måndag 19 december 2011

Julpaus

Nä, vad säger ni?
Behöver ni inte också lite paus från allt julande?

Här kommer då en kudde som det inte finns något juligt över alls. Möjligen kan tankarna flyga till hur mycket jag har tänkt att sova under julhelgen, men det är nog den enda kopplingen.
Jag ville göra en variant på lappteknik men väldigt otraditionell. Här har jag kombinerat olika linnetygsrester i olika storlekar. Dessutom har jag slabbat på friskt med tygfärg på en del av bitarna, och på mittenbiten textat.

För vem vill inte ligga alldeles intill den här?



Jo förresten. Kl. 06.00 en måndagmorgon tycker man verkligen inte att det är lika roligt att gå till jobbet. Då vill man bara somna om och påbörja ledigheten omedelbart.

15 kommentarer:

LissenTo sa...

Åh vilken fin kudde, den skulle jag gärna vilja ha i julklapp.

GOD JUL önskar jag dej.
// Lissen

Stina sa...

Så snygg!

GOD JUL / Kristina

Aratorps Lena sa...

Alltså, den där kudden går inte av för hackor!

Hannis sa...

Tjusig!!Och alldeles egen, snyggt med färg på tyget.

Sen kan jag säga att till och med jag måste lägga mig ner om du funderar på om du verkligen vill vara ledig i mellandagarna.
Men det är gott att höra att du trivs.

Helen sa...

Vilken fin kudde!!!!

Loppan Lorum sa...

Jättefin!!

Tusenfröjd sa...

Härlig kudde! Vad duktigt du är... önskar att jag hade en symaskin. Kanske får ta och skicka en önskelista till Tomten!!!!
Ha en fin dag / Liv

Livet på Vestergård sa...

Vilken fin kudde du designat!
Kram Kicki

Ewa`s Galleri sa...

Vilken fin kudde du gjort ,och texten så fint skriven
Ha en bra dag

MårsArt sa...

Alldeles underbar!

emblas-kanel sa...

Den var aldeles nydelig - tror nok alle ville hatt en sånn flott pute å ligge inntil :-) Hvis du skal lage sånne for salg så står jeg først i køen! Ha en flott mandagskveld. Klem fra Eva :)

Tina sa...

Ja tack, det var skönt att vila ögonen på annat än knäck o tomtar just nu...jättefin!

kramkram

Grodmamman sa...

Fint du textat!:)
Har ingen julstämning än, men det kanske kommer. Har inte riktigt fattat än att det är julafton på lördag!
Kram

Ellinor sa...

Riktigt fantastiskt snyggt! Och vad du textar tjusigt! Skulle verkligen kunna rabbla superlativ här en stund men jag tror du fattar. Imponerad!
Ellinor

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Jättefin! Precis en sån skulle jag absolut kunna tänka mig att ligga alldeles intill.
Känns inte riktigt som jag behöver en paus i julfejandet ännu, men i bakhuvudet ligger små tankar och idéer på projekt som ska sättas igång så fort jag kommer hem igen till mellandagarna. Och det är inga juliga projekt. :-)

Ha nu ett par riktigt fina dagar innan julhelgen!