lördag 7 november 2009

Så faller snön

Här yr snön ner som om den inte hade något bättre för sig.
Ack ja, det ser ut som om sommaren är förbi.. Jag hoppas att snön inte lagt sig alltför tungt, jag har planer på att ge mig ut och hämta in blåbärsris.

Egentligen hade jag tänkt visa upp en del av veckans loppisfynd, men när jag kom hem i torsdags så hade min amaryllis börjat blomma och den var ju så vacker att den måste komma först! Jag börjar bli himla sugen på att sy julkuddar av mina fyndade kökshanddukar i linne. Har lyckats fynda många sådana handdukar med broderat monogram, även lakan, men hittar aldrig några med mina initialer.

Idag ska här städas, sys stolsöverdrag och målas ljusstakar. Och en himla massa annat!





26 kommentarer:

Hem och Harmoni Marie sa...

Låter som en mysig lördag... lycka till med alla projekt!

Kram Marie

Emelie sa...

Åh söta Fröken Fräken, jag lider med dig när jag hör hur de första flingorna gör intrång på din längtan om evig sommar ;) Jag hoppas att tända ljus och pyssel i massor får dig att genomleva vintern i gott bevar i alla fall.

Jag har inte kommenterat på länge och jag vet inte om du tänkt på det, du får ju så härligt många kommentarer ändå men jag vill ändå säga att jag fortfarande är här nästan varje dag men att jag bara ha rlite mindre tid.

Nåja, nu önskar jag dig en trevlig helg, själv ska jag duka för kalas :)

Domus Dulcis Domus sa...

Åh vad jag avundas din energi.... härligt önskar jag hade lite mr av den. Kram Ulrika

annika sa...

Hmmmm, snöyra! Det gillar jag om jag inte behöver köra bil. Amaryllisen är höstens första som jag ser. Vackert! Kul projekt du har i dag. Vi gör om ett litet badrum totalt och ska köpa ngt till hörnen säger mannen. Alltså till utstående hörn där kaklet möts. Ska nog sy klart Tilda nissen och några fina hjärtan kan det bli. Vi får se. Städa skulle jag också behöva göra. Hoppas att du får tag i blåbärsris, annars får vi skicka!
kram annika

Linruz sa...

Flitighetens låga lyser skarpt över dig i vanlig ordning.
Låter som en härligt pysslig dag.
Lycka till Kram Lina

Marie - Systrarna sa...

Hej "Tusen idéer och en fröken"!
Jag har inte kommenterat tidigare, men nu är det dags! Jag har dock följt din blogg ganska länge, tycker att den är mycket inspirerande!! Du har verkligen tusen idéer! Jag har själv många idéer men oftast inte tiden att förverkliga dom....
Om vädret varit lite mer inspirerande - här snöar det INTE, det har regnat massor och allt är blött och lerigt - så skulle jag också plockat in lite blåbärsris. Nu får det blir lite loppis istället!
Ha en fortsatt bra helg!
/Marie

fröken knopp sa...

finns det något vackrare?? jag måste köpa hem en i veckan...:)

o vilka fina handdukar du hittat, kan bli riktigt fina kuddar.. Hittar hellera aldrig några med mina initialer..men om jag någon blir gift så finns det kuddar här hemma med dom initialerna i alla fall..Men han förstod inte vinken..:)

hoppas att du har en toppen helg!!

kramar elin

Hem och Lycka sa...

Gud så fint! Tack för fin kommentar hos mig.

kram Mia

Grodmamman sa...

Åh, vad härligt med snö!:) Här där vi sällan får någon snö att tala om, så kan jag längta efter en sådan där riktig vinter med meterhöga drivor. Vi kanske skulle byta stad några månader om året!;)
Späckat program som vanligt ser jag. Här borde vi också städa, men det känns inte kul när man inte kan städa överallt. Kaoset består i halva huset, men kanske att det blir ordning i början av nästa vecka.
Ha en härlig lördag!
Kram

Livet på Berget sa...

Vilka härliga projekt du har på gång. Ska bli kul att se! Din amaryllis är fantastiskt fin, min är bara en lök ännu:). Vackra handdukar, det kommer bli fina kuddar!
Kram
/Sara

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

De är verkligen vackra amaryllisarna! Ska försöka ta mig en tur snart och inhandla både amaryllis och hyacinter. Genom att börja tidigt hinner man med flera omgånger innan jul av dessa härliga blommor!

Idag blir det dock spa för mig! Födelsedagspresent från maken, så jag ser fram emot 3.5 timmars omvårdnad! Och 3.5 timmar till att tänka ut projekt till morgondagen. Ska iaf. be maken svänga förbi och köpa svart sprayfärg.

Hoppas du får en riktigt härlig helg med en hel massa pyssel. Ha det fint!

Livet på Vestergård sa...

Oh, vilken vacker amaryllis!!
Jag väntar också på att få köpa hem amaryllis och hyacinter :)
Lycka till med alla dina projekt och ha en mysig lördagkväll!

Hanna sa...

Hej och tack för din kommentar hos mig :).

Visst är det jobbigt att flytta, men jag börjar komma i ordning nu, känns otroligt skönt och kul :).

Vad fin din Amaryllis är, kul att den blommar redan :). Lampan är otroligt fin som du fyndat för 20 lappen. Kul att fynda billiga saker som är så charmiga :).

Har ni snö? jag vill att snön ska komma hit oxå, men det lär nog inte bli förrens nästa år, har vi tur så kan vi få en vit jul.

Spännande och se dina kuddar sedan, det ser jag fram emot :).

Önskar dig en trevlig lördag!
/Kram H

Lyktor och Tyg sa...

Hej
Vilken fin stol, ska den få färg tro?
kram Kristina

Viveka i Bläckhornet sa...

Här har det också snöat på. För mig hade snön gärna fått komma senare. Sommaren är ju min bästa vän.

Kram och trevlig helg

Viveka

AkH sa...

Åh, det skall bli spännande att se stolsöverdragen sedan! Jag har bytt blogg från livetharochnu-akh till hemochting.blogspot.com
Välkommen in att följa denna!
Må gott! Anna-Karin
hemochting

Stjärnor & Champagne sa...

Pysselfia där. Amaryllisen är jättefin. Får väl köpa hem några så småningom.

Kram Anne

Smultronlycka sa...

Så fina bilder!!
Fin vit amaryllis du har :)
Och så många pyssel projekt du har på G!!Härligt ;)
Ha en mysig söndag!
Kram Anna

Bella sa...

Alltid lika fina bilder!!!

Låter som du haft fullt upp idag, mycket pussel på G

Hoppas du haft en bra dag

Kramar Bella

Nyanser av vitt sa...

God afton fröken,
Jag fick hem en "julpyssel Allt i Hemmet" igår. Där finns det mönster på fina monogrambokstäver för den brodyrkunnige ( icke jag alltså) men kanske något för fröken?
Spännande att få se julkuddarna
A

millandante sa...

Ja, sommaren får vi nog räkna som över... *fniss* Jag trodde för en sekund att du var påväg ut och skulle plocka blommor... :)

Att den blommar redan! Så fin i den urnan!!

Kram från en som ännu inte tagit in sommarmöblerna... hehe..

Änglarnas hus sa...

Wow, vad härligt!! Vilken blomma!! har inte ens köpt mina lökar ännu..så jag får satsa på dessa som kommit upp lite redan..
Det blir nog fina kuddar av handdukarna!!

Kram Sanne!

Monkan sa...

Jo tanken att du var på resande fot slog mig, fast då brukar du ju informera, be oss vakta bloggen osv. Men aj, resa utan möjlighet till shopping, du måste börja ställa krav! :-)

Åh den blommar, vad fin den är!!! Börjar ångra att jag inte planterat mina än. Ah, här behövs kanske en förklaring... I det där långa inlägget som jag inte fick in (Blogger hånade mig med HTML errrrrrror, för många tecken) skulle jag ju bland annat berätta att jag (!!!) köpt amaryllislökar. Det var på Hem-mässan i början på oktober, påverkad av vännen I som är blomsterexpert... "Det är så lätt" sa hon, lätt för henne att säga. Jag har avkrävt henne ett löfte att hon måste säga till när det är dags att plantera, det närmar sig tror jag. Men undrar om jag ska göra det imorron?! Längtar så när jag ser din fina.

Kuddar av kökshanddukarna skulle bli väldigt fint.

anneli sa...

Hahaha, ååh nej! Du hittar inte dina initialer, men mina! Synd för mig, synd för mig. Attans.

Anci sa...

Hej !
Åh, vad fint och juligt ! Nu längtar jag ännu mer.
Tack också för idéen med speglarna :)

Kram
Anci

Lina sa...

Ja så vacker! Jag vill också ha en sådan, tänkte att det var för långt kvar till jul men jag har ångrat mig nu;)
/Lina