fredag 23 juli 2010

Och så går ock en toppendag ur mitt liv

Nämen! En sömnlös natt kan följas av en mycket trivsam dag!

Spontana besök och infall har under dagen lett till skogspromenad, en tur på stan, solstolshäng och loppisbesök. Sprayburkarna har skakats, och ny färg inhandlats. En hel hoper fynd av olika slag har det minsann blivit! Flertal kräver lite pyssel och piffning - toppen!

Jag älskar dagar när man inte har något planerat, utan bara ser var dagen leder en.


Och alla virkade rundlar blev en asymmetrisk matta! De olika rundlarna har jag alltså sytt fast i varandra efter lite passande och grejande. Antingen älskar man den eller så säger man som min käre fader: "Ja, den såg ju... speciell ut...".





Nu: grillad kyckling!

19 kommentarer:

Grodmamman sa...

Tänkte skriva "en filt eller en matta?" i förra inlägget, men tänkte att en matta blir det nog inte!;) Häftig och du är garanterat ensam om en sådan!
Ja, rosa är snyggt hos andra, men inte hos mig. Har några enstaka plagg, men i inredningen går det bort överallt utom i dotterns rum!:)
Härligt att du fick en bra dag trots dåligt med sömn. Hoppas att du får sova bättre i natt.
Kram

♥ Pia... sa...

Haha
ja du är för härlig du:)..log för mej själv där jag satt, så smilbanden slog ihop där bak.... visst den blev speciel..men inte så tokig heller..helt rätt där i sitt smanhang..ha en skön och go kväll ..
Pia

Norregård sa...

Hej!
Det finns ingen som har en likadan!! Skulle säga en häftig design à la Fröken Fräken;o)

Hoppas du får en bättre natt!
Kram Malin

En liten smula sa...

Hehe..så är det! Smaken är olika - tack och lov! Jag gillade mattan :)

Förra inlägget lät ju inge vidare, jag hade en sån natt för någon månad sedan och det är otroligt jobbigt! Men jag ska nog inte klaga för 99,9 procent av gångerna så sover jag i samma ögonblick som huvudet träffar kudden..

Vi firade mellersta dottern på samma dag som din födelsedag så jag skickar ett grattis någon dag försent - stort grattis i efterskott!

Livet på Vestergård sa...

Vilken kreativ dag du haft fastän natten var så som den var.
Trevligt med egen designad matta :)

SKOOGSTROLLET sa...

Ha ha, då var min gissning inte så tokig i alla fall. :-) Här kör vi med nästintill mattfritt (utom hall och badrum) då vi har katter, så det är lite tråkigt då det finns så många fina. Din var ju definiivt annorlunda, jag hade nog väntat mig något mindre assymmetriskt, men det är jag det.

Ljuva Drömmar sa...

Först vill jag säga grattis i efterskott! Hoppas att du hade en bra födelsedag.

Jag gillar din matta, kul med nåt alldeles eget.
Min mamma säger att det passar ju hos dig...och då vet jag att hon inte gillar det ;)

Önskar dig en härlig helg, kramar Maria!

Smultron på ett strå sa...

Härlig matta! Kul att ha något som ingen annan har. Det är väl de detaljerna som gör ens hem till ens eget personliga hem. Spännande att se vad du ska hitta på av dina loppisfynd. Sov nu gott i natt//kram maria

Anonym sa...

Absolutely faboulos matta!!! Send it to me, please=D

Faller som en fura för den söta mattan.

Milla

Frida Bieberbach sa...

åååå den blev grymt fiiin!

De e så duktig!

Önskar dig en välförtjänt god natts sömn.

Ha det gott! Vänliga hälsningar Frida

Vårt hem på landet sa...

Men oj vilken rolig matta! Jätteläcker! Skulle dock bli galen på att dammsuga upp alla dammtussar som hamnar i hålen... :)

Du är så påhittig Fröken Fräken!

Vitt och Blått sa...

Vilken härlig matta! Den ser mjuk och go ut! Rolig idé att sy ihop flera små till en stor!! Det är verligen tusen idéer och en fröken här - härligt! :) Det är så roligt att se alla finurligheter - trevlig helg!

Kram Ewa

StrandviksVillan sa...

Du e fiffig du, Fröken! Har visst sagt det några gånger tidigare...? hihi!
En sån korg som du visade tidigare har jag HAFT också, jag slängde säkert den eftersom den hade FEL FÄRG! Meeeh - dumma jag!

Ha en fin helg! Fast det kanske inte spelar så stor roll för dig om det är vardag eller helg, semesterfirare som du är ;)

Hannis sa...

Jag älskar den!!!Cooool Fröken!

Nu ska jag sätta mig i bilen och dra på loppisturne=))
Fyndade ett superfint skrivbord häromdagen med ursäkten:Jag behöver ju någonstans att sitta när jag syr...
Hur ofta har du sett något jag sytt??
Men nu har jag i alla fall någonstans att sitta när jag ska börja sy!

Limetwig sa...

Jamen osså du är ju inte klok :) Det va en massa vikade runningar...! Jag hade tröttnat efter hälften :) Men den är rätt häftig faktiskt!
Ha det bäst! Åse

Systrarna Hjertén sa...

Ha, ha! Speciell ja det är den, men snygg också!!

Hoppas du sover bättre fortsättningsvis! Om inte är ett tips, ta ett riktigt svårt korsord - då går ögonen i kors efter ett tag!!

Mvh
Frida

Karin - Mina Rum sa...

Jag trodde alltså rätt, trots allt. Det var en matta det skulle bli.
Ser lite ut som stora runda stenar på en strand, tycker jag.
Kram!

Jo sa...

Jag tycker att mattan blev finfin! Den hade nog bara överlevt en kvart hos oss med tanke på katterna, men den kanske får leva hos dig! :)

Jannice sa...

Jättefin matta och härlig blogg!
Precis vad man behöver när man sitter och letar inspiration!:)