torsdag 29 december 2011

Vem har tid med nyårsfirande?

Lite upptagen nu faktiskt.

Har sytt en svart sängkappa (måhända en smula opraktiskt, men sådant kan man inte låta sig begränsas av) målat om en stol, målar mönster på ett tyg som ska bli en ny stolsdyna, grejar med tapettavlor, syr en gardin till sovrummet och försöker bestämma mig för vilket tyg jag ska klä om kökssoffelocket i.

Jo, jag tror att jag är frisk nu. Det var då sannerligen på tiden: ledigheten bara springer iväg från mig!

Den här soffan behöver alltså ett nytt tyg. Detta är en äldre bild,
nu har jag ett naturfärgat linnetyg på. Så, kom med förslag på något nytt tyg,
mönster eller färg! Lila och rosa går bort!

13 kommentarer:

Edith och Jag sa...

Sådan pyssellust brukar absolut vara ett friskhetstecken! Har inte varit här på ett tag men ser nu att du pysslar på och bjuder på inspiration i vanlig ordning.Härligt!
Kram Maria

Rosor och ruiner sa...

Oj, vilken energi =)
Själv har jag fuskfårskinn på min kökssoffa, tycker det är både snyggt och skönt. Tycker enfärgat är lättare att kombinera till kuddar. Annars nåt mönster i svart och vitt kanske?

Felix sa...

Det låter som att du är frisk igen. Skönt! Fast jag blir trött bara jag tänker på allt du hinner med... ;-)

Vi har en nästan likadan kökssoffa och vi har ett gammalt ärvt lapptäcke som dyna. Du kan se det skymta här: http://tigerstassemarker.blogspot.com/2011/12/granen-star-sa-gron-och-grann-i-stugan.html
Du som är så pysslig kanske kan sy ett lapptäcksöverdrag i några färger som du gillar?

Önskar dig ett Gott Nytt pysselår!
Elisabet

Vit dröm sa...

Du jag tror också att du är frisk igen ;)
Om det är beigt linnetyg så kan jag rekommendera att du målar med vit färg direkt på tyget lite slarvigt, det blir riktigt snyggt! Testa om du vågar;)
Ha en bra dag!
Kram Anna

Tidsmästarinnan sa...

Hallå goa du,
skönt att du är bättre!
Kökssoffa - snyggt! Önskar jag hade plats med en jag med. Tygtips är svårt, men blir spännande att se vad du hittar på kära fröken :-)
Kram
Susanne

Coolaannna sa...

Ett friskhetstecken..skönt va?!

Tygvalet är svårt tycker jag. Jag står inför samma dilemma fast till min soffa ute i hallen. HAr haft ett beige/vitt rutigt men hundarna smutsar ner det så nu måste jag byta!

Är lite sugen på vårfärger men får väl vänta tills över trettonde med det!! Lycka till med din soffa!

Gott Nytt År! Kram Anna

Unknown sa...

Skönt att du frisknat till :)
Kram Maria

Pysselpralinen sa...

Åh ja minsann, det låter sannerligen som att den vanliga superinspirerande Fröken F är tillbaks - och i farten! Nu fick jag lite välbehövlig pyssellust känner jag efter att ha läst den där långa raddan av kreativitet. Efter en dag i trappan upp och ner till tvättstugan känns det som läge för en dejt med symaskinen.

Grodmamman sa...

Som sagt, är ju enklare att ha ett enfärgat tyg och lägga dit mönstrade kuddar. Jag vet att jag själv snabbt skulle tröttna på ett för mönstrat eller färgglatt tyg.
Gardinerna är nu tillklippta och snart är tre gardiners långsidor fållade. Det tar sin lilla tid, men jag tror att jag kommer att bli nöjd när de väl hänger uppe.
Skönt att du är frisk igen! Jag har blivit snorig igen, men imorgon har jag bestämt mig för att jag ska vara frisk igen!:)
Kram

Helena sa...

Jag har en snarlik soffa som jag klätt med fårskinns imitation kanske kan vara nått?!
Trasmatta kan vara fint oxå.
KRAM från mig!

Johanna Stålros sa...

Härligt att höra att du frisknat till;) Önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!! Kram Johanna

Hannis sa...

Ooo, vad jag vill se den svarta sängkappan! Nyfiken blev jag.

Smörgåstårta lät som en bra idé.
Har fortfarande inte kommit på vad jag ska laga för mat...
Typiskt mig med andra ord.

Fröken Fräken, ett riktigt gott nytt pysselår önskar jag dig!

Nyanser av vitt sa...

Hej fröken,
Varför inte ett tyg i knallfärger....
Tittar in för att önska dig ett Gott Nytt År.
Kram Agneta