måndag 7 juli 2008

Övernattningsgäster?

I väntan på att inspirationen ska återkomma (jag har dock sytt klart en av två rullgardiner...) blir det mer uppvisande av shoppingfynd. I kategorin lite halvkonstiga men småskojiga köp, vilket jag antar att även betongvitlöken platsar i, får jag presentera Fågelholken!






Vid Skanstull, i köpcentrumet Ringen finns en affär som bara måste besökas om man är i krokarna, nämligen Bolagret (de finns även på nätet). Där fyndades denna holk som jag vill sätta upp på en vägg, gärna ganska högt upp inomhus. Om inte annat för att roa besökare! Jag tyckte att det var ett så gulligt zinktak! Jag tror dock inte att detta passar för riktiga fåglar...

10 kommentarer:

Pysselprinsessan sa...

Vilken läcker! Å jag var på Pentik idag. Inga tyger tyvärr, men en vas för en hunka hittade jag!! Som matchar mina glas från Indiska! Perfekt! :)

Kramar

Anonym sa...

Svar: Det är inte plast på Dollarstore mattorna utan nåt annat. Kanske det du skrev? Skulle nog passa bra med en betongvitlök till den nya illustrationen.

~Livet i byn

Sara sa...

Där skull i alla fall jag trivas om jag var fågel ;-)
Kram Sara

Anonym sa...

Hej!

Åh tack för ännu et butikstips!

Får se hur många butiker jag avverkar, man vill ju som sagt var inte bara stressa igenom dagarna med en massa "måste dit och hit" utan man vill ju ta det lugnt och njuta också som sagt :)

En sån där söt holk har jag också, fast i vitt :)

kram!

Linda -Galleri Palla sa...

Joråseru... Här fejas det för fullt! Har gått loss med målarpenseln. Så nu har det torkat några timmar medan jag gjort stan. Papper är införskaffat och till det även lite förvaring (på rea så klart)... Visar när jag är klar!

Diggar holken stenhårt! Cool :)

Tjohalia sa...

Vilken läcker fågelholk! Där skulle jag gärna bo (om jag var en fågel) :)

Svar: Vad härligt det lät att få sin inspiration från ett café! Kram Sandra

Maria sa...

Super sött, skulle kunna tänka mig att ha en i våran trädgård!
Kul att du gillade halsbandet, det var många som kommenterade din fina tavla!!

Anonym sa...

Den fågelholken köpte jag också när jag var på Bolagret sist. Jag funderar att sätta en lampa i den och hänga på väggen. Får se när jag orkar ta tag i det :) Kram

Anonym sa...

I de krokarna har jag spenderat mina dagar i Stockholm, grannens "päron" bo intill där. Var på Bolagret men det var inget som föll damen i fråga i smaken just då, typiskt annars brukar jag minsann alltid hitta nåt kul på Bolagret.

Anonym sa...

Bolagret finns även i skärholmen centrum. farligt för mig som bor nära..:)