tisdag 13 november 2012

Önskelistornas tid

Den magiska önskelistan
En magisk knapp som man kan trycka på för att omedelbart glömma dumma människor och dumma ord
En magisk julhelg som man får fira precis som man vill
Ett magiskt vitaminpiller som gör en pigg, även mitt i vintern och på morgonen

Den praktiska önskelistan
Ett släp för att köra ett tvåsiffrigt antal lådor med bortrensade grejer till Återvinningen
Ett gäng hantverkare som lägger in nytt golv i hela lägenheten och målar alla väggar vita. Och städar efter sig.
Ett litet rum med en vilfåtölj i för att kunna ta sig en lunchlur på jobbet

Den filmiskt mordiska önskelistan
Fler avsnitt av Foyles War
Fler avsnitt av Mördare Okänd
Fler avsnitt av Mord i sinnet
Och för bövelen, nya avsnitt av Sherlock någon gång!
Då kommer jag att sitta klistrad tills mina ögon är fyrkantiga, men vidöppna.

Vill-ha-nu-önskelistan
Mitt soffbord!
En tripp till Ikea nu på lördag, eller allra senast näst helg
En Stockholmstripp med tid för shopping
Ett vitaminpiller som åtminstone hindrar mig från att somna ovanpå tangentbordet

När helvetet har frusit till is-önskelistan
Sommar och semester året om - inga problem att hålla sig pigg då!

Den materiella önskelistan





7 kommentarer:

Det Vita Drömhuset sa...

Haha! Det var en redig hög med listor! :)
Det där med sommar och semester året om hamnar överst på min lista!!! :)

Kram Åse

Grodmamman sa...

Inga dåliga önskningar där!;)
Vissa står även på min önskelista, som IKEA-besök, Stockholmstripp, piller så man blir pigg m m.
Kram

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

En sån vill ja ha...eller ett par :-)

//lina

Nilla sa...

Bra listor! :-) Hantverkare låter bra och semester såklart! Ha det så fint.

Anonym sa...

Åhh den som hade fått fynda i dina lådor med bortrensade grejor! Du har såå min smak..

Bella sa...

Ååh, det där måste varit årets bästa önskelista :)

Kramar Bella

kungen o majkis sa...

Ja, jag kan väl bara ta och kopiera det mesta och skicka till tomten. Med vissa undantag. Det där med sommar hela året tillexpempel. Kopiera och tippexa vissa delar. Ja, så får det bli.

Störtgillar tålamodskudden i förra inlägget!