lördag 4 oktober 2008

Fönster utan utsikt

Tack och lov så slutade det att snöa!
Det blev isande regn istället. Sådant som känns som om någon står och häller ut istappar av nålstorlek. Brr.

Så jag lade upp dagen; besök till Återvinningen och en sväng på affären för lite smask till kvällens filmvisning. Sedan; inomhuspyssel resten av dagen.
Jag vet inte hur ni funkar (enlighten me!) men för mig blir det sällan som jag har tänkt mig. Planen var att sy av det svarta tyg som jag hittade för 19 kr/m eftersom det var det sista på rullen. Har jag ens klippt tyget? Nehejdå.

Först har det diskats glasfynd från veckan, har hittat både fina burkar och flaskor med porslinkork. Har ni något riktigt bra tips på något medel eller huskur som är bra att använda för att få glas rena på insidan?
Sedan började jag städa, sådan där riktigt ordentlig städning, när man t.o.m vänder upp och ned på bord för att dammsuga möbeltassarna på benen, och bär ner vissa saker till källaren och andra får komma upp. Och så fick jag för mig att flytta om möbler. Och så var den cirkusen igång!

Bland annat har jag burit upp dessa fönster och hängt upp ovanför tygskåpet. Jag gillar verkligen den där gröna färgen!


(Jo, här är en murgröna som än är vid liv. Knappt.)

14 kommentarer:

Anonym sa...

Fy! Har det snöat hos Er, så tidigt, trist. Förstår att du hytter näven åt himlen.

Nu har jag inget jag kan hämta ner från vinden både på gott och ont, just nu känns det mest som gott.

Läckert med fönstrena över tygskåpet.

Ang diska, är det inte bikabonat som är bra??? Eller var det tvärtom. Bäst att googla först kanske.

Vad härligt att storstäda, skulle oxå behöva ta en vals med dammsugaren och lite till men vem orkar idag, inte jag iaf. En annan dag......

Kram!

Lisas inredningsblogg sa...

Ojjjj nej tacka vet jag skåne, här börjar träden få fina färger. Ingen snö än i sikte.. kan vänta ngr veckor till...fast visst är det myyyyyyysigt :D
Så snyggt det blev med fönsterna! Du e så fiffig du!
Haha, visst är jag på snudd handikappad utan symaskin! KRAMKRAM

Monkan sa...

Snö, what?! Nejnejonej! Jag hjälper till att hytta med näven! Men fallande insnålar låter inte som nåt uppköp direkt… Då är nog bäst att du håller dig inne och pysslar lite, och hänger upp jättefina fönster :-)

Mina syplaner slutar oftast med beslutsångest… Jag kommer på hundra olika saker jag kan göra med tyget så det är nog bäst att vänta tills jag bestämt mig och det kan ju ske vilket decennium som helst…

Hur gick det med rekordshoppingen, hur många affärer hann du med?

Vad finurligt med texten i köksskåpet fast hos mig skulle det inte funka, jag skriver så oläsligt så jag skulle ändå inte kunna läsa vilket rum jag befinner mig i ;-) Aha, konservburkshämtning, modell större alltså? Vad är det du ska göra?!

Jag gillar inte heller blommande blommor eftersom de inte är så värstans roliga när själva blommeriet vissnat, och det händer ju oundvikligen hemma hos mig…

Trälådan fick jag snällt betala för, men det var det värt. Nu börjar jag fatta var alla små affärer i kvarteret ”fått” sina fina lådor från. Aha, två betongmålningar, lite gardering då ifall att en skulle råka ut för en olycka…?

Tapetbiten är nästan slut, men nästa helg ska jag ju på Mmmmässan igen :-) äntligen! och då kanske jag kan få en ny fin liten tapetbit :-) men nu ska jag nog strax klistra lite annat istället. Jag knaprar lite Läkerol medans jag bloggar men nä, snus det kommer jag nog aldrig att köpa.

Anonym sa...

Vi som har 10 grader idag kommer att klaga om två månader att det inte är någon snö här då.. Aldrig blir man nöjd med vädret i Sverige..

Jag förstår det där med att man tänkt göra något och slutar med att göra något helt annat! Kul! Har kört fast i min hall just nu, hade inget mer spännande att plocka fram..

Anonym sa...

Hejsan
Jag har provat många metoder för att rengöra glasflaskor jag köpt på loppis. Det enda som fungerat
är att hälla grovt salt, ättika och vatten i flaskan och därefter skaka tills beläggningarna lossnar.
Lycka till önskar Monica

Grodmamman sa...

Snyggt med fönstren!
Fy för snö! Det vill vi inte ha än på minst en månad!=) Men sedan får det gärna komma mycket och stanna kvar ett tag!=)
Kram

Helen sa...

Vad energisk du har varit idag, skulle också behöva göra en så´n där rejäl städning. Jag har väldigt sällan lust till det bara. Men en vacker dag kanske till och med jag kan bli en mästerstädare.

Mia sa...

Jag har inget minne av det, måste gräva i ditt arkiv!

Ha en härlig lördagskväll!
Kram Mia

Anonym sa...

Va snygga fönstren var! En kompis i Luleå hörde av sig TIDIGT att det snöade... O pappa sa att det hade varit -8 på morgonen brrr.... Ha en riktigt trevlig kväll!

Sara sa...

Hej
Har ni redan vinter, fy! Min man (hmmm) putsar fönster hos oss och han använder blött tidningspapper och sedan torrt tidningspapper. Blir faktiskt bra.
Kram Sara

Dicksonska våningen sa...

Snö? Jag såg på aftonbladet.se att det skulle komma snö och jag blev nästan lite sugen på att det skulle falla några flingor här... :)
I färgaffären sa dem att det inte gick att kakla på trä för att det skulle bara spricka, t.o.m kaklet skulle kunna spricka! Man har ju sett kaklade bänkskivor och liknande många gånger så jag blev också förvånad. Men tydligen är det helt okej att kakla på en gipsskiva! Jaja, jag orkade egentligen inte kakla men är sugen på att göra det senare. Så det fick bli detta alternativet...
Men visst, jag tror inte att hon visste vad hon pratade om - hon har lärt sig av sina kollegor vad man ska säga till kunder. Tråkigt...
Ha en bra kväll!
Kram Annika

Villa Hemma sa...

Oj, snö..... bläh. Hoppas det tar ett par månader till....

Om du har massor av städenergi får du gärna komma hit *bjuder på fika*

- jenny

Levindas Värld sa...

Men gud vilka fina fönster, blev supersnyggt där ovanför byrån!

Det ser ut att vara väldigt härlig färg på dem :)

Ha en skön söndag!

Kramen

Anonym sa...

Snö låter så där lagom kul...