fredag 18 januari 2013

Häng dem i hörnet!

Skulle jag visa min senaste tavelvägg för pappa Fräken, skulle han nog tycka att jag inte var riktigt klok! "Varför har du hängt tavlorna i ett hörn?! Och sådär tätt?! Så kan man väl inte göra?" skulle han muttra (och det kommer alltså från en som tycker att tapetbårder är hur piffigt som helst! Gärna också uppsatta mitt på väggen.)

Men man kan absolut hänga tavlor såhär! Det blir rent ut sagt skitsnyggt! Och lite busigt!
Jag ar valt samma ram i olika storlekar och enbart tecknade motiv för att hålla ihop det hela. Men jag undrar just om det inte ska upp en tavla till under herrn i pälsmössan? (tillägg: dock vill jag inte att det ska bli för symmetriskt, jag vill att hängningen ska ge en känsla av att det växer, så det kan bli fler tavlor på höjden istället!)

Och varför den ena väggen ser gul ut vet jag inte.
Men jag gissar på att det är vinterns fel. Det brukar vara så.
 
 

Och märkte ni, det blev ingen påskhelg?! Sicken skandal!
Men ja,ja nu är det vanlig helg och nästintill vår (bara -8 grader) så jag ska ägna helgen åt loppisbesök och sy en tre meter bred gardin.

10 kommentarer:

Grodmamman sa...

Snyggt!:)
Då har ni nästan lika "varmt" som oss!;) Vi har -7!
Lycka till med pysslandet i helgen. Här blir det handboll och bandy imorgon och skidåkning på söndag.
Kram

Therese A sa...

Oh det där såg jag på en sida på styleRoom för nåt år sen och tänkte så ska jag göra! Men har fortfarande inte fått ändan ur =) jättesnyggt! Instämmer också i tanken att det saknas en på vänstra väggen, ser lite osymmetriskt ut, men det kanske man vänjer sig vid?

Jo sa...

Tjusigt! Det är klart att man kan hänga dem sådär, det blev ju jättefint! :)

Hoppas att du får en fin pysselhelg!

vitagavlar.blogspot.com sa...

Jättefint!
Minus 8 låter trevligt, här är det minus 20 och snålblåst. Aldrig skönt med sån kyla runt Göteborg! Jag ställer in min morgonpromenad!
Ha en fin (vanlig) helg!
/Lisa

Mamma med ambitioner sa...

Så fräckt med tavelväggarna. Det känns som de speglar sig i varandra. Coolt tycker jag. Ska visa det för min son. Vi håller som bäst på att fixa till hans ego vägg.
Här är det - 6 och riktigt vackert vitt. Snart bär det iväg på en lång runda. Ska bara......
Ta väl hand om dig, och du jag hoppades så på påskhelg men ....jaja vi får väl en ny chans.
Största kramen Kristina

Karin A sa...

Ursnyggt och annorlunda! :) Det där fick jag lust att pröva. Här har det varit isande kallt idag...bäst att vara inne och pyssla. Kram

Lantmätarvillan sa...

Snyyyyggt! Brukar ofta få höra ungefär samma saker i ungefär samma ton från min far över mina superidéer....

Lantmätarvillan sa...

Snyyyyggt! Brukar ofta få höra ungefär samma saker i ungefär samma ton från min far över mina superidéer....

Silverkant sa...

Ja, skyll på vintern! Funkar alltid. Himla snyggt med tavlorna i ett hörn sådär (letar febrilt efter passande hörn i lägenheten). Håller nog med om att pälsmössehunden behöver lite sällskap under sig :-)

/Linda

Lina sa...

Underbart fin tavelvägg!