lördag 24 juli 2010

Fullt upp!

Solen strålar och kreativiteten sprudlar.

Men jag har kommit på att det går utmärkt att spraymåla, filosofera i solstolen medan färgen torkar, måla nästa varv osv. Dessutom har jag spraymålat två saker som jag inte trodde skulle funka att måla, men se det gick! Och det blev så bra!!

Passa på att njut av all grönska! Det finns otroligt mycket vackert, som inte nödvändigtvis måste blomma eller kosta många slantar.






Någon som vet vad dessa långa, platta blad är för någon växt? Hittade dem vid en liten å.

11 kommentarer:

Vårt hem på landet sa...

Kan inte jag få lite av din energi idag?? Jag skulle verkligen behöva en powershot av Frökens energi...

De långa platta bladen ser ut att tillhöra en iris. (Lite lik gladiolusblad också men det är ju en lökväxt som inte övervintrar...)

Levis o Vilda sa...

Skönt o höra att kreativiteten flödar hos vissa, här liksom stannar den i tanken... O solen lyser med sin frånvaro... Men jag glad för det!

Anonym sa...

Här regnar det så grävandet blir tungt men jag funderar på att spraymåla nå´t istället!
Vad har du målat nu?
Kram Milla

MårsArt sa...

Vi har visst "bytt" väder.
Här regnar det, men vad gör det?
Har tagit tag i några projekt.
Känns så gott när man kan fixa för "liten peng"
Agneta

Grodmamman sa...

Igår hände det inget här hos mig, men idag har jag åtminstone påbörjat saker. Vissa har hängt över mig och vissa har jag längtat till!:)
Kul att ni har sol, här är det bara moln, moln och åter moln, men det regnar i alla fall inte!
Kram

Lantmätarvillan sa...

Kart jag förer med på loppis imorgon. Har skickat mail till dig.

Felix sa...

Här är det grått och kallt och regnet hänger i luften precis som i går. I dag var jag uttråkad, så jag tog en biltur och loppisfyndade en del till växthuset! Blev genast lite roligare... =)

Sommarhälsningar
Elisabet

Ljuva Drömmar sa...

Det låter som du haft en bra dag idag. Önskar att jag hade din energi...fast idag har jag varit duktig. Var med mina föräldrar i skogen och plockade några liter kantareller och nästan 8 liter blåbär. Sååå gott!

Blir nyfiken på vad det är du ar sprayat. Säkert nåt snyggt ;)

Bladen borde vara ifrån en iris eller kaveldun. Visst är det bra med naturen, det finns så mycket snyggt att ta med hem!

Hoppas du får en lika bra dag imorn, kramar Maria!

Edith och Jag sa...

Hej! Måste börja med att säga tack för kommentarena du har lämnat hos mig. De gör mig så glad! Upptäckte först igår att du kommenterat bilderna från mitt kök, nybörjarbloggare som jag är ;)Får ju erkänna att det inte alltid är så undanplockat...

Vill också säga att jag tyckte att din nya matta var hur fin som helst. Men visst är det så att det kan ta lite tid att ta in nya idéer, åtminstone är det min erfarenhet.

Nu till dagens inlägg. Visst ska man njuta av det som finns runt omkring. Det finns massor bara man öppnar ögonen för det.

Hälsningar Maria

Smultron på ett strå sa...

Det enkla är väl oftast det vackra tycker jag nog. Här är det innesittarväder 1A idag, tydligen klass 1-varning för vår del av landet... Tur att man har en mängd med innesaker att fixa med. Ha en skön söndag//kram maria

Mimmi sa...

Jag vågar nästan slå vad om att det är någon slags iris du har hittat! Har i min trädgård flera sorter som ser olika ut. Det gemensamma är att bladen växer liksom lite platt, som en solfjäder.
Du verkar redan ha idéer som kan passa för stolen. Ljusgrå färg eller ett randigt tyg kanske? Önskar att min inspiration var lika flödande...