måndag 17 mars 2014

Skulle bara flytta några böcker...

Eftersom jag helt enkelt inte kan ligga mer i min soffa just nu utan att bli tokig av leda eller bihålor, så försöker jag göra lite småsaker som inte är för ansträngande. Min hjärna tänkte då ut att en lagom aktivitet kunde vara att sortera om i mina två bokhyllor för att testa en mer stajlad look (a la den där lagerhyllan, så att jag kan prova om det sättet att stapla grejer funkar i praktiken innan jag rusar iväg och köper en ny hylla - har hittat två olika nyheter på IKEA annars)

Lagom aktivitet?
Tja, det tog hela söndagen, jag flyttade typ tre böcker i taget innan jag vilade, och jag har fortfarande en hel del "oplacerat" utanför...

Sedan tidigare hade jag gjort nya handtag av träkulor (från ett loppishalsband)


Såhär ser det ut nu:



Vad tror ni - kommer det att gå att hitta igen en bok här?


Jag använde också en slags låda i fuskskinn som jag sytt tidigare, och hade jag haft mer av detta material hemma hade jag sytt fler då det blev mycket snyggt och stilrent! Får bli ett framtida projekt..


6 kommentarer:

Anna på Kjulaklotter sa...

Snyggt med dörrar på bokhyllorna!

Flippis sa...

Djupt imponerad. Som vanligt! :)

susanne sa...

O, snygga nya handtag!Men böckerna kommer du aldrig hitta igen! ;)/Susanne

Petra / Popetotrora sa...

Svinsnygga handtag! Det där träkulorna alltså... bra till massor! :)

Mee and Molly sa...

Fiffigt med kulorna älskar återbruk.
Kram MM

Lena sa...

Men så snyggt och prydligt. Får nästan behov av att organisera upp i mina stökiga hyllor. Handtagen är ju kanonfräna också.