onsdag 30 juli 2008

Mera vardagsrum

Nu är det dags att ta en titt på hur tyget ser ut, väl uppsatt! Ja, det blir lite olika bilder från vardagsrummet och hur där ser ut nu.(Tyget upplevs inte alls sådär lite fläckigt flammigt som det ser ut på bilden. Skumt att det blev så!)



Tyget hittade jag på Grossistkompaniet i Morjärv och är i linne.

Här sitter tavlan, den har fått plats ovanför soffan, och så har den andra tavlan, som jag inte visste om jag skulle skriva något på, hamnat ovanför tygskåpet. I min lägenhet är det rätt högt i tak och det är ett stenhus, så det blir lätt att det ekar, därför är det bra att ha tygtavlor som dämpar ljudet lite.



Ett gäng kuddar måste man ju ha! Det rutiga kommer från Linum och det med blommor hittade jag på Ohlssons tyger på Sveavägen i Stockholm.



Det blev över en del till gardiner också, jag har sytt ihop ett tunt vitt tyg med det blommiga tyget (det skulle ha blivit alldeles för blommigt om man haft hela längder i detta tyg)

14 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker inte alls att tavlan känns fläckig utan att den passade in superbra över soffan!

Gillar gardinerna bäst, smart att sätta det blommiga tyget längst ner.

Anonym sa...

Du får kalla dej flitiga Lisa ist. Tavlan var ju ursnygg och vad bra det blev med gardinerna, lite annorlunda. 10 av 10 poäng tilll dej!

StrandviksVillan sa...

Härliga nyanser! En tygtavla gör mycket för att ta bort ekot.

Emm´s design sa...

Suersnyggt! Du är verkligen en hejjare på att pyssla :-)

Är det ok om jag länkar?

Pysselprinsessan sa...

Åh, suck stön å stånk! Inte igen... Hade just skrivit en lång kommentar som jag råkade radera! :´( Jag får göra ett nytt försök i kväll. Nu väntar jobbet! :) Ha det så länge!

Kram

Anonym sa...

Vad fint det blev & jag gillar verkligen gardinerna :)

Sara sa...

Det blev jättesnyggt och stilrent. Gillar gardinerna!
Kram Sara

Maria sa...

Så fint du har det i vardagsrummet! Allt matchar ihop!

Mia sa...

Åh vi skulle kunna ha en lååång diskussion om USA. Finns mycket som är fel i det samhället men också mycket bra. Jag har faktiskt fått en större förståelse för hur de resonerar efter att jag spenderade så lång tid där resandes runt landet. När vi var i Miami visste vi inte vad som hände i Seattle typ för det landet är så ofantligt stort att nyheterna hinner inte täcka allt.
Sen tror jag lite att bilden av USA blir skev för när jag var där och träffade riktiga amerikanare träffade jag bara underbara öppna människor och okej, jag är väl medveten om att jag inte besökte de tok-kristna staterna men regering, media etc - allt som är ansiktet utåt representeras av en sån liten klick i USA. En liten blå, rika och kristen klick som jag tyvärr inte tycker representerar sitt land så vidare bra...

Jaja, vi får väl se om jag kommer in och ut ur landet levande...

Kram

Anonym sa...

Åh vad du har varit flitig...o duktig är du oxå. Det blev jättefint, tavlan, kuddarna, gardinerna...ja du kan du, hoppas allt är bra, kramar

Levindas Värld sa...

Va läckert att göra tavla av tyg, snyggt! Fina kuddar du har fyndat också :)

Själv har jag också varit och shoppat loss idag, får blogga om det imorgon tror jag :)

Kram!

Vardagstugg sa...

tjusigt! Läcker stol på sista kortet!

Trevlig kväll// Annelie

Pysselprinsessan sa...

(Ett nytt försök!) :)

Hi hi! Jag (och sambon oxå faktiskt) är hemst sugna på hus. Sen har jag bestämt att jag får pyssla och inreda medan sambon och hans (allt för snälla) far får göra det tråkiga! He he! Sen är kanske min rosaskimrande dröm a la Ernst om att sitta ute på verandan en solig dag och sy gardiner lite overklighetstrogen, kanske... Vi får se! :)

Va fint det blev i vardagsrummet! Jag gillar verkligen gardinen! Smart och snyggt! Hmm... Kanske något för mitt enda riktiga fönster...

Jo, förresten. Vi har ju ett halvriktigt fönster i köket. Ett ganska stort takkupefönster som man kan ha en liiten gardinkappa i. Då kan man ju faktiskt unna sig ett lite dyrare tyg! (Ehh.. Positivt tänkande är bra för själen, visst!?!) :)

Vad fint du hade skrivit på pinnen! Jag har en massa drivved i källaren. Måste nog plocka fram någon liten planka å leka med! :)

Hoppas det går bra på jobbet! Första veckan efter semestern brukar vara värst tycker jag... Och ha framföraallt en BRA HELG!! Nu drar jag till Storsjöyran! :P

Kram kram

Monkan sa...

Kul med nytt tyg på tavlan, mycket snygga färger. Blomtyget var också fint, gulligt "kaffekoppsmönster" som jag kallar det, fiffigt sätt att få in det i gardinerna också!

Jag slutade ju fota när killen kom, men han kan ju ha trott jag planerade att spränga bankomaten nån dag eller nåt…

Ja det är ju lite av en nackdel med systemkamera, olika objektiv för ditten o datten så det är väl ett särskilt för macro. Men vad har du för kamera när du inte har pappas eller brors då?

Om det är macro som är intressant så skulle kanske Canon PowerShot S5 IS vara nåt, det har närgräns 0 cm…

Nilla/Tankebubblor har just skaffat en så du kan ju intervjua henne. En ickebloggande kompis till mig har föregångaren (S3) och är supernöjd, och min vän Malin/Hemfixeri har också S5 men tar inte så mycket kort men det gör ju Nilla så fråga om du får fråga :-)

Hmmm, jag har fått för mig att man kan ”låna” på El-giganten… De säljer ibland kameror till nedsatt pris som kunder returnerat efter, vad jag förstått, de köpt på öppet köp och testat kameran. Du kan ju fråga, och det är nog möjligt att det funkar i andra affärer också. Men jag tror inte att du skulle vilja lämna tillbaks en S5 IS om du köpt en :-)