torsdag 12 juni 2008

Fat istället

Jag tänkte just lägga in lite foton till en utmaning, mitt senaste köp, mitt bästa respektive mitt sämsta köp. Men så insåg jag att de fotona var någon helt annanstans! Så det kommer senare. Det här är allvarliga saker Mia så utmaningen ska göras ordentligt! ;-)

Istället blir det foton på en annan svaghet jag har. Vackra tallrikar! Främst handlar det om assietter, som man kan fynda för en billig penning om man inte störs av att det fattas kaffekopp. Och det störs jag inte av, för jag dricker inte kaffe och har faten till annat! Till exempel att ställa blockljus på, eller en fint glas med sommarblommor i.




Lite mycket att göra just nu, men jag återkommer!
Tack särskilt till alla som fortsätter att rekommendera butiker att besöka i Stockholm!!

13 kommentarer:

Sofie sa...

Vilka vackra fat och tallrikar! Kul att ha en sån samling :) Vilken bra idé att ställa ett blockljus på ett kaffefat! Kramar, Sofie.

Anonym sa...

Men det är ju nästan roligare att samla på udda fat! Verkar vara problem ofta med länkningen till mig, har provat flera sätt, men vet inte riktigt vad jag gör fel. Om det inte funkar nu så är det lillalyan.blogg.se som gäller :)

Anonym sa...

Vackra tallrikar, fint att samla olika och inte bara en sort.
Ha en bra dag!

Mia sa...

*skrattat* ja det är ju härligt att du tar det seriöst.
Jag har kommit till hem 6 än så länge tror jag och inte en Konsumbutik i sikte men det ska bli kul o spana in vad du fastnat för.

Angående o flänga runt så är vi nog olika - på en semster älskar jag att upptäcka landet man är i men den här tjejen har inga problem med låta minst 1-2 dagar av semestern gå till att ligga raklång i solen i tio timmar i sträck. Me like, soldyrkare som jag är.

Kram Mia

Anonym sa...

Vilka fina tallrikar :)

Min syster har också några sånna där vita tallrikar med rosa rosor på som du visar, så fina. Även den med blå rosor var jättefin! Och som sagt så behöver man ju absolut inte ha dem till kaffe, dricker inte kaffe jag heller :)

Nu har timmen flugit förbi och jag har haft semester i ca 1 timme och 30 minuter, hääärligt :)

Jasså du ska jobba 2 veckor till, det skulle jag lätt med kunnat gjort, tycker nog det är lite väl tidigt att ha semester redan nu, men,men! Nästa år får jag sen semester igen så det är lugnt. Är ju hur som helst ledigt med betalt i 4 veckor, braigt värre!

Inte helt omöjligt att det blir bilder på fynd senare idag...hihi! Ska nämligen på loppis om ett tag och spana in om de fått nåt fint, sen ska jag till RUSTA och kika på en sak. Så du får kika in här lite senare för att se om det blidde nåt fynd idag *ler*

kram!

Anonym sa...

Söta tallrika o assietter. Så det finns fler som inte dricker kaffe...?
Jodå matt väggfärg är nog helt ok. Det är inte lätt när man tänkt sig något o så blir det inte så, ibland får man prova sig fram o kanske bita i det sura äpplet, kramar

Mjuka sa...

Åh vad jag älskar gamla tallrikar. Försöker alltid hitta på loppis. SÅ fint att duka med udda tycker jag!
kramar Malin

Lisas inredningsblogg sa...

Riktigt retro tycker jag när jag ser såna... verkligen fina! Ska bli spännande att se ditt bidrag i utmaningen!

Anonym sa...

Svar: Jo hemskt nyttigt (INTE det!) men så är det ju med nästan allt som är gott.

~Livet i byn

Gårdsromantik sa...

Där har vi det - jag gillar sånt som jag inte själv gitter göra!
Faschineras av all möda som läggs ned.

Så vackra tallrikar - charmigt att du bara har några av varje.

Kram Maud

Sara sa...

Udda tallrikar och fat är jättecharmigt. Det kan man aldrig få för många av.
Kram Sara

Pysselprinsessan sa...

Det var fina fat det där! *lägtar till loppis i helgen*

Jo, det har blivit lite pyssel i veckan. Men idag har jag inte pysslat alls. Bara övningskört en massa mil och fiskat lite. Inget napp blev det för mig dock. Men det var mest för att njuta av kvällen som faktiskt bjöd på lite sol!!

Ja, färg, vilken djungel!! När vi målade sovrummet använde vi färg från Rusta. Den funkade bara fint, täckte kanske inte lika bra som dyr färg. Men då målade vi iofs beige och cremevitt på mörkgrönt. 3 varv täckte iaf bra å priset var ju en bråkdel! Har även köpt färg på ICA Maxi en gång (Landora kanske den hette?) och den funkade åsså bara fint!

Sjysst med halva priset! Imorgon ska jag kolla om Hemtex tagit sig i kragen och reat just det jag vill ha! ;D Haha!

Kramar

Monkan sa...

Du ska snudd på flytta hit alltså ;-) då hade jag ju inte behövt begränsa min lista till den lilla ”fyrkanten” i city, om du t.om ska göra utflykter utanför stan!

I Sickla (http://www.sickla.se/) finns de vanliga kedjorna (Cervera, Duka, Granit, Hemtex, Designtorget, Jysk, Åhléns, m fl.), andra affärer är Indori (”tunga” murriga saker och en hel del kul småplock), Vita Hem (fina/gulliga saker), Home in Harmony (dyra fina möbler, lite vaser och smågrejer), Folkhemmet (har jag inte varit in i, har väl mest möbler), Koloni Garden har jag inte heller varit i (beskrivning: livsstilsbutik och servering). Hantverk och ateljébutikerna har varit stängda när jag varit i Sickla (söndagsnöje) men de låter intressanta. Övrigt i Nacka, butiker som jag inte varit i, är Zandvoort (verkar intressant, http://www.zandvoort.se/) och Fogia (mest möbler? www.fogia.se).

Room tog jag inte med igår, eftersom jag trodde det var city som gällde, ligger på Kungsholmen (Alströmergatan 20, http://www.room.se/). Jag ska fundera på det där med outlets.

Jag såg i din profil att du bor i Luleå, då kanske du har koll på om QL Inredning finns i verkligheten… Websidan http://www.qlinredning.com/ ser lätt avsomnad ut. Jag är på jakt efter ASA Selection, fin-fina saker :-) och det står att det ska finnas där. Min chef bor/jobbar i Luleå så jag måste nog åka dit och ha nåt möte eller så :-)