lördag 13 juli 2013

Sprayfest!

Här fortsätter man att njuta av ledigheten genom att dra igång ett nytt projekt så fort man byter rum! Eller går ut på balkongen för den delen, för där står två bord som jag testar ett färgborttagningsmedel på (resultatet än så länge lite tveksamt). Bättre semester kan man inte ha!

Idag har det äntligen varit lite torrare väder så nu har jag passat på att spraya grejer så att jag nästan har träningsvärk i pekfingret. Tidigare i veckan loppisköpte jag ljusstakar i ek som jag direkt hade planer för.

Innan; lite tråkiga, gulnande och med stearin här och där:
Vackert arrangerade på skyddsplasten i mitt kök tidigare...

Efter sandpapperbehandling, tejpande och sprayande så ser de nu ut så här:




Oh la la la, om jag får säga det själv!

13 kommentarer:

Helen sa...

Vad snygga!!! Blev genast sugen att leta fram något att spraya, får se om jag hittar något;)

::fina:: sa...

Skitsnyggt! vad du är finurlig!

Grodmamman sa...

Måste testa detta med att spraymåla någon gång! Undra om jag redan har något här hemma som skulle må bra av en liten makeover...
Kram

Hanna sa...

snyggt.
Ha en fin söndag.
kram
Hanna

Hannis sa...

Oh la la, säger jag med!
Inte för att jag begriper hur du lyckas få till dom raka linjerna utan ett endaste rinn...
Det lyckas jag inte med!

Nyanser av vitt sa...

Så fina fröken. Sköt om dig

Cicci H sa...

Det där var riktigt snyggt! Klart du ska vara nöjd!

HönaPöna sa...

wow, så snygga...!
Och jag gillar berättelsen om målarna, hade det varit ett annat land hade du nog kunnat stämma dem! :-)

Slow-Eva sa...

Perfekt för sånt man tröttnat lite på. Dina ljusstakar blev jättefina

Silverkant sa...

Å så snygga! Var får du alla idéer ifrån? Imponerande. Här blåser det halv kuling så något sprayande lär det inte bli...

/Linda

Anonym sa...

Det blev riktigt bra!
/Catarina

Nenne sa...

Men jag säger tack!!!
Häromdagen köpte mannen vit plast att sätta över björkträet på några högtalare hemma (ja, det var hans idé och han genomförde pysslet). Det blev plast över och tjena, nu vet jag vad jag ska göra med mina fula ekljusstakar-klossar hemma!

Tack för tipset!!!

Ja, vi har verkligen sommar här nu. Faktiskt så vi saknar regnet lite.. Inte en grön gräsmatta så långt ögat når!

Ha en fortsatt hääärlig semester!

Siggelina sa...

Jisses vad snygga! Vilken förbättring!