tisdag 18 september 2012

Gripa tillfället i flykten

Det är bråda tider i landet min vän.
Frosten kommer, det blåser, det stormar, det hällregnar från alla håll.
Temperaturen sjunker, det blir bistert, fingrar stelnar, det är björkfrön överallt.
Solnen falnar, det mörknar, det skymmer, det är alldeles svart klockan sju.
Det är bråda tider i landet min vän, om man vill hinna spraya allt som sprayas kan.

Skrikröd kruka före:

Stämningsfull mattsvart kruka efter:




(och motivet i tavlan bakom är sannerligen en favorit just nu)

När man letar efter grejer att spraya på loppisar, eller annorstädes, så är det två saker man ska fokusera på - hitta en form som man gillar och ett material som går att spraya. Sprayen fixar resten av utseendet!

12 kommentarer:

Vit dröm sa...

Tänk vad man kan fixa med enkla medel ;)
Ha en fin dag!
Kram Anna

Hannis sa...

Ja, snart är det slut på spraytiden...
Om man nu inte har turen att ha ett garage eller en verkstad.
Så jag måste alltså också skynda mig att spraya klart mina projekt=))
Snygg blev den krukan!

Otaliga projekt sa...

Jag vill ju verkligen inte väcka ont blod, det vet du. Men jag får spraya inne hos min pappa. Om det inte var så långt mellan oss, ja då hade du fått det också. :)

Ska jag vara lite allvarlig också så har du ju verkligen blick för vad som blir bra. Jag är väldigt inredningsintresserad men din blogg är den enda jag följer. Många av de andra är väldigt snarlika och jag som inte är intresserad av shabby, lantligt eller helvitt har inte hittat nån annan som talar till mig på samma vis....
Din inredning är klassisk och säker helt enkelt.

Anonym sa...

Gillar nya stajlen!

Helena sa...

Jamen du vad snyggt det blev!Jag är så nöjd med spegeln du hjälpte mig med :-)
KRAM från mig!

vitagavlar.blogspot.com sa...

Läckert!

vitagavlar.blogspot.com sa...

Läckert!

Grodmamman sa...

Det är nu som jag inte ska berätta hur jag har det!;) Ok, mörkret kommer tidigt, men annars är det raka motsatsen mot det du skriver.
Snyggt det blev med lite sprayfärg.
Kram

Karin A sa...

Ja, det är bråda tider här med. :) Gillar både krukan och tavlan. Spraya lugnt!

Anonym sa...

Tack för tipset! Jag har fyndat en likadan ytterkruka på en loppis. =)/ Catarina

Margrét sa...

Var har du hittat tavlan? Jättefin:)

Fröken Fräken sa...

Tavlan är ett A4-kort som kommer från Bookbinders Design i samarbete med Mini empire. Är dock osäker på om den fortfarande finns kvar då det var över ett år sedan jag köpte den (men den är verkligen lika fin fortfarande och sitter nu på vardagsrumsväggen!)