söndag 8 december 2013

.....och host, host, host, host, host.... (tjatigt det här)

Nä, jag kan inte rapportera om några större framsteg mot friskhet. Den här hostan bortskänkes mot avhämtning kan jag tala om. Eller, jag är beredd att åka hem till någon och lämna över hostan också.

Men man får vara tacksam över små ljusglimtar.

Den nästintill tårögda glädjen när man hittar en bortglömd påse halstabletter, särskilt när det är -20 grader ute.

Flera säsonger av Project Runway på TV3 Play. Får jag inte pyssla kan man väl åtminstone roa sig med att se andra som pysslar.

Ett badrum med badkar och massor av hett vatten. I say no more.

Jahappja. Glad andra advent på er.

Årets adventsljusstake här i vardagsrummets mörkaste hörn, den ljusstake som jag gjorde efter förra julen.

Har gjort min egen variant på Yoko Ono-affischerna. Himla enkelt, det är bara att skriva
så slingrigt och oläsligt som möjligt liksom!


9 kommentarer:

Helen sa...

Skickar varma krya på dig hälsningar men jag hoppas över att ta över hostan!

Anonym sa...

Du är så generös ...men jag tackar nog också nej. Däremot säger jag ingefärste! I massor. Skicka Herr Fräken att köpa en rejäl ingefärsrot (för det är väl en rot...?) och skiva ned i vatten o sjud ganska länge. Å drick medans du ligger i det där varma badet.
Krya, krya. // Carin

Cicci H sa...

Så tråkigt att du ännu hostar, men så lyckligt lottad du är som har ett badkar. Avis är jag på det :-)

Jo sa...

Stackare, har du också åkt på denna sabla förkylning? Jag skulle gärna skicka den vidare, jag med för det börjar bli lite enahanda att bara hosta hela tiden. Jag kan ju inte ens sova i samma rum som Ullharen för då vaknar ju han av mina hostningar hela tiden.
Jag har "spelat in" en himla massa avsnitt av Morden i Midsummer och det är jag glad för nu. Alldeles lagom mycket action för en förkyld hjärna. Vi börjar dock så sakta må bättre så förhoppningsvis är hostan helt borta snart. Hoppas att även din försvinner snart! :)

Grodmamman sa...

Stackare! Hoppas att det snart går över nu.
Gillar den där ljusstaken och en sådan i svart skulle passa väldans bra på mitt köksbord!;)
Krya på dig!
Kram

susanne sa...

Krya på sig fröken! /Susanne

Johanna Stålros sa...

Ja jäkla hosta, jag har oxå en riktig seglivad en- som gör att jag inte kan sova- grrr irriterande. Fin fin ljusstake. Kram och krya på dig/ Johanna

Suz sa...

Men fy attan, hoppas du kryar på dig snabbt nu!
Har läst ikapp lite här hos dig och du är så galet inspirerande, vacker inredning och pysseltips som gör att man bara vill sätta igång bums och låta kreativiteten flöda:)

Tack för att du finns här och ger så härliga tips och delar med dig av ditt vackra hem!

Ha en fin vecka och krya på dig snabbt!
Kram
Suz

PS. Komplicerad filmsmak, då är vi två:):)

Ester sa...

Usch, krya på dig! Känner själv att jag ha en förkylning i kroppen som säkert kommer att bryta ut vilken sekund som helst... Det är det tråkiga med dessa tider, att man blir sjuk!