torsdag 1 augusti 2013

Så går en dag i Fröken Fräkens semesterliv


kl. 09.00
Masar mig i bästa fall upp. Hasar runt. Äter frukost långsamt. Hela lägenheten ser jättestökig ut, allt verkar pysslat, det finns bara tråkiga saker att göra.

kl. 11.30
Drar en repa till loppisar och kanske kommer hem med ett eller flera fynd. Ju fler fynd, desto piggare!

kl. 14.00
Ja, lunch kan man nog äta, men det går då inte att komma på något alls att pyssla med.

kl. 16.00
Så illa är det nog inte. Om man kanske skulle ta och byta gardiner ändå?

kl. 19.00
Vad säger du herr Fräken? Middag? Men det har jag inte tid med, jag ska ju spraya lite ramar med kopparfärg juh!

kl. 21.00
Whooohooo! Ska vi möblera om? Tapetsera vardagsrummet? Bygga en friggebod? Slipa parketten? Starta tygtrycksfabrik? Jag är öppen för allt och pigg som attan.

Det känns allt lite som att jag bara utnyttjar mina semesterdagar (bara fjorton dagar kvar nu!) till hälften. Men jag har ju aldrig varit en morgonmänniska.



För övrigt verkar det som att jag har överbelastat mitt knä. Alltså, vem lyckas med sådant under sin semester?! Särskilt när man tycker att man mest bara latat sig och knappt gjort något...

3 kommentarer:

Grodmamman sa...

Uppe redan vid nio?!?;) Jag fattar allvarligt talat inte hur jag ska komma upp till jobbet på måndag. Är ju helt slut nu och då vaknar jag vid halv tio!! Ok, kanske får börja med att lägga mig tidigare på kvällarna!;)
Inte kul med knäont!:( Jag håller på att komma igång igen med träning efter min överansträngning av knät. Var inte jätte smart att tvinga kroppen runt runt på en slinga i sex timmar...!:/
Kram

Cicci H sa...

Det gör inget om man ligger lite längre, du har lika många timmar att pyssla på som en morgonpigg: håller ju bara på senare på kvällen, eller hur?

Jo sa...

Jag förstår precis varför du gör så! Vi försöker få Ullharen att sova till 9-10 och det verkar faktiskt funka. Fast vi är ju uppe och grejar klocka 02-03 och 6-7 innan dess. ;)