länge jag klarar mig....
Jag har tyvärr inte så mycket inspirerande att komma med. Jag får nog ta mig en titt på de kommentarer som du fått istället!!
Krya på dig!
Kram Sari

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Uj, uj vad tråkigt det låter! Kika tillbaka till min sida, titta till vänster...där finns det en radda med mycket trevliga stunder :-)

Krya på dig så fort det bara går!
Kram L

Eva sa...

Hoppas du snart kryar på dig. Kan du skicka bud efter lite kanderad ingefära så lär det vara ett undermedel mot förkylning enligt flera som prövat: http://koldioxidexperiment.blogspot.com/2010/01/ingefarachock.html

Ta hand om dig!