söndag 29 december 2013

Som en pappersboll kommer jag tillbaka till dig

Tack för alla fina hälsningar till mig med önskan om att jag ska krya på mig!
Det känns redan bättre, nu när jag också har fått lite medicin att knapra på - förutom att jag av den får lite yrsel emellanåt.. Så jag försöker kombinera lite soffhäng med att så smått börja fila på lite pysselidéer. Det går ju inte att fira nyår utan att ha ett par utrymmeskrävande pyssel på gång, i sann Fröken Fräken tradition. Kanske det är dags att måla om de där ljusstakarna nu eller måla skåpet i sovrummet? Eller sy gardiner av det här tyget som var ett besvär att få hem? (och som nu verkar ha tagit slut igen i metervara) Eller klä in ännu fler lådor eller vika grejer i papper (favoritpysslet nu)?

Är ni också lite uttråkade i fingrarna så här i mellandagarna kan jag rekommendera att ni viker er en boll! Eller flera, för de är ganska beroendeframkallande!



Beskrivning på detta hittade jag här! Och som ytterligare råd för att få ihop detta till en rund boll, och inte mer en, typ amöba, så ska man tänka att man ska sätta ihop cirklarna i grupper om fem.

Och de där julrosorna som också syns på bilderna? De har gått till de sälla jaktmarkerna. Maken till krånglig blomma har jag då aldrig varit med om.

5 kommentarer:

susanne sa...

Hurra, nu börjar fröken krya på sig! Kanske hinner vi få se något nytt pyssel som avslutar pysselåret 2013.../Susanne

Grodmamman sa...

Gillar de där bollarna och har sett beskrivningar på flera ställen.
Ja, fy sjutton, vad är det för mening med att bli sjuk lagom till långledighet?!?!? Hoppas verkligen att vi båda snart är oss själva igen för det här är inte kul!:(
Kram

Petra / Popetotrora sa...

Skänt att höra att du är på benen och igång med pyssel igen! God fortsättning till dig!

Jo sa...

Vad gott att höra att du är på bättringsvägen, det är verkligen inget roligt att vara sjuk, särskilt inte om man är ledig!
Bollarna är ju jättefina, måste testas någon gång. Och tyget: hur snyggt som helst! Jag får dock hoppa över det, mitt tygförråd svämmar över så imorgon är det städning av pysselrum på agendan!
Krya nu på dig ordentligt så det blir lite pysslat i det Fräkenska hemmet!

Flippis sa...

Finemang, när pysselnerven sätter in, måste du ju vara lite bättre! Jag ska lätt testa de där bollarna när det nalkas lite långledighet igen snart!