fredag 29 november 2013

En annan adventsljusstake

Faktiskt har jag ännu inte riktigt bestämt hur min adventsljusstake ska se ut. Det är ju ett digert arbete; lämpliga kandidater ska vaskas fram, de ska genomgå en urvalsprocedur, utvärderas, ställas mot varandra och blindtester ska ske.

Men här är en annan variant, som råkade bli för fyra ljus men som man kan anpassa för fler. Och denna bör man nog använda batteridrivna ljus i. Herr Fräken hade nämligen åsikter kring ljusstakens stabilitet.

Man tar helt enkelt två lika stora bitar konstläder som man syr ihop, avigsida mot avigsida, med avbrott för kanaler där ljusen ska stoppas ned. Och så har man en formbar ljusstake!



 

10 kommentarer:

Tess på Tilda och Mamma sa...

Enkel och fin ljusstake, här håller jag på och pyntar för fullt och inte heller bestämma mig hur årets ljusstake kommer se ut. Antingen blir det en klassisk eller något helt nytt. Vi får väl se.
Ha en fin helg/Theres

Petra / Popetotrora sa...

Bland det snyggaste, smartaste och bästa jag sett på länge! Imorrn är det jag som åker raka vägen till tygaffären och köper konstläder!

Ester sa...

Fint och fiffigt! Här är all jul framplockad - förutom adventsljustsstaken. Har liksom inte något bra ställe att ställa den på. Men en med elektroniska ljus hade ju varit perfa för då kan de stå på en hylla utan problem! Tack för tipset!

kungen o majkis sa...

Så himla läcker ljusstake. Du är bra påhittig du :-)!

Emma sa...

Genialt! Superfin.

Grodmamman sa...

Snygg!
Har inte bestämt hur vår adventsljusstake ska se ut än. Jag vet att det blir med vanliga stearinljus då dottern säljer sådana för handbollsklubben och vi har sju paket kvar...
Kram

Cicci H sa...

Du är ett GENI! Mycket, mycket snyggt!Herr Fräken har nog dessutom rätt i stearin vs elljus. han är rädd om dig och det du gör. ;-)

Dagar man minns sa...

Haha, du är verkligen helt otroligt påhittig!

Maria O. sa...

Snygg var den då verkligen! Du är fiffig som få!
Kram Maria

Zarah sa...

Precis den här ljusstaken är det jag MÅSTE ha. MÅSTE göra. Tack!!