måndag 28 juni 2010

Glassigt

Mental note to self:

Det är verkligen ingen bra idé att måla ramar och krukor i ljusrosa. En än sämre idé är att kombinera det ljusrosa med en mintgrön färg, för det ser då ut som billig glass. Eller som ett vitt plagg som råkat slinka med röda kläder i tvätten.

Det rosa ska snarast målas över med vitt igen, men den mintgröna färgen (som inte alls är så här turkos i verkligheten) stannar kvar!




Jag tror att jag måste återhämta mig med att åka en sväng på loppis. För jag har ju semester, tralalalala, så jag kan göra vad helst jag känner för!

18 kommentarer:

Unknown sa...

Ja, det er jo altid godt at man kan male over, ikke:) Høres helt herlig ut med ferie - håper du nå å gjøre alt det du har lyst til! Klem; Heidi

http://frkerlandsson@blogger.com sa...

God förmiddag! Haha ja de e skönt att få göra som man vill och känner för:O)

Ha en fin sommardag!

Kraam Izabell

Domus Dulcis Domus sa...

Härligt med semester! Ja man kan ju inte lyckas jämt om man pysslar dagarna i ända ;) men som sagt allt går ju att fixa till! Ha en skön semester!

Théa & Linnéa sa...

Hej!
Har också semester och det är världens känsla att bara göra vad man vill...
Må så gott
/Karin

Livet på Berget sa...

Mmmmm jag är ju lite svag för rosa så jag hade nog gjort tvärt om jag :). Kul med loppis! Hoppas du fyndar nått riktigt billigt och fint.
Ha de gott!
Kram
/Sara

MårsArt sa...

Pasteller är ju fint på sommaren, men det får inte bli för mycket.
Och kännas fel.
Vitt är ju aldrig fel!
Här finns det STORA OCH MÅNGA burkar i olika färger "glanser" för alla tillfällen.
OMUTIFALLATT...
Skönt väder du startar semestern med.
Ha dé gott!

Cilla sa...

Njut Mys & bara ha det bäst rara!!

Kram Cilla

Grodmamman sa...

Det är ju tur att det går att måla om!:)
Visst är det härligt med semester!?!:) Jag ska i eftermiddag ta med barnen och åka och fika och bada på ett ställe här i stan. Vi ska även träffa några kompisa, men detta är det enda vi har inbokat i veckan!:)
Kram

Vårt hem på landet sa...

Mja, jo, en trappmålning tar längre tid än man tror. Närmare bestämt flera timmr längre än vad man tror. Lagom projekt att börja en söndag med? Kanske inte... Men nu är den grundad iaf!

Gillar verkligen den turkosa färgen, den rosa syns inte mycket på jobbets dataskärm.

Systrarna Hjertén sa...

Semester vad är det? Blaha blaha! Det är vad jag försöker intala mig i alla fall, har just nu lunchrast och är inte ett dugg bitter över att det är strålande sol och att jag EGENTLIGEN skulle haft semester nu!!

Mvh
Frida

Jo sa...

Det är ju just glassmixen som är faran när man använder pastellfärger, så jag är inte så förtjust i dem av just den anledningen. Någon pastellfärg kan man ju klämma in dock, för de är ju fina var och en för sig!
Jag har ju inte riktig semester ännu (14 arbetsdagar kvar!), men idag njuter jag av solen och bad ute på vår ö. Underbart väder, så schas ut med dig i solen! ;)

Madeleine Berglund sa...

Hej! Hur har du det nu så här på första riktiga semesterdagen? Själv svävar jag på moln, lalalalaaa =)
Kram Madeleine

Villa Vinkelhaken sa...

Visst är det skönt att göra precis vad man vill och känner för. Fortsätt med det ;)

ha en bra kväll!
Kram Jenny

Vita Falkens Lantliv sa...

AVIS på dig!!!! Jag räknar ner här 15 arbetsdagar kvar:(
Hoppas du får en riktigt härlig semester, då du kan göra precis vad du vill;)

Dicksonska våningen sa...

Klart du ska på loppis på semestern - helst varje dag! :)

Jag tyckte det rosa var ganska sött...

Kram Annika

Smultron på ett strå sa...

Jag målar vitt just nu, solstolar av modell adirondack. Jag målar med Servalack. Jag har inget att ta bort all färg från händerna med. Viktigt jobbmöte imorgon. Note to self - köp nåt starkt som fräter bort Servalack... //kram maria

bokhyllan sa...

Att återhämta sig på ett loppisbesök är alltid bra!

Anonym sa...

Loppis kan muntra opp =D Härligt med semester=))
Kram Milla