tisdag 11 mars 2014

Man kan ju inte vara peppad och snorig samtidigt

Medan man bli översköljd av berättelser om och bilder på blommande gräsmattor och +15 grader från södra Sverige som om det vore norm för väderläget hela Sverige, så ligger jag nedbäddad och snörvlar, hostar och inhalerar allt som sägs hjälpa. Detta utan märkbara framgångar än så länge, därav lätt grinighet (jag skulle ju ha åkt till Stockholm annars!).

Och så försöker man ha milt överseende med de i ens geografiska närhet som beklagar sig över hur lite snö det varit denna vinter, att det säkert nog hinner komma mycket snö än och hur trist det är om vårvintern* bara hoppas över. De som inte förstår hur mycket härligare det är med blommande gräsmattor och +15 även här.

För för bövelen, en vinter med mycket snö och minusgrader har det ju varit varenda år tills nu, låt mig åtminstone få en endaste vinter där det inte är så här i norr! Jag vill också kunna säga någon gång, vilken bra vinter det har varit! Våren är ju så på gång även här, heja på den istället för att sukta efter mer snö!

Där jag hänger mest just nu. 
Försöker intala mig själv att det ändå råder en viss slarvig elegant estetik över fotot...



*vårvinter är alltså inte detsamma som blommande krokusar i gräsmattan, utan när det är en meter snö men ändå soligt.

4 kommentarer:

Cicci H sa...

Krya på dig! Måtte solen lysa dig pigg och frisk!

susanne sa...

Tjoho-hos mig är det krokusar på trädgårdsbilderna!(Det finns fyra...) (Kunde inte låta bli att retas lite!) Annars är det väl rätt lika, snörvligt och nysigt kommer man inte undan bara för att det är lite vårigare ute här än hos dig. Krya på oss båda två! ;)) /Susanne

kungen o majkis sa...

Asch då! Du får ta och krya på dig snarast! Idag har jag haft en ledig dag och har passat på att legat nerbäddad, snorat, ha huvudvärk och lätt halsont. För det är precis sånt man vill hålla på med när man har en ledig dag.

*skickar upp lite vår-vår till fröken fräken*

Grodmamman sa...

Tråkigt med snorig näsa!
Jag och sonen ska till Stockholm på fredag. Kvalitetstid med bara honom och jag längtar! Att plånboken kommer att bli väldigt tunn, det får jag ta!;)
Tänker ofta på dig när jag ser vädret nu för tiden. Vi har haft några ljuvliga dagar här hos oss nu.
Kram