måndag 20 oktober 2008

Ett gäng pumlor

Nä, nu får det vara nog med kuddar och paket för ett tag!
Jag har gjort ett bedårande inför-julen-inköp i helgen! Små pumlor i fattigmanssilver, jag var ju bara tvungen att införliva dem i min samling. För en samling med julgrejer är det ju. När man bara tar fram något en gång om året kan det lätt hända att man glömmer bort vad man egentligen har. Det leder både till kära återseenden och chockartade upptäckter, som när man ser att man visst redan hade sju pappstjärnor.




Och visst är det väl charmigt med en mässingbricka som varit med om ett och annat. Och för det förmånliga priset, gratis.

20 kommentarer:

Helen sa...

Verkligen fina pumlor, har aldrig hört det namnet förrut. Jag älskar julen och har också redan börjat med lite inköp.

Sara sa...

Pumlor,har aldrig hört det ordet förut. Fina var de iaf.
Kram Sara

Lyktor och Tyg sa...

Vad små fina, Vilka fina paket du gjort, får gratulera de som vann och hoppas på bättre tur nästa gång.
kram Kristina

Vitudden sa...

Hejsan!

Vilka fina paket du gjorde!!! Hoppas du får en skön höstvecka!

Ulrika

Lisas inredningsblogg sa...

Så söta! Blir de också pimpade i fröken fräken vis? :D
Mmmhm, jag längtar tills jag kan blogga om "julandet", eller ja när det blir lite mer accepterat. Nu är ju faaaktiskt sommarn långt ifrån oss. Mmm en kompis berättade att ni hade ryyyyyysligt kallt däruppe. Hon va i Luleå över helgen men bor annars granne med oss här i "varma" skåne som har 10gr på morgonen och vi tycker att det är kallt. Ha en trevlig kväll och morgondag och hoppas att du inte viner bort! KRAM

Anonym sa...

Å, ska verkligen bli spännande att se allt ditt julpyssel!

Hem och Lycka sa...

Gratis var ju alldeles utmärkt för den fina brickan och så fina kulor! kram

Lilla huset på prärien sa...

Mycket vackra pumpur! I like! Jag vill ha...

Kram Jenny

Maria sa...

greengateaffären ligger på samma gata som granit. på högersida innan granit om man kommer från avenyn och den stora gatan...hoppas du hittar!

No.15 sa...

Kul att titta in hos dig!Fina saker...
Ha en bra dag!

Malin sa...

Vilka fantastiska fynd fröken hittat!
Pumlorna var gudomligt söta och brickan kan jag bara tänka mig hur perfekt den kommer att passa in hemma hos dig.
Brickor kan man knappast få för många av, eller?=)
Hittade en gammal silverbircka på Myrornas förra året för det galna priset 15 spänn eller nåt så jag var glad i hågen över det fenomenala priset.
Min sambo såg väldigt frågande ut när jag kom hem så himla glad å lycklig över en använd och sliten bricka.
Men vad fattar han om sånt=)

Anonym sa...

Vilka fina... Måste nog ta mig en sväng i butikerna snart och titta efter lite roliga och fina saker.

Mjuka sa...

Så dundersöta!! Vill också ha!! Förresten jag trodde att det var jag som vunnit ditt kuddfodral eftersom det stod Malin E /jag heter Malin elgstrand karlsson), men sen förstod jag att det måste stå levasomjag på min lott, snyft!! Ha en fin tisdag
kramar M

Anonym sa...

Första julen här nere när jag sa ordet "pumla" så tittade de på mig som att jag var totalt dum i huvudet haha. En affär jag gillar i Gbg är Josephsson, de har en massa fint! Bara att strosa vid Haga så hittar du en massa mysiga affärer oxå! Ha det gott!

In my house sa...

Sååå, söta! Jag skrattade, för det är som du säger.. Man får alltid glada överraskningar... Glömmer bort hälften av vad man har!!!

Kram kram j

In my house sa...

Sååå, söta! Jag skrattade, för det är som du säger.. Man får alltid glada överraskningar... Glömmer bort hälften av vad man har!!!

Kram kram j

Grodmamman sa...

Pumlor? Aldrig hört det namnet förut, men himla söta var de!=) Jag har liknande små hjärtan som jag tycker jätte mycket om.
Det där med julpynt är svårt här tycker jag. Beror mycket på att vi har två barn som vill vara med och bestämma. Samtidigt kan jag ju inte neka dem att ställa fram sitt julpynt som de har gjort heller. Det senaste har de dock velat ha allt på sina egna rum och det har jag inte haft något emot!=)
Kram

Frida sa...

Vilka fina små pumlor. Läste att du skulle till Göteborg då ska du absolut inte missa Phillies som ligger i Haga. Den butiken brukar jag besöka varje gång, underbara saker.
Kram Frida

Anonym sa...

Pumlor?? Har jag aldrig hört förut, så söta de är....Det är så kul med julsaker för när man öppnar skåpet (ja där all världens stök råder) så blir man så glad när man återser gamla kompisar eller saker som man glömt bort, o ja det händer faktiskt mig...Brickan är oxå jättefin, o gratis är aldrig fel...

Jaså du kom av dig gällande tavlan, man måste ju ha lust för att sätta igång med ett sånt projekt....

Ha en skön dag, kramar

Levindas Värld sa...

Haha, säger som några andra att "pumlor" har jag alrig hört förut, men det var ju sött :)

Och söta och vackra var de verkligen också, älskar fattigmanssilver! Håller också på att införskaffa mig en del sånt just nu jag med.

Kramen!