onsdag 1 september 2010

Från regn till frost

Det finns frost och frost.

Dålig frost är sådan som ligger på gräsmattan redan i augusti.

Bra frost är sådan som man kan spraya på glas för att få tjusiga ljuslyktor.

Det här inlägget handlar om det sistnämnda! Sprayen är inhandlad på Clas Ohlson (trots att personalen där inte ens trodde att de hade någon frostspray - de hade bara hört talas om antifrostspray. Tydligen inga pysselproffs) Funkar ungefär som vanlig färgspray, fast man får inte låta det gå för länge mellan varje varv man sprayar och man får vara väääääldigt lätt på handen.

Håller redan på att spraya mer!

26 kommentarer:

kungen o majkis sa...

Wow! Så himla fint det blev :-)! Tror sambon blir glad, och ganska förvånad, när jag nästa gång propsar på att vi verkligen ska gå in på Clas Ohlsson!

Kram!

Livet på Berget sa...

Wow dina idéer tar aldrig slut och snyggt blir det! Tycker i stort sett vi har frost ute, jesus vad kallt.

Ha de gott!
Kram
/Sara

Jenny sa...

Oj, vad fint det blev! Och vilken bra idé, måste nog skynda mig till Classe!

Vita Falkens Lantliv sa...

Så mysigt och fint det blev!! Tror jag har fått lite fröken fräken fnatt;))))) Pysslar och pysslar:) Sen var jag iväg till en tyg affär som hade 50% på allt. Köpte en del tyger, har ingen aning vad jag ska ha dom till men en och annan kudde kanske. Expediten frågade vad jag skulle sy, för jag ville ha 1 meter av varje sort, jag svarade vet inte, bara bra att ha...hahaha
Tänkte på DIG då faktiskt ( tyg dille)

Kul att du inspirerar så!!!!!

Kram Susanne

Svarta tassar i vit soffa sa...

Hej!
Ja, jag börjar nästan bli nöjd med hallen.:) Synd att det är en hyresrätt vi bor i annars hade den fula mattan åkt ut för längesedan.
Dörrmattor i gjutjärn finns hos olandsbyggnadsvard.se. Dom kostar lite med det som stoppar mig från att beställa är frakten. Den lär ju bli hisskelig!!! Tyvärr. :( Så jakten fortsätter... måste ju finnas sådana närmare där jag bor. :)

Kram
Jenny

Svarta tassar i vit soffa sa...

Oj...
Glömde ju säga att ljuslyktorna blev så fina! :)
Hmmmm... mycket fint kan man göra med frostspray. Lite idéer som ploppade upp nu.
Tack för inspirationen!!

Kram
Jenny

Limetwig sa...

Pysselprofs är de verkligen inte på C.O. men som tur är så är ju DU det!
Ha det bäst! Åse

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så snyggt! Och genast började jag fundera på lite pyssel...alltid bra med nya idéer! :-)

Hoppas du har haft en fin onsdag!

Grodmamman sa...

Vad mycket fint du hittar på! Ljuslyktorna gillade jag skarpt.
Inte kul med frost på gräsmattan...
Tack för tumhållningen också, den kan behövas!:) Eller så går det jätte bra bara för att jag inte har några förväntningar.
Kram

Hem och Harmoni Marie sa...

Tack för tipset! Bra att veta....
Och fina blev ju lyktorna helt klart.

Ha det gott,
Marie

Lantligt i smultronbacken sa...

Kul, det kanske man ska ta och prova.

Men jag ser väl din underbart fina krukor brevid där

Kram

Gilla Yoga sa...

Kul idé och väldigt snyggt resultat! Bra sätt att piffa upp några trista ljuslyktor. Ska kolla efter det nästa gång jag är på Claes Ohlson.

Kram Linda

Jo sa...

Usch, för gräsmattefrost, men hurra för lyktfrost! Och vad fint det blev!

Felix sa...

Vilka fint frostade lyktor! Tänk vad snyggt man kan pyssla...

Hoppas att den andra frosten dröjer länge än!

Hösthälsningar
Elisabet

På landet vid havet sa...

Ohhh, så kul! Det blev ju toppensnyggt! Måste inhandlas!

Kram Mia

Compact Garden sa...

Grrr vad snyggt! Tror du att man kan spraya något mönster om man sätter på en schablon på ett glas?

Ha en skön kväll/Anne

StrandviksVillan sa...

Tack för tipset om inköpsställe!
Ska du inte ta och göra några med mönster också? Se dig själv som utmanad, Fröken ;)

Hanna sa...

fint det blev.
kram
Hanna

vitagavlar.blogspot.com sa...

Åh, vad fint! Vilken tur att du lär personalen på CO vad de har i sortimentet;-)!
/Lisa

Mina Eviga påhitt sa...

Hallå där!
Vilken häftig spray! Dags att knalla iväg och handla lite hos Clas tror jag! Tack för tipset!
Ha det gött!
Eva

HOUSE of ADELA sa...

Tack för tipset! Jättesnyggt! Kul idé ja, att chocka sönerna med att man vill in på Claes Ohlson ha ha....;)

Kramis
Adela

anna sa...

Såå fint. Bra det ska jag testa!

kram anna

Unknown sa...

Hej

Jag har änvänt matt klarlack som frostspray.
Det funkade bra.

Lyktorna blev underbart vackra.

Ha en bra dag

Kram

Huset vid ån sa...

Vad fint det blev, vilken bra ide!
Härliga bilder, din sturehof kruka är så fin också....

Ha en bra dag! Höstkramar Therese

Madeleine Berglund sa...

Du är pysseldrottningen. Man vill bara ha mer å mer av dina bilder, ditt pyssel och dina texter.

Härligt fröken! Vilka rackare på clas ohlsson, psschyyy!!! ;)

Ha de fint idag!
Kram Madde

Linnea sa...

Så vackra bilder och så mycket ideer. Här kan man sitta länge och njuta. Jag har öppnat en samlings sida för kreativa kvinnor. Women´s Link List. Titta gärna in där. Det skulle vara kul att ha dig med.
Hälsningar Linnea
http://womenslinklist.blogspot.com/