lördag 26 juli 2008

Flitigt pysslande

Det gäller att krama det sista ur de få futtiga timmar som fortfarande utgör min ledighet. En del kanske inte räknar helgen till semester, men det gör jag... Egentligen gillar jag ju mitt fortfarande rätt nya jobb, men det känns ändå motigt att börja jobba. Som en häst som fått springa ute hela sommaren och nu tvingas in i stallet igen.

Så, nu ska jag hinna med ALLT jag inte har hunnit tidigare. Således syr jag nya gardiner och nya kuddar till vardagsrummet, håller på att måla en liten hylla och en minibyrå, planterar om blommor, tillverkar blomstöd i ståltråd och borde väl ta och städa lite allmänt också. Sola? Vem har tid för sådant?!

Här är två födelsedagspresenter; en planteringsbord i zink (fast det var så fint att jag har det som ett litet sidobord intill soffan) och så en liten bur som man kan hänga upp och ha en blomma i.



12 kommentarer:

Linda -Galleri Palla sa...

Mmm, förstår hur du känner. Jag undrar när den där tiden ska infinna sig då man bara ska vara, ligga o stirra upp i taket och pilla navelludd och ta´t lugnt... Eller så är det bara att inse att man inte är sån, utan en aktiv jäkel :) Får väl räkna timmarna på stranden som slappetimmar.

Men kära Fröken, passa på att NJUT!!!!!

Malin - I min trädgård sa...

Hej igen! Tack för responsen på soffan! Jaa tapeten är lite sandfärgad - det har du rätt i. Vad är det som inte är bra med Nordsjös snickerifärger? Vad bra att du skriver det, för jag tror annars det hade blivit just Nordsjö. Jag ska kolla upp tyget...

Ja, nä jag skojade lite med det där med tröttheten. Jag vet hur nere man kan bli... Det är himla jobbigt. Men jag förstår inte hur du orkar med allt! Wow - superkvinnan! Jaa ska en själv säga... har just bedrivit sådan kraft själv. Men ikväll ska vi faktiskt njuta ordentlgit av lite grillat och en liten smarrig efterrätt - mums! Hoppas du kan varva ner emellanåt iallafall och njuta av allt du fått gjort, eller vara av det underbara vädret.

Kram M

PS. Fina födelsedagspresenter!

Mia sa...

Nehej, börjar du jobba på måndag eller? Även om man älskar sitt jobb är det klart att det känns jobbigt..Där kan man snacka måndags-ångest!

Hoppas allt annars är bra med dig!
Kram Mia

Mia sa...

Svar: håller med, lamellgardiner är bland det fulaste jag vet! Personligt skippar jag gärna tapeten i hallen med annars är jag nöjd.

Kram Mia

Sara sa...

Vilka fina presenter. En sådan bur har jag också.
Kram Sara

Levindas Värld sa...

Haha, jag bra garvar för jag känner så väl igen mig i vad du skriver! Man pysslar lite här och målar där och donar på ett annat ställe, allt på en gång *fniss*. Ja vem har tid att sola och sitta ner, nä inte jag heller när ideérna flockas i skallen :)

Det har hänt en del idag, varit och käkat glass på ett mysigt ställe, tagit fram symaskinen och donat lite, har precis bloggat klart om dagen.

kram på dej!

Lilla huset på prärien sa...

Så vackert det är med färska blommor. Jag gick precis och tänkte idag att jag inte har en enda blomma att plocka in förrän kärleksörten börjar blomma *surar*. Och vilket fint planteringsbord...skulle jag behöva... måste plantera lite vackra blommor så jag har att plocka in framöver!

Trevlig blogg du har. Och söt hund!

Hälsningar Jenny

Anonym sa...

Oj det är nog allt så att min energi smittade genom datorn och hamnade hos dig. Har full förståelse hur du tänker angående att snart behövar jobba. Även om man gillar sitt jobb så är det ju underbart med semester.

~Livet i byn

Mjuka sa...

Hej Vännen
Har också ett sådant planteringsbord. Har haft mina kryddor i det där ute, men tänkte faktiskt flytta in det till hösten och ha det som du!!! Ha det så mysigt i helgen
kramar M

Anonym sa...

Planteringsbordet var ju superfint!! Nästan finara att ha det vid soffan än att förstöra det med jord:-) Ha en bra sista semesterdag!

StrandviksVillan sa...

Me like!! Jag skulle nog också tagit in det fina bordet!

Tjohalia sa...

Jag känner igen den känslan just innan semestern tar slut.

Vilka fina presenter du har fått! Kram Sandra