lördag 22 november 2014

Fult gjort Sköna Hem

En gång i tiden gick jag med i Sköna Hems läsarpanel. Efter att man recenserat sådär 423 annonser har man samlat ihop så pass många poäng att man kan byta ut dem mot någon form av premie. Sådär i april valde jag att då få hem tre nummer av tidningen.

I juni hade jag fortfarande inte fått någon tidning, så jag ringde kundtjänst. Där påstod de att jag inte hade några poäng och de inte kunde se att jag hade rätt till några tidningar. Så det sade jag att jag visst hade, och förklarade det hela en gång till. Då skulle de undersöka saken och höra av sig.

Ingenting hände.

Förrän i slutet av augusti då jag plötsligt fick en tidning. När jag fått andra tidningen började jag få uppmaningar om att förnya min prenumeration. Härom dagen fick jag en tredje påminnelse.



Och här blir jag riktigt irriterad. För ser ni hur man har formulerat sig:


FÖRNYELSEAVI 3
Precis som om det vore en faktura, att jag faktiskt tackat ja till att fortsätta prenumerationen och inte betalat. Här ska jag visst tro att oops, nu måste jag betala denna räkning innan jag får inkassokrav.



Vi har tyvärr ännu inte noterat någon förnyelse av din prenumeration.
Underförstått, en uppmaning att det är dags att förnya nu, oavsett vad jag än tycker.
Sorry, men om tidningen inte är tillräckligt bra så kommer jag inte att förnya min prenumeration hur många påminnelser jag än får.

PS Om du förnyat din prenumeration någon av de senaste dagarna ber vi dig ha överseende med denna påminnelse.
Så, bara om jag har betalat redan, kan jag ha överseende? Det finns inget alternativ för att jag inte vill ha något fler nummer av tidningen!

Näpp, här blir det inga fler nummer av Sköna Hem! (dessutom tycker jag att det har blivit för mycket vi-har-sjukt-mycke-pengar-som-vi-lägger-på-svindyra-möbler-och-andra-inredningsdetaljer i denna tidning)

Nu är det hög tid att pyssla ihop årets julkort!

11 kommentarer:

Ester sa...

Ja, det är verkligen fult att göra så. Jag har fått liknade från andra tidningar och blivit helt nojig över om det är något jag missat eller om jag tackat ja till något som jag inte minns - men det hade jag ju inte!

Ha en fin kväll! Kram

TezzTheMess sa...

De verkar tyvärr inte vara ensamma om att göra på det viset. Ett flertal andra tidningar använder sig av samma metod! Tröttsamt värre! Heja din bojkott!

Bellas Lantliv sa...

Bojkott! Riktigt fult gjort av dem tycker jag.

Suz sa...

Åh vad jag blir trött, fler som råkar ut för sånt här! Jag har slutat prenumerera överhuvudtaget, alla tidningar/förlag verkar köra med såhär fula trick!
Vi bojkottar, köper möjligen något lösnummer ibland av någon tidning som verkar falla i smaken. Tyvärr måste jag hålla med även med det du skriver om inriktningen, det där om sjukt-mycket-pengar osv.

Du och många andra inspirerar till hemmafix, roligare att låta sig inspireras av andra bloggare:)

Ha en fin söndag!
Kram
Suz

Ellinor sa...

Jag har varit med i Lantlivs läsarpanel i flera år och har fått ganska många nummer av andra tidningar som tack. Det har aldrig krånglat och jag har aldrig utsatts för det du beskriver. Cred till Lantliv och skäms på sig Sköna Hem. Hade också bojkottat dem!

Anita sa...

Så jävla trist!

HönaPöna sa...

mäh... fy, vad dåligt!
Heja dej, och nä, jag är inte heller intresserad av de där dyrt fixade hemmen.

kungen o majkis sa...

Säger som min farfar skulle ha sagt.
Skitskallar.
Jag har slutat helt med inredningstidnigar, förutom till julen dårå. Jultidningar är ett måste.

Nenne sa...

Får jag slå ett slag för Readly? Vi skaffade det rätt så omgående när det kom. Sambon köpte fototidningar och ett nr kostade ca 150kr. Så läste vi "finns på Readly" och en månad där kostar 99kr. Där finns allt!!!
Dessutom missar man inga nr, du laddar ner och raderar hejvilt och kan ta fram dom igen när du vill!

Dessutom slipper man 100kg magasin i tidningsåtervinningen också!

Lantmätarvillan sa...

Det känns som att man måste både ha huvudet på skaft och sen försöka bli kvitt den irriterande känslan av att ha fått en påminnelse fastän man inte gjort nåt fel.

Håller även med om det där med tidningens fokus och inriktning. Klart jag och mina barn skulle tycka att vi stormtrivs om vi bodde på djurgården i ett sekelskifteshus med närheten till stranden och stan...öh. Bilderna är fina och man får bra med tips på hur man själv kan göra det billigare, men reportagen blir en smula humoristiska eftersom de flesta inte lever så.

Lina sa...

Förökte avsluta min prenumeration av Sköna Hem förra året. Det var INTE lätt. De fortsatte skicka "fakturor" som såg ut som att man bara skulle betala för sista tidningen (och tre nya, om man läste med förstoringsglas och lite god tolkning). Efter lite letande på baksidan hittade jag hur jag skulle betala BARA för sista tidningen. Räcker inte att bara säga upp prenumerationen. Tänker aldrig läsa Sköna Hem mer. Inte vidare bra tidning heller för den delen.