söndag 22 december 2013

Then one foggy Christmas Eve, Santa came to say: “Rudolph with your nose so bright, won’t you guide my sleigh tonight?”

Alltså, den härligheten, när man kan ligga och dra sig bland nymanglade lakan precis hur länge som helst. Frukostera i lugn och ro samtidigt som man ser en julig film eller sticker emellan och klär in en låda (min pysselbesatthet just nu). Och veta att det kommer att bli en himla massa sådana morgnar i en himla massa dagar framöver.

Här är en av de ljusstakar som jag till slut hittade på loppis förra helgen! Love it!

Här börjar det mesta nu vara redo för julfirande, om man bortser från det där städandet som är absolut nödvändigt efter att jag igår kväll fick för mig att rensa i pysselmaterialskåpet. Men klappar är ordnade och inslagna, julkort skickade, maten kirrad och så är granen på plats!



Ifall jag inte hinner titta in här mer innan julafton vill jag passa på att önska alla bloggläsare

A
VERY
MERRY
X-MAS
!

16 kommentarer:

Cicci H sa...

En riktigt god och fin jul önskar jag dig!

På landet vid havet sa...

Åh, supersnygg ljusstake! Tummen upp!
God Jul!
Kram Mia

Flippis sa...

Gillar även jag ljusstaken och jag önskar dig detsamma och tackar också för alla roliga och inspirerande inlägg under året! GOD JUL!

annika sa...

Merry Christmas till dig också. Skönt att få ta det lugnt nu några dagar framöver.

Ha några Goa sköna dagar


annika

Tyg och otyg sa...

Fint pyntat och härligt med julledigt. En god jul och en fortsatt skön ledighet tillönskar jag dig!

kungen o majkis sa...

Fast risken är ju ganska stor att man börjar med annat...när man börjar rensa i en pyssellåda alltså.

Det var en fantastisk ljusstake du fått tag på. Hur läcker som helst!

Och en riktigt, riktigt god jul till dig!

susanne sa...

En riktigt god jul till dig också!/Susanne

Benita sa...

Gooood juuuuul!

Hanna sa...

En riktigt God Jul!
Kram
Hanna

Lena sa...

En riktigt god jul till dig. Hoppas du pysslar vidare med samma iver nästa år också.

Grodmamman sa...

En riktigt God Jul till dig!
Kramar

Karin A sa...

Önskar dig en riktigt skön och avkopplande jul! :)

TezzTheMess sa...

Instämmer med alla föregående skribenter. Och så har du fått till julhälsningen som en gran! Fantastiskt! God Jul på dig!

Nyanser av vitt sa...

Tittar in för att önska dig en mysig julafton.
Kram Agneta

Maria O. sa...

Önskar dig en riktigt fin jul med allt som hör julen till och så en hel massa pyssel och fina loppisfynd förstås ;)
Kram Maria

Monkan sa...

Ååååh, ljusstaken är fantastisk! Och är sån som Fröken struntade i att köpa förra året? Hur kunde det ske? Solsting? Och få tag på dem nu? Ja de insåg väl hur dumt det var så de gick och gömde sig tills du dök upp igen. Finns väl bara ett ord för att beskriva det hela? Turgumma!

Och tre veckor ledigt, ja det framgår ju tydligt hur påfrestande Fröken känner att det kommer att bli :)

Än så länge har jag bara overlockat i vanligt tyg, och det blir ju så perfekt. Önskar ju att jag kunde säga att det är min förtjänst, men det är ju maskinen som gör hela jobbet. Så egentligen är väl sanningen att jag inte lyckas få det fint nog med en vanlig symaskin... så jag är tvungen att ta hjälp av en overlockmaskin. En aning fusk kanske, lite som att en längdhoppare skulle ha fjädrar under skorna:) Lovar att rapportera när jag ger mig på elastiska tyger!