tisdag 15 juni 2010

Hur gick det här till?

Hoppsan!

Idag har jag visst råkat köpa tapet. Helt oplanerat tog jag mig en sväng förbi färgaffären, ifall att jag skulle hitta en tapet som jag kunde tapetsera på hyllorna i skåpen.

Och hoppsan! En rulle från Sandberg tapeter låg och väntade på mig, halva priset och allt. Fast den kostade ändå 300 kr, så jag hade stor beslutsångest innan jag slog till. Hur mycket ska man egentligen spendera på något som ska vara på insidan i skåp, liksom? Men jag var inte människa nog att stå emot min favorittapet, nej Fröken Fräken föll för tapettrycket!

Och man kan ju tapetsera mycket annat också...



18 kommentarer:

MissStorm sa...

Så det kan bli! :) Skåpen kommer att bli världens snyggaste när du är färdig med dem!
Jag är själv svag för den tapeten. Sitter i matsalen här hemma och jag är mycket nöjd.

Levis o Vilda sa...

Du den tapeten tycker jag absolut var värd sitt pris! Pyssliga du hittar säkert fler användningsområden o fy va fina dina skåp kommer bli!

Villa Vinkelhaken sa...

Det kommer bli superfint och den var värd priset :)
Nu ska jag kika vidare på din mysiga blogg.

Kram Jenny

Smultron på ett strå sa...

Oj, så det kan bli... Vitt på vitt (nästan iallafall) kan ju aldrig bli fel, helt enkelt. Och jag håller helt med dej om kuddprinciperna. Och nej, jag köper inte heller färdigsytt, inte ens om det egentligen blir dyrare att köpa alla "delarna" för sej... Snålheten bedrar visheten ibland...//kram maria

Systrarna Hjertén sa...

Visst kan man ha beslutsångest ibland, men för min del brukar det vara ett bra tecken..det är när jag inte tvekar som jag oftast blir besviken ;(

Hem och Harmoni Marie sa...

Den var ju så fin så det förstår jag att du hade svårt att stå emot... :)

Karm Marie

Vita Lyckan sa...

Ha ha, jag gör likadant... försöker lura mig själv... kisar och beställer snabbt inna njag blir påkommen... alternativt hinner ångra mig... Självbedrägeri, men ack så befriande!

Hannis sa...

Jag förstår precis hur det där gick till!
Det var din inre röst som övertalade dig*skrattar*
Men å andra sidan kommer du troligast att göra en hel del med den!

Det kommer att bli snyggt i skåpen!

Compact Garden sa...

Klart att den rullen skulle med hem :) den låg ju där och väntade på dej eller hur..

Supersnygg!

Ha en skön tapetkväll kram Anne

Grodmamman sa...

Jätte fin tapet och det var ju faktiskt halva priset på den!:)
Kram

http://frkerlandsson@blogger.com sa...

Haha du är väl inte mer än människa;) Klart du ska ha den snyggaste, det kommer bli kanonfint!! :) God kväll, kraam Izabell

vitagavlar.blogspot.com sa...

Hahha, så det kan bli ja! Det gäller att passa på när det är rea! Den tapeten är jättefin och användbar! Lycka till!
/Lisa

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Ha ha! Känner igen det där; måste ha! Har faktiskt en "grej" jag ska införskaffa så fort det blir lön (även om det inte är speciellt dyrt) men det är en "sån där sak" som jag liksom inte kan glömma...har flera, men jag måste nog slå till ändå...kan inte stoppa mig ha ha!

Må så gott!
Kram Lina

P.S Den tapeten är jättesnygg ;-)

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Virrpanna (jag själv)!

Syrenerna håller sig inte speciellt länge hos mig heller, men ljummet vatten...ett par dagar :-)Tur att det finns många träd!

Kramen!

Nyanser av vitt sa...

Jättefin tapet. Kommer att bli kanonsnyggt i skåpen :O)

millandante sa...

Tjo vad härligt att vara här inne och läsa och inspireras igen!! Och snart semester förstår jag... är det någon jag önskar SOL så är det dig!!
Kram

Sanna sa...

Vilken vacker tapet!Dina skåp blir nog supersnygga då du är färdig med dom! :)
Kram

Madeleine Berglund sa...

Ja, visst använder Lotta ordet jumper alltid!!!
Epa verkar ha varit ett alla tiders ställe med kanonpriser!!!!

Vilken fin tapet, den stod jag och tittade på i helgen. Bläddrade igenom alla från Sandberg. Jag är dock ute efter någon ranka med blåvita blommor, lite 1700-tal typ. Kan du se det framför dig?
En dag springer jag på det.

Kram Madeleine