torsdag 2 januari 2014

Gardinen som aldrig blev

Ja, ä-hum. Det var ju det där med gardinen som jag skulle sy diagonala sömmar i.
Jo, det gjorde jag också, under två dagar (jag gjorde naturligtvis lite andra saker också, så krångligt var det inte att jag satt fjättrad vid symaskinen).

Men njae. Det blev inget bra alls, hur jag än försökte, så såg det mest bara ut som ett lakan som någon sytt lite planlöst i. Jag försökte ha gardinen uppe ändå, för att se om det var något som man bara behövde vänja sig vid. Men när jag först ramlade från bänken jag stod på så att gardinstången föll ned och nära nog krossade fönstret när jag skulle rätta till upphängningen, och när sedan hela schabraket ramlade ned när jag skulle flytta ett skåp så såg jag det som  ett tecken - denna gardin var ingen bra idé.

Men bara för att min idé inte funkade så hänger jag inte läpp för det. Jag fick en kanske knasig idé, testade den, hade roligt medan jag provade ut hur jag skulle göra och gjorde något nytt. Det är värt något det med!

Nu ska det skrivas inköpslista för IKEA. DET har jag minsann gjort förr, och är alltid lika trevligt.


Har satt upp det här kortet på min spegel i hallen. 
Budskapet kan man behöva påminnas om dagar då det känns lite grått...

3 kommentarer:

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Hej och Gott Nytt År.
Bra att inte fönstret krossades eller ännu värre...att du bröt nånting, puh....det var tur i otur. Hälsningar, Petra B.

Grodmamman sa...

Tur att du inte gjorde dig illa på gardinstången!
Ja, vad sjutton, ibland blir det inte lika bra som det såg ut i huvudet, men man kan ju ändå ha kul när man provar!:)
Kram

Ester ❤ ett kreativt liv sa...

Skönt att du inte skadade dig! Men visst är det tråkigt när man fått en superbra idé som sedan visar sig att inte vara en särskilt bra idé alls... Men man får trösta sig med att allt som oftast så blir ju resultatet av idéerna faktiskt precis som man tänkt sig! :)