fredag 11 februari 2011

Fräsch fredag!!!

Äntligen fredag! Nu ska det bli mypys i soffan tillsammans, samtidigt som vi hejar på de duktiga dansarna i Let´s Dance. Imorgon ska det bli en härlig promenad, med vinterpicknick med hembakade semlor. Jag har redan städat, så allt är tipp topp och fräscht....

...nej vänta nu här.

Det där är bara inte min stil!  Jag är ingen mypys person, som tycker allt är klämkäckt och gulligt. Jag väljer mycket hellre "På spåret" framför trehundra reklamavbrott och "Let's Dance". Allt är inte sådär häääärligt jämt. Det går helt enkelt inte att skriva på det sättet för mig!

Jag är ironisk och blir ibland sur fastän jag inte borde. Det står tre påsar i hallen som jag ännu inte burit ned i källarförrådet. Jag lär mig aldrig, utan skämtar om hur stockholmare inte klarar av lite snö. Har jag inte lust, så blir inte mycket gjort. Jag slutar att lyssna, om samtalsämnet inte intresserar mig. Glaset är inte halvfullt, utan halvtomt. Och bjuder någon in en till ärtig livscoach som inte vet något om mig, så lämnar jag rummet. Dessutom gillar jag inte heller tulpaner, eller när man alltid använder utropstecken i bloggrubriken.

Så något gulligull blir det inte här.

Vilken tur att det inte finns något mer irriterande än en människa som är helt utan fel.
 Det är både våra brister och våra tillgångar som gör oss till de vi är.

Trevlig helg!



30 kommentarer:

Hanna sa...

Här väljs också på spåret. men i kväll hade jag nog tänkt ägna mig mest åt sömnad, om lusten faller på.
kram
Hanna

kungen o majkis sa...

Haha, du är ju bara för bra...precis som du är :-D! Och här blir det På spåret alla gånger.
Ha en nu riktigt skön helg :-)!

Helena sa...

Jag gillar dig som du är :-)
Här blir oxå På Spåret o Skavlan!Sen bloggande resten av kvällen skulle jag tro..om jag kommer upp ur tv-soffan host host sängen!Vi har Tv:n i sovrummet :-)Så skönt alltså!
Ha det bra!
Kramar från mig!

Den där Victoria sa...

Du är för rolig du och lite lik mig, minus pysslandet då, för där går jag bet :) . Här är det också På spåret som gäller, dessutom är ju Miss Li med och sjunger ikväll, så det blir ju toppen.

Ha det bra

Kram

NjutVarjeDag sa...

Ha, ha!
På något sätt kändes det bättre när det inte var så perfekt - lättare att känna igen sig!

Men jag gillar nog ändå glaset bättre halvfullt än halvtomt;-)

Ha en skön helg!

/Anneli

Åppå Källbackan sa...

Det är som det där att man inte ska städa och feja alltför mycket när man ska få gäster, för då känner de igen sig mer med lite damm i hörnen, och är bekvämare!

Ett sånt skönt inlägg, btw ;)

Jag satsar också på på spåret, vem orkar med de där som skuttar runt i nästan inga kläder alls..........

Fin helg!

Mrs J sa...

Haha, läskigt klämkäckt där i början! Du glömde bara att kalla alla bloggläsare för bloggisar eller Sunshines (japp plural och med versal)!

Hem och Harmoni Marie sa...

Får väl erkänna att jag blev lite paff när jag började läsa... det var inte likt dig.

Håller med om att det är tur att vi är olika... och uppskattar olika saker.
Jag gillar din stil i vilket fall.

Ha det gott och tack för hotelltipsen.. ska kolla in dessa.
Marie

Grodmamman sa...

Här är det också "På spåret" som gäller. Let´s dance har aldrig intresserat oss.
Gillar verkligen dina inlägg!
Kram

Mormorsglamour- pyssel och inredning sa...

Så härligt och ärligt! Just därför fortsätter jag att läsa din blogg. Tycker som du att inredningsbloggar ibland kan kännas lite för klämkäckt, blir det för mycket duttinutt slutar jag läsa. Tror inte att någon människa är perfekt, för skulle vi aldrig gå på en nit skulle vi aldrig uppskatta det vi har.
Själv tittar jag knappt på tv förutom nyheterna och något enstaka inredningsprogram. Är så trött på att det inte är något vettigt att se på.
Ha en skön operfekt helg!
KRam

Nyanser av vitt sa...

Så sant fröken och här sjunger just nu Ms Li

Unknown sa...

Hahaha... lite väl hårdsmält med keramik, fast lyckos dig.. får vänta med bilar till i morrn.. *suck*
Här har vi inte ens fått på tv:n finns trevligare saker att pyssla med, bl a se över vilka tyger som jag ska beställa från stoff och stil :) innebär att jag sitter och dreglar över de nya katalogerna.. himmel vad mkt de hade i år

Kram Maria

vitagavlar.blogspot.com sa...

Här är inte heller städat inför helgen... Och På Spåret väljs ALLTID före Lets Dance... Har faktiskt aldrig kollat på det!

Ha en fin helg med eller utan kassar i hallen!
Kram Lisa

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Och jag som har utropstecken i rubriken idag... ;-)
Men inget Let's dance iaf, det skyr jag lika mycket som Idol. Men På spåret blev det! Det är väl egentligen det enda jag ser på TV, och en film av och till.

Hoppas du får en riktigt fin helg, fylld med det DU gillar.

Vårt hem på landet sa...

Jag trodde jag hade fått upp fel blogg när jag hade läst de första raderna, eller ännu värre- att nån hade tagit över Fröken Fräkens blogg!! Haha!

Jag håller förresten på att dö av nyfikenhet, är de rosa kuddarna kvar?!

Pysselpralinen sa...

Haha. Så nöjd jag blir när jag läser detta. Du låter ju som en utomordentligt trevlig person tycker jag (som känner igen mig i det mesta).
Men det ska gudarna veta att det inte alltid är så lätt att vara en sån där som ser halvtomma glas i en värld där man förväntas att ta allt med en klackspark och se glas som svämmar över alla gränser i total glädje.
Är man lite rakt på sak, lite för rättfram och besvärlig som jag är så kan man till exempel bli man av med jobbet. Då är det tur att det finns nya och bättre betalda jobb att söka för oss som inte nöjer oss med det där havlfulla glaset.

Pysselpralinen sa...

Jo just det ja, så var det ju en sak till jag så innerligt gärna ville skriva.:-) Jag håller helt med, lite smuts i färgerna gör susen. Jag faller alltid för grå/smuts-blandade pastellerna. Kanske för att jag själv passar allra bäst i sådana färger.

LissenTo sa...

Du är bra härlig du :-). Du fick mej att le.

Men vinter picnic låter mysigt.

Förresten du skulle se mitt hobbyrum, inte att leka med.

Dammsuger gör jag högst en gång i veckan osv osv (nu kommer dom där tecnen, så du är beredd)!!!!!!!!

Ha en skön helg, vad du än gör!

Edith och Jag sa...

Här blev det varken Let´s dance eller på spåret utan en film istället. Bröderna Karlsson. Gillade den.
Du skriver så härligt och det är alltid roligt att titta in till dig. Förstår att du blev undrande över min fråga i mitt senaste inlägg. Naturligtvis vill jag inte ta bort härliga bloggare som länkar till min blogg men av en slump tittade jag på min bloggstatistik och upptäkte då under rubriken länkande webadresser att det fanns adresser som jag inte alls visste vart de ledde. Tyvärr visade det sig att det är sidor lämpade för vuxna som vill söka en vän om du förstår vad jag menar. Jag har aldrig någonsin varit inne på en sådan sida och tyckte att upptäckten var minst sagt obehaglig. Har nu via bloggers hjälpforum förstått att det handlar om någon form av spam som inte går att stoppa och inte heller att ta bort som det verkar nu.Tydligen har massor med människor råkat ut för samma sak och är lika undrande som jag till varför sådant händer. Tappade dock helt lusten för allt vad bloggar heter efter detta men blev lite sugen på att titta in hos några favoriter nu ikväll. Hur mitt eget bloggande ska fortsätta har jag inte bestämt mig för än.
Kram och trevlig helg!
Maria

Petra / Popetotrora sa...

Haha!! Skönt inlägg!!
Jag håller med dig på många sätt. Man orkar ju inte alltid vara perfekt, städad och underbar! Jag får många kommentarer hos mig hur jag hinner med allt pysslande. Sanningen är den att jag ofta (inte alltid, men ofta) prioriterar pysslandet framför t.ex. städandet. Man måste göra det som är kul helt enkelt! :-)

Karin Beck sa...

Va jag älskar dig o din blogg :o)

Madeleine Berglund sa...

Nej men jag tänkte väl.. jag trodde inte det var sant och det var det inte heller;) något som däremot är helsant är att din header är väldigt vacker. kram Madeleine

Pysselprinsessan sa...

Hahaha! Själv har jag en tendens att använda en massa utropstecken i inlägg (och även i SMS). Men inte så många i rubriken! ;) Och jag gillar inte murgröna... ;P Men det är ju det som är så härligt med livet, att få säga "nej fy" ibland och "jajamensan" ibland. Usch vad trist om alla tyckte lika hela tiden! (Ok, 3 utropstecken hitills.) Nä hördudu nu ska jag måla ett skåp och baka pizza bland damråttorna för det där med en välstädad helg det lämnar vi åt de likriktade eler hur!!! ;D
Kram och god helg!
(total: 7)

Anonym sa...

Tack för det inlägget! Precis så som du skrev i början är i princip alla jag känner, de beskriver sina perfekt fredagsstädade hem och nybakade bullar de ska ha med sig under helgens uteaktiviteter i sina statusrader på Facebook. Själv sitter jag här sur och butter och bakar inget, men drabbas av dåligt samvete samt en gnagande känsla av vad är det för FEL på mig? Så tusen tack för ditt inlägg, det gav perspektiv på tillvaron! För övrig gillar jag din blogg väldigt mycket! /Anette

Anonym sa...

Hjälp vad rädd jag blev! Läste till och med om för att försöka hitta ironin... Skönt att du befriade mig från olustkänslan jag fick några långa sekunder! Känner igen mig själv i ditt inlägg bortsett från tulpanerna då. De är ju så fina så, särskilt när de är så där på väg att falla...

Anonym sa...

Gud vad jag gillar dig! :)

NerbyKatta sa...

Haha! Håller inte med dig om allt, men gillar din blogg ändå :)

Trevlig söndag!
Kram Katarina.

Fröken Fräken sa...

Hej Karin Beck, Anette och Anonym gånger två! Och vad jag gillar er som lämnar sådana kommentarer! Det är ju nästan så att glaset känns halvfullt nu :-D

Anonym sa...

Underbart inlägg!! :-))

Emma sa...

Du är bäst!