söndag 23 mars 2014

När alla säger rosa, så säger jag mörkblått

Mäh!
Mera snö!

Det avgör saken. Efter gårdagens storstädning (eller sanering efter två veckors influensa-förkylning-hosta-allmänt elände) så blir det en dag på soffan och ett gäng filmer.

Men lite pyssel blev det igår. Jag tyckte det var dags för en ny kudde, så jag letade fram ett mörkblått linnetyg (det här med pasteller, särskilt rosa, i vårtid är ju inget för mig som vi tidigare konstaterat) som jag sydde ett gäng olika breda veck i och det blev ju hur hotellstiligt som helst! Veck är en bra idé om man vill ha lite mer liv och struktur i ett enfärgat tyg och inte är redo för tryckt mönster.


Pallen är ett annat pyssel, det är Ikeas Frosta, som jag klätt in sitsen på med självhäftande plast. En annan pall har fått ljusgrå sits.


Älskar veck!
 

Jo just ja. En av förra sommarens favoritfynd från loppis, nämligen denna golvlampa. För 40 spänn var det självklart att den skulle med hem i cykelkorgen (så kan ni tänka lite själva där hur det såg ut när jag cyklade med denna last).

12 kommentarer:

Carina sa...

Det såg verkligen snyggt ut med vecken. Det trollade verkligen kudden till nått elegant snabbt. Tack för tipset:)

Anonym sa...

Såå snygg kudde, grått är flott och linne är så fint. Jag har också lite svårt för rosa även om jag kan tycka att det är snyggt hos andra (som man säger).
Det ser avancerad ut med de dina vecken men ska göra ett försök.
Monica

Benita sa...

Finfint!

Anonym sa...

Oj så snygg den blev! Fast den hade nog varit grym i blekrosa också 🌸

susanne sa...

Haha, hur många mejade du ned på hemvägen med den där i cykelkorgen? Kudde med veck var mycket snyggt - hade varit snygg i rosa också... ;)

Cicci H sa...

Loppislampan gillar jag. Å har du sett "12 years a slave" och "En familj - Osage county"??? Va? Va? Har du? Å varför ska du se dem, tänker du? Gissa tre gåner... ;-) har dem på min ToDoList.

Grodmamman sa...

Måste säga att jag gillade ditt förra inlägg mycket! Känner precis likadant!:)
Snygg kudde du sytt också. Sydde en sådan variant för något år sedan i rosa som dottern har nu. Gillar också blått bättre än rosa.
Snö??? Här pratade maken om att byta till sommardäck i veckan...
Kram

Karin A sa...

Åh så snyggt med veckad kudde! :) Hoppas du mår bättre nu och att snön försvinner snabbt...

Anci sa...

Jag gillar dig ! Och duktig på att sy kuddar är du också :)

Men vad står det på tavlan ?? Jag gillar dem också :)

Kram
Anci

Nenne sa...

Älska ordet HOTELLSTILIGT. En mycket bra beskrivning på otroligt snygg kudde!

Skönt att du är piggare nu!

Ha en bra dag!

Tyg och otyg sa...

Fint med vecken!

Cinis sa...

Du är min stora inspiratör! Nu måste jag testa sy veck på mina nästa kuddar! Supersnyggt. Lampan känner jag igen från min barndom fast vi hade två kupor, bruna om jag minns rätt o eftersom jag bor i Ikeas hometown misstänker jag att de ev kommer därifrån. Visst skruvar man o spänner på den metallgrejen som sticker ut horisontellt och när man lossar justerar man den i sidled? Finns garanterat inte kvar hemma! Måste kolla nästa gång om den står intryck i ngt rum som inte används!!