fredag 20 juli 2012

Min bästa tid är lite senare

Alltså, jag kommer aldrig att bli utnämnd till stans morgonpiggaste (herr Fräken däremot kan vara spekulant på den titeln - stiga upp kl 07 när man har semester... alltså?!) Morgonen är en enda lång pina för mig. Det är inte så att jag är arg och kastar porslin, men innan lunch är allting omöjligt i min bok.

Men nu. Nu när eftermiddagen pågår och kvällen snart knackar på, då börjar det hända grejer vill jag lova. Då har man mjöl på den svarta långklänningen efter att ha bakat kladdkaka, en bytta med färg i hallen från mitt göra-om-ett-skåp-projekt - en bytta som jag nästan trampar i varje gång jag passerar hallen -, jag tjatar på en bror om Ikeabesök, klipper tyg till sovrumsgardin och funderar på vad jag törs göra av mitt Mademoiselletyg?

Och då har vi ännu inte nått halv elva-tiden (22.30 alltså). Då vill jag måla om vardagsrummet, virka ett mormorsruteöverkast eller gå ut och slipa av bordsskivan på soffbordet. Idéerna sprudlar och jag är inte ett dugg sömnig. Och det kan jag säga, att det finns ingen som helst nytta med att vara kvällspigg! För 22.30 är färgaffärerna stängda, garnet slut och jag har ännu inte funnit någon granne som uppskattar en slipmaskin den tiden. Herr Fräken har väl dessutom velat gå och lägga sig sedan halv nio.

Förstår ni hur jag liiiiider?
Och ser ni? Färg och mönster hos Fröken Fräken! Någonting är på gång...

Samtliga ljusstakar är loppisfynd och omsprayade av yours truly, med färger
från Biltema. Utom de träfärgade förstås, de är köpta för evigheter sedan på
70% rea på någon möbelaffär.

11 kommentarer:

Grodmamman sa...

Så där är det hos oss nu på semestern och då gäller det hela familjen! Idag åt vi frukost halv elva och sängdags blir det väl framåt tolv.
Läckra ljusstakarna var i olika färger så där!:) Vad har hänt?!? Du brukar ju tröttna på färg rätt fort.
Kram

Smultron på ett strå sa...

Hmmm... jag är nog lite mer som Herr Fräken är jag rädd! Fast eftersom klockan ringer 04:30 när jag jobbar så blir ju 07:00 som sovmorgon när man har semester, liksom. Och går man upp 04:30/07:00 så blir man lite trött framåt 20-snåret... Ha en bra helg! //kram maria

Karin A sa...

Usch ja det är inte lätt när man är så där udda! ;D Well, jag brukar vakna tidigt (utan att väckarklockan ringer!) när jag är ledig men har toksvårt att vakna när jag måste. :( 22.30 är också en bra tid för mig, då har jag alltid energi och känner mig så där kreativ.

Snygg färg som hittat hem till dig. Gillar!

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Fniss! Här är det tvärt om! Jag är kvällstrött så in i bängen! En kväll jag inte somnar i soffan måste gå till historian. Skönt med en massa idéer i huvudet som bara vill ut!! Kram!

Rosor och ruiner sa...

Jo, nog känner jag av kreativiteten på kvällskvisten, speciellt när jag ligger isängen då smider jag planer...=)
Men faktiskt, med åren har jag blivit morgonpiggare och nu gick jag upp vid 8 hela min semester, det är precis som att jag tycker dan är förstörd om jag kommer upp för sent. Men sen gillar jag ju att vara uppe till 24 ändå, fast det är klart, 8 timmar är ju lagom!

Johanna sa...

Hihi, så är det väl lite här hemma också. mannen min kan vara uppe till 1-2 på natten medan mina ögon går i kors vid 22 tiden. Men så blir jag också väckt av min alldeles egen lilla väckarklocka, i form av min dotter, sisådär 5-6 på morgonen:) Pust!

Kram Johanna

Glaver sa...

Men jösses amalia vad häftiga ljusstakar. Gillar dom starkt. Visst är det härlig med morgonpigga "gubbar" jag har samma dilemma. Vem vill kliva upp före sex när man e ledig? Inte jag iallafall:-) Ha en fin dag/ M

Malin på pastill.nu sa...

Jag satt uppe till 2 inatt och virkade som en idiot.
Vilka fina ljusstakar, bra fyndat!!

Anonym sa...

Här har du en till som inte gillar mornar, dock funkar jag "normalt" men är som du om kvällen, då går hjärnan på högvarv och idéerna slåss om utrymmet =) Har heller inte grannar som gillar slip/flyttamöbler/dammsuga osv sent på kvällen, de tråkmössen ;-)
//Catarina

Spets och Silver sa...

Hahaha, kan se dig i svart långklänning slipandes ett bord mitt i natten.
Sovmornar är guld värda!

Kram Nette

Emma sa...

Jag håller med! sovmorgon är en mänsklig rättighet! väldigt tjusiga ljusstakar:)