tisdag 1 januari 2013

Undanstädning och upphängning

Här har man varit uppe sedan arla morgonstund (mohahahaha!) och uträttat storverk (dubbel-mohahahaha!). Det är förvånansvärt hur lång tid det kan ta att inte göra någonting alls.

Men jag har i alla fall kånkat upp jullådorna och plockat undan alla julgrejer, även mina älskade pappstjärnor. Sådant kan ta rätt lång tid, för hur man än plockar så nog är det ändå någon tomte som står och lurar i ett hörn.

Jag har även ägnat mig åt tavelupphängning och testar lite olika varianter, till herr Fräkens stora glädje. Han har nämligen uppdraget att stå och hålla upp tavlorna innan jag bestämmer var de ska hänga, och det kan ta ganska lång tid innan man kan fatta ett sådant beslut...
Här använde jag stora klämmor istället för ram till min Kakao-affisch, för jag hittade aldrig någon ram som jag tyckte passade till en så här stor affisch. Klämmor kan man ju lätt hänga upp på en spik och de passar både till stort och smått.



9 kommentarer:

Mjuka sa...

I dag vill jag också rensa ut lite, men stjärnorna får faktiskt lysa ett tag till.
Hoppas du får en härlig dag!
Malin

Maria O. sa...

Hi hi! Vi har verkligen inte många tomtar men det är precis som du säger. Det är alltid någon som har förmågan att gömma sig i ett hörn :) Fiffigt att använda klämmorna till att hänga upp affischen.
Kram Maria

kungen o majkis sa...

Så himla snygga klämmor. Och affischen är ju rackarns snygg den med.
Här är också alla tomtar bortplockade. Tror jag.

Ett riktigt gott nytt år på dig!

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Mycket snygg upphängning! Och rakt! God fortsättning på nya året! Kram kram!

Livet är Underbart sa...

Gott nytt år! Ser fram emot att titta in hos dig även 2013 <3 Kram Jenny

Karin A sa...

Så fiffigt och snyggt med klämmor. :) Jag går också i tavelfunderingar! Ska se om jag kan få till något här framöver. Först ska dock den lilla jul som kom fram plockas ner i lådorna. Nu trotsar vi väl snön och kör lite vår!? ;)

Anonym sa...

Städar du bort julen redan? Vi har det mesta till Knut dagen.

Ulrika

Fröken Fräken sa...

Hej Ulrika!
Jajamen, nu tar jag undan julen. Man kan ta undan nu, eller till Tjugondag Knut eller till april, det gör man helt som man vill! :-)
Jag tar bort grejerna nu och hoppas ge plats åt liiiite mer solljus snart.

Bella sa...

Önskar dig en god fortsättning på det nya året!!

Skönt att ha fått undan alla julsaker, jag tror bestämt det får bli fredagens sysselsättning för mig. Efter nyår så längtar man ju mer än någonsin efter ljusa vårfärger och värme :)

Bra ide och snyggt att hänga upp bilden med klämmor!

Kram Bella