söndag 29 november 2009

Den första väntan



Sådärja, då har man åtminstone fått ihop en adventsljusstake. Jag fick liksom aldrig någon riktig snilleblixt kring hur jag skulle dekorera den så jag körde på det enkla - känns som att det kommer att bli dekorationstemat för den här julen! Jag har använt mig av grovsalt som fusksnö på den stora porslinstallriken, några grankvistar och så fortsätter jag med det rödvita bandet, jag gillar ju när saker "går igen".

Nu ska jag fortsätta att pyssla. På dagens agenda står:
* sy fårskinnsdynor
* hänga upp adventsstjärnor och annat julpynt
* sy nya julgardiner till köket
* börja pyssla ihop julkort

och leta julgrejer som jag lagt någon annanstans än i jullådorna, av någon anledning.

Ha en härlig första advent!


31 kommentarer:

Huset på kullen sa...

Det behöver inte vara så avancerat. Din adventsljusstake är jättefin =)

Låter som om du kommer få en mysig dag!

Kram / Linda

Mjuka sa...

Snyggt!!!!

Signe 1 sa...

Supersnyggt!!:-)
Pynta inte ihjäl dig idag bara, passa på och njut lite oxå, hihi. Kram Sofia

Vårt hem på landet sa...

Enkelt och fint!

Roligt med lite jultips, bra idéer!

Rester till middag sa...

Så enkelt... men Åh så vackert!

Anonym sa...

O va fint du har gjort! Jag tycker att de är alldeles lagom "juligt" Mne jga gillar ju inte jul så de där va helt min smak. Kram

Livet på Vestergård sa...

Enkelt och vackert precis som det ska vara! Ha en skönt pysslig första advent!

S o F sa...

Enkelt, stilrent och harmoniskt!
(precis som vanligt här hos dig)

Ha en fin söndag och en bra vecka!

sara på hedepipan sa...

Vilken toppen ide med grovsalt, har aldrig tänkt på det.
Och spets dukarna i bakgrunden. wow.
Ha det bra jag ska också leta efter julsaker som inte ligger där de ska.
kram sara

Norregård sa...

Så enkel och vacker!! Du har mycket på din agenda!! Det har vi alla nu.. och vi pysslare har nog lite mer...det är ju så kul:o)
Ha det bra!!
Kram Malin

Théa & Linnéa sa...

Fin! Och tavlan bakom var också fin, vilka idéer du har! Tack för att du delar med dig, jag ska försöka att inte additionsstressa när du berättar vad du ska göra för man vill ju alltid göra mer när man får idéer och jag hinner inte... Ha en trevligt fortsatt kväll
/Karin

Hannis sa...

Hittade min adventsljusstake bland vinterjackorna så du är i gott sällskap!
Kan tänka mig att du faktiskt hinner allt på din lista.
Gillade ditt adventsljusarrangemang!

Här blir inget mera gjort i dag.
Har kört 20 mil i dimma så nu är huvudet tungt och ska få landa på en kudde i soffan=))

Hannis sa...

Glömde ju...
Kotteslingan köpte jag färdig.

Hanna sa...

Så fint du har gjort.
Kram
Hanna

Grodmamman sa...

Enkelt, men så himla snyggt! Gillade även korgen i förra inlägget.
Har en ofrivillig bloggpaus och jag saknar redan mina favoritbloggar!:)
Kram

The Primetime family sa...

Vilka fina ljus!
Glad forsta advent! towe.

Karin - Mina Rum sa...

Åh, vad fint det var med de små virkade dukarna på väggen. Ser ut som snöflingor. Vilken bra idé! Det var inte lite "pyssel" du skulle hinna med idag!!!
Adventkram på dig!

Kalkstenssommar sa...

Less is more!


Vackert.

Kram L

Smultronlycka sa...

Jättesnyggt!!
Hoppas du haft en bra dag!
Kram Anna

Anna-Malin sa...

Mysiga, stämmningsfulla bilder du visar idag! Jag gillar din tavla med dukarna på....:)

Håller absolut med dig angående öppna hyllor! Det ser så himla mysigt ut men det ska passa in också.... Gillar din idé med att fylla skåpet med tyger...Kanske gamla örngott...Ja det tål absolut att tänkas på!

Ha en go kväll!!

Livet på Berget sa...

Enkelt och vackert, det är också en konst. Låter som en fullspäckad dag det där. Hoppas allt gått bra!
Kram
/Sara

Marie - Systrarna sa...

Enkel och fin ljusstake - snyggt!

Ha en bra vecka!
/Marie - Systrarna -

Rosenvit sa...

Adventsljusen blev fiiina. Bra idé med grovsalt som snö. Ska komma ihåg dina ljus till min julaftonsdukning.

Ha en fotsatt härlig advent
Kram
Anna

Limetwig sa...

Oj så fin...

Ha det bäst! Åse

Domus Dulcis Domus sa...

Så fint! Den sortens snö har jag också använt ibland. Har även provat med socker men med barn i huset så passar salt bättre.... annars har den en benägenhet att försvinna, fast å andra sidan är det ju det snön gör här nere.

annika sa...

Vitpyntat och fräscht! Trevliga aktiviteter som du vill ägna dig åt. Hoppas att du fick mycket gjort.
annika

Vit som snö sa...

Enkelt men alldeles sagolikt vackert!!!!
Kram Cilla

Mari sa...

Som sagt var: Det enklast kan vara nog så fint, själv är jag ju inte heller mycket för överpyntat och lull-lull. Fast nåt rött ska jag ha in iaf så en helt vit jul blir det inte inne fast det ser ut att bli det ute:-)
Och nu över till väderrapporten från Jönköping: Regn och åter regn idag igen, fy för den lede va trött jag blir.

Ha det så gott!

Sofie sa...

Det enklaste är oftast det vackraste, som bekant! Blev väldigt fint, fiffigt med flingsalt som "snö". Spännande att se dina andra pysselprojekt du har på G :)

Plupps krypin sa...

Du har dagen fulltecknad kan man säga.
M¨så gott.
Yvonne

Karin Rosa maränger sa...

Åh vad fin ljusstake!!