lördag 8 mars 2014

Typ världens snyggaste matta

Igår kväll började det att hällregna. Hällregn i början av mars! HÄR! Jisses om det fick snön att försvinna än snabbare?! Jag stod och hejade på snösmältningen med ungefär samma intensitet som den där mannen som smygfilmades när han hejade på Charlotte Kalla under OS.

Igår var det inte bara dags att fira snösmältningen utan även veckans arbetsinsats så jag slog till på en ny matta. Och även om den inte rullat ut sig klart än så är vi väldigt förtjusta i varandra redan (jag kunde inte vänta tills den skulle lägga sig helt platt innan jag visade den). Egentligen var jag på jakt efter en sandfärgad matta, men det blev verkligen något helt annat. Men, vad kan gå fel med trianglar? Ungefär ingenting alls skulle jag vilja säga.




Så nu ska det bli storvädring efter köttbulletabberaset igår, hela garderoben ska ut på vädring också, sedan ska jag färga håret, rolla köksväggarna och fundera på lite nya kuddar.

7 kommentarer:

Suz sa...

Ni verkar passa varandra som handen och handsken, du och din nya matta. Den är superfin och ser så perfekt ut där!
Men jösses vilken energi du har, önskar jag hade ens en bråkdel. Och då har vi ändå haft sol hela dagen, härliga vårvärmande solstrålar och all snö var borta när vi kom hem från semestern förra veckan! Så jag borde ju ha minst lika mycket energi - skyller på tidsomställningen och lutar mig lojt tillbaka i soffan och bloggar vidare:)

Ha en härlig helg!
Kram
Suz

Anci sa...

Du tar det väl lite lugnt också ?! :)
Kul när man hittar så snygga saker.

Kram
Anci

Grodmamman sa...

Tycker att mattan gjorde sig väldigt bra där!:)
Energisk du är! Ok jag har tränat ett pass i gymmet idag med sonen som PT, vilket lär kännas framöver, men annars har det inte hänt mycket. Vilar mig i form för ytterligare en arbetsvecka!;)
Kram

Jo sa...

Ooooh, den var fin den mattan! Den hade passat perfekt hos oss om det inte vore för att den kommande tapeten kommer att innehålla trianglar. Det kan nog bli lite väl många trianglar! :)

Men hemma hos dig passar den ju perfekt!

Anonym sa...

Vilken supersnygg matta. Var hittade du den?? undrar jag som är ohyggligt svag för trianglar och den (icke)färgskalan... :-)

Fröken Fräken sa...

Mattan kommer faktiskt från Rusta - var på rea och kostade bara 200 kr!

Anonym sa...

Men ååååååhhh vilket fynd! Grattis! Å tack för snabbt svar! :-)