onsdag 2 juni 2010

Fat, fat, överallt såg hon fat

Om jag någon gång skulle öppna ett café (vilket ju verkar högst sannolikt med tanke på hur ofta som jag bakar...!) så skulle jag absolut inte behöva köpa några nya fat att servera bakverken på.

Men det är ju så trevligt med vackra fat. Konstverk rent utav. Man kan ha dem i tallrikshyllan, under krukor, ha frukt på, lägga tvålen på eller trava ett halvt köksskåp fullt med dem...

Det kan man faktiskt, det kan jag intyga!





Den sista bilden föreställer det senaste fyndet - är det någon som känner igen det?

19 kommentarer:

Linruz sa...

Hihi ja alla har vi våra små grejjer som hjärtat bankar extra för.
Fina är de allihop det håller jag med om.
Kram Lina

Unknown sa...

Fine fad! Og det er jo rigtigt det du skriver - de er alle små kunststykke:) Knus; Heidi

Levis o Vilda sa...

Känner igen det där med fat, de är ju så fina o svåra att motstå. Ligger i drivor här hemma också men kan för inget i världen göra mig av med dem...
Kram Mia

http://frkerlandsson@blogger.com sa...

De är vackra allihopa! Jättefint fynd du gjort:) Bra smak!;) Ha en fin kväll. Kram Izabell

På landet vid havet sa...

mmm...jag gillar också fat. Finns fina i massa olika stilar och färger, ett till varje tillfälle! =)

Ha de gött!
Kram Mia

Jo sa...

Visst är det roligt med porslin? Jag hoppas att du kikar på Antikmagasinet just nu, kanske visar de just dina fat? :)s

Livet på Vestergård sa...

Det finns så mycket vackert porslin, och fina fat har man alltid användning för!

Villa Nordåker sa...

Det är kul att fynda fat på loppisar, det finns så många fina för knappt några pengar alls.

Kram/Malin

Annelie Johnsson sa...

Ha ha, ja alla fyller vi skåpen med olika saker. Jag samlar vaser, små i glas.... Är ingen porslinskännare, men tippar på ett Rörstrand, tror mamma har en urna i samma serie?

Kram

Vintage House sa...

Ja dessa fat är underbara, dina är härliga...
ha en härlig kväll
kram
sandra

Hannis sa...

Men om du nu skulle vilja öppna café så kan du alltid leja in någon som bakar och själv sitta på en stol och titta på!
Jädrans, jag tror du är en samlare minsann.
Men jag förstår det helt och fullt!

StrandviksVillan sa...

Jag kan nog också kalla mig tallrikssamlare. Köper ibland en singel tallrik för servering eller annat, bara för att den är fin.
Sen samlar jag också på tallrikar med engelska motiv från loppisar. Saknar fortfarande en fin hylla att ställa dom i...

MårsArt sa...

Vem har inte ett och annat fat...
Känner igen det översta till höger.
Indiska eller?
Stod och höll i ett sånt en gång, men hör och häpna: jag släppte det!
GRRRR!!!
Bli inte förvirrad on du tittar in hos mig. Jag har gjort ett namn byte...ja inte JAG...men bloggen.
Agneta

Grodmamman sa...

Många vackra fat du visar! Jag gillar de i blått och vitt och de där som är vita med vit dekor.
Som sagt, du kan ju hyra in en bagare om du nu vill starta café!:)
Kram

Vitt och Blått sa...

Fina fat! Härligt med fat i massor! Jag har inte allt för många olika, än i alla fall! :) Har ingen fin tallrikshylla som du har. Har gärna små fat under krukorna eller som trevligt upplägg. Trevlig torsdag! Kram E

Anonym sa...

Baka och baka...i dessa bantartider=) Här serverar vi på tomma fat,men ack så fiiina. Ha en nice kväll/Annica

Klankis sa...

Kanske dags att lotta ut ett par st snart igen? ;-)
Jag känner inte igen det men det är superfint, de i tallrikshyllan var också riktigt snygga. Det var förresten så jag hittade din blogg, jag letade en tallrikshylla.

Marias Collage sa...

Jättefina tallrikar! Den med korsstygn & de blå "trianglarna" blev mina favvisar. Precis som du säger-praktiskt till mycket!

Madeleine Berglund sa...

Ja, tänk vad fat jag har. I mina flyttkartonger är det mest skålar och tallrikar, hihi. Det är ju så fint på alla sätt. Men jag gav bort en del också så att jag kan köpa nytt på diverse loppisar.
Kram Madeleine